Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Märtin: Selle ralli on võitnud ainult parimad piloodid |
|
Märtin: Selle ralli on võitnud ainult parimad piloodid
|
Loe lisaks |
|
|
FIA autoralli MM-võistluste hooajal ei ole ühtegi teist rallit, mida sõitjad tahavad hirmsasti võita, kui Soome ralli. Kuid iroonia on selles, et kui sa ei ole sündinud riigis, millest 75% on metsa, siis on see sulle hooaja kõige raskem etapp.
Soome on ralli kodumaa. Laiad, voolavad kruusateed ja ülitasane pinnas garanteerivad uured kiirused. Tehniliselt on see ralli ülikiire. Täpne sõidujoon ja julgus on siin väga olulised. Suured hüpped peidavad tihtilugu käänakuid ja piloot peab enne hüpet auto õigesti seadma, et maanduda oma sõidujoonel. Legend peab olema eriti täpne ja kuna kiirused on suured, siis kõige rohkem aega läheb kaotsi, kui gaasipedaal vabastada ja korrigeerida sõidujoont.
Kõik kohalikud, kes on nendel teedel üles kasvanud, on Soomes favoriitideks. Ainult mõni mittesoomlane on suutnud ralli 52-aastase ajaloo jooksul võitu maitsta. Kuid 27-aastase Markko Märtini Eesti kodu asub väga lähedal Soome pealinnale Helsinkile (üle Soome lahe) ja see etapp on teatud mõttes ka tema koduralli. Uus Ford Focus RS WRC auto on juba näidanud oma võimekust kiiretel kruusateedel (Uus-Meremaal) ja kombinatsioon auto võimsuse ja Märtini kena ning kitsa sõidujoone vahel tundub olevat ideaalne maailmameistrivõistluste üheksandaks etapiks.
"Arvan, et mul pole olnud Soomes paremat võimalust kui praegu," lausus Markko. "2003. aasta Focus RS on parim auto, millega ma olen kiiretel kruusateedel sõitnud ja enam kiiremaid rallisid, kui Soomes, ei ole. Selle ralli on võitnud ainult parimad piloodid."
"Legend ja sõiduoskused on seal kõige olulisemad. Sõitja peab legendi usaldama sajaprotsendiliselt ning selle kirjutamisel on vaja ka erilisi oskusi, sest tuleb palju asju lihtsalt ennustada. Kiirusvahe legendikirjutamise kiiruse ja võistluskiiruse vahel on siin suurim. 80 km/h sõites on ainult küngas, kuid kui seda läbida 180 km/h, siis suur hüpe," lisas Märtin, kes on rallil sõitnud kuus korda ja kaks korda lõpetanud viiendana.
Duvali ja Prevot eesmärk on finišeerida. "Eelmisel aastal, kui ma esmakordselt Soomes WRC autoga osalesin, katkestasin pärast üheksat katset ja seepärast ei ole mul sellelt rallilt palju kogemusi. Meeskonna pealik Malcolm Wilson rõhutas meile kui oluline on Soomes kogemuste omandamine. Ei ole oluline, kas olen kaheksas, kümnes või kaheteistkümnes, oluline on finišeerimine," lausus 22-aastane Duval, kes valmistab etapiks täiesti uue legendi.
"Kaks aastat tagasi sõitsin Soomes Ford Pumal ja ma nautisin rallit. Pikad ja kiired kurvid on suureks väljakutseks ja usun, et Focus RS sobib sinna ideaalselt. Arvan, et auto on võimaline võitma, kuid mitte minu juhituna, sest mul on liiga vähe kogemusi," lisas Duval.
Mikko Hirvoen ja Jarmo Lehtinen sõidavad 2002. aasta spetsifikatsiooniga Focus RS ja 23-aastane soomlane naudib võimalust kihutada oma koduetapil. "See on mu koduetapp ja mulle on oluline saada siit hea tulemus. Kõik mu sõbrad on rajaääres vaatamas. Mind rahuldab täiesti koht esikümnes," kommenteeris Hirvonen.
"Sel aastal on kasutusel jällegi laiemad rajad ja seega on oluline kirjutada hea legend hüpete jaoks. Kõik maailmameistrivõistlustel osalejad tunnevad neid teid hästi. Ma ise olen siin ainult korra varem startinud ja ma ei tunne selle ralli katseid väga hästi, sest Soome meistrivõistluste etapid neid teid ei kasuta" lisas Hirvonen.
2002. aasta spetsifikatsiooniga Focus RS roolis on ka soomlased Jari-Matti Latvala ja Miikka-Anttila. Latvala alustas oma võistluskarjääri eelmisel aastal Suurbritannias, kui ta oli 17-aastane ning siis ta oli veel liiga noor, et Soomes võistlejalitsentsi saada. Sel aastal on tema Soome ralli debüüt.
"See tähendab mulle palju tööd, et Soomes esimest korda osaleda ja ma olen õnnelik, et ma saan sõita parima autoga," ütles ta. "Lõpuks olen ma nii vana, et saan seal osaleda."
Huvitavaid fakte
* Märtin sõidab sama Focusega, mis tõi talle juunis Akropoli rallilt võidu.
* Soome ralli on Michael Parki viiekümnes maailmameistrivõistluste start.
* Focus RS RWC autod täidavad natuke rohkem, kui 12% stardinimekirjast. Kaheksa neliveolist Fordi autot on ralliks üles antud.
* 18-aastasel Latvalal algab pärast rallit kohe kool ja kohe esimesel päeval on eksam.
|
|
|
|