Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Markko Märtin: See oli mulle eriline ralli
|
Loe lisaks |
|
|
Soome ralli MM-võistluste etapiga käib kaasas ebausk, et kui sa pole soomlane või rootslane, võid siinsest võidust vaid unistada. Seni olid seda väidet suutnud murda vaid Carlos Sainz (1990 aastal) ja Didier Auriol (1992 aastal), aga alates tänasest on loetellu lisandunud ka Markko Märtini nimi.
Ralli esimesel ja osaliselt ka teisel päeval pidas Markko Märtin (Ford) põneva duelli Marcus Grönholmiga (Peugeot). Teise rallipäeva keskel tekkisid mõlemal liidril probleemid - Märtini Focusel hakkas elektroonika jupsima ja Grönholm suutis kaotada ühe auto esiratastest. Enne äpardust oli olnud meeste suurim vahe 4,6 sekundit (pärast kolmeteistkümnendat lisakatset). Probleemid sundisid maailmameistri katkestama ja Markkole tuli ohtlikult lähedale Richard Burns, kuid tema autol ei pidanud vastu rattalaager ja ta kaotas palju aega.
Kolmandal päeval lahutas esimest kuni neljandat kohta 0,5 sekundit ja Richard Burnsile, Carlos Sainzile ja Petter Solbergile algas ralli uuesti algusest. Sainzi Citroeni hakkasid kimbutama probleemid, kuid norrakas ja britt pidasid maha lahingu, mis kestis sõna otseses mõttes finišilipuni. Lõppkokkuvõttes suutis Petter Solberg saada teise koha.
"See on mulle nii eriline," lausus Markko Märtin. "Võit siin tähendab mulle isegi rohkem kui esimene võit Kreekas, sest nii vähe mittesoomlasi on sellega hakkama saanud ning ma olen sellest võidust mitmeid aastaid unistanud. Olen alati arvanud, et seda suudan ja pidasime maha ka fantastilise lahingu Marcusega enne tema katkestamist. Focus on maailmameistrivõistlustel kiireim auto ja me oleme nüüd võitnud kiireima ralli ning võitnud soomlasi nende kodus. Kui me suudame võita siin, siis suudame seda igal pool," lausus ralli võitja.
"Toetus oli fantastiline. Katsetel olin nii pühendunud, et näha kõiki lippe, kuid alati hooldusesse tulles oli tohutu kisa. See näitab, kui palju see pöidlahoidjaile tähendab ja olen kindel, et siin tuleb täna suur pidu nagu ka kodus Eestis," lisas Märtin.
Soome ralli võit on paljutähenduslik ka Ford BP meeskonna direktorile Malcolm Wilsonile: "Me tegime uue Focuse, arvestades selliseid etappe nagu siin ja mulle on see väga eriline moment. Võit siin on midagi, millest olen unistanud sest ajast, kui selle spordiga alustasin. Eile, kui meil tekkis elektroonikaga jama, oli see minu elu kõige närvesöövam hetk. See on ralli Grand Prix ja siinne võit on parim, mis olla võib," lausus Wilson.
Petter Solberg, kes sõitis terve ralli üle võimete piiri, kommenteeris: "Terve viimase päeva üritasin ma püüda Richardit. Kuna viimasel katsel oli palju laugeid kurve ja keskmise kiirusega lõike, siis sain aru, et mul on võimalus teda võita. Vajutasin viimasel katsel ikka ülikõvasti. Auto väljus esimeses kurvis peaaegu kontrolli alt, kuid jätkasin kihutamist. Tean, et ma ei võitnud, kuid kindlasti on mul tunne nagu oleksin seda teinud."
Richard Burns suurt riski ei võtnud, kuid tegi ometi head sõitu. "Täna ma kihutasin nagu hull," lausus Burns ja lisas: "Oli väga nauditav võitlus ja üldiselt oli ralli väga hea. Tuua Soomest ära kuus punkti ja endiselt juhtida meistrivõistlusi, on super. Ma olen väga rahul."
Neljandale kohale platseerunud Carlos Sainz põhjendab Citroen Sport pressiteate vahendusel enda teise koha konkurentsist väljajäämist: "Läksin kurvi natuke liiga laialt ja ei suutnud vältida kraavi sõitmist. Esimene parem rehv lõhkes." Meeskond vahetas pärast katset küll ratta, kuid teine koht oli libisenud kolmekümne sekundi kaugusele.
Citroeni piloot Sebastien Loeb tuli viiendale kohale. Tal oli enda ja meeskonnakaaslase tulemuse üle hea meel. "Meeskonnale on tulemus väga hea. Mulle on see samuti positiivne. Nautisin siin sõitmist eelmisel aastal ja sel aastal oli veel parem. Me saavutasime oma eesmärgi, et lõpetada punktikohal. Kuigi Austraalia ralli tundub meile natuke liiga raske, üritame seda korrata ka seal," kommenteeris prantslane.
Škoda Fabia WRC kruusadebüüt ei olnud kindlasti meeskonnale rahuldav. Didier Auriol sõitis ainult esimese publikukatse, kui õlavalu sundis ta koju arstide järelvalve alla minema. Toni Gardemeisteri Fabia aga jäi tee äärde kolmeteistkümnendal katsel.
Škoda katkestamine aitas tootjapunktidele kaks Hyundaid: Freddy Loix - Sven Smeets tulid kümnendaks ja Armin Schwarz - Manfred Hiemer kaheteistkümnendaks. Kahe peale kokku toodi Hyundaile kolm punkti. Hyundai kolmas ekipaaž Jussi Välimäki - Jakke Honkanen katkestasid viimase päeva teisel katsel pärast vedrustuse lõhkumist.
Markko Märtini meeskonnakaaslastele Francois Duvalile - Stephane Prevotile oli antud ülesanne lõpetada võistlus kindlapeale sõites. Seekord neil aga finišilipu nägemise õnne ei olnud, sest viimase päeva alguses rammisid nad kivi ja olid sunnitud katkestama. "Me tulime üle künka ja seal oli suur kivi ühes vasakukäe kurvis. Mu sõidujoon oli hea, kuid kivi polnud legendis märgitud," kurtis belglane ja lisas: "Ei ole lihtne sõita, kui legend pole perfektne."
Parim erasõitja oli Ford Focus 2002 versiooniga võistelnud Janne Tuohino, kellele luges kaarti Jukka Aho. Tuohino lõpetas Neste ralli seitsmendana.
JWRC arvestuses sõitev Urmo Aava (Suzuki) sai neljanda koha. Mees kommenteeris Kanal 2 uudistele: "Meil oli esimesel päeval liiga palju rehvipurunemisi ja see võttis lootused kõrgemale kohale." Klassivõidu sai Aava meeskonnakaaslane Daniel Carlsson, tuues tootjale esimese rallivõidu.
Soome ralli tulemused
|
|
|
|