Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Hyundai meeskond Soome ralliks valmis
|
Loe lisaks |
|
|
Üks kõige klassikalisematest rallidest hoojajal on Hyundai meeskonna järgmiseks sihiks. Peale tavasõitjate Freddy Loix - Sven Smeets ja Armin Schwarz - Manfred Hiemer on tootjafirmade punkte ihkamas ka erasõitja Jussi Välimäki Hyundai Accent WRC'l.
Soome ralli on pealtvaatajatele üks vaatemängulisemaid. See on tehniliselt väljakutsuv ja sealne sõidustiil on unikaalne terves maailmas. Laiad ja ülitasased kruusateed vahelduvad märkimisväärsete hüpetega. Kiirused tõusevad üle 200 km/h. Teede eripära toob esile veel see, et ainult viis mittesoomlast on rally 52-aastase ajaloo jooksul suutnud etapi võita.
Freddy Loix ja Sven Smeets on lõpetanud oma eelnevad kolm Soome visiiti esikümnes ja pärast rasket asfaldirallit ootab Belgia ekipaaž uuesti kruusale pääsemist. "Meil oli eelmisel aastal Soomes hea sõita, kuid me ei saanud sealt punkte. Sel aastal ma tahaksin mõned punktid koju tuua," kommenteeris Freddy. "Naudin sõitu sellistel teedel, mis on kiired ja voolavad, ning kus saab hea sõidurütmi. Raskeim on see, et on palju Soome sõitjaid, kes on neil teedel üles kasvanud, nad teavad iga sõidujoont. Tihti sõidavad mõned erasõitjad kiiremini kui tehasesõitjad just kogemuse pärast."
Armin Schwarz ja Manfred Hiemer ootavad samuti naasmist ühele oma lemmiketappidest. "Mulle on Soome alati meeldinud, sest see on teistsugune ralli, see on väga tehniline ja sellel on reputatsioon, et mitte skandinaavlasel on sealt peaaegu võimatu head tulemust saada," üles Schwarz. "Kui seal hästi hakkama saada, siis sa õpid ennast ja enda võimalusi kruusal paremini tundma."
"Soomes peab koguaeg järgima õiget sõidujoont ja olema väga täpne. Isegi kõige pisemal eksimusel on suured tagajärjed," jätkas ta selgitamist. "Esiteks me peame leidma etapieelsetest testidest hea seadistuse ja teiseks ma loodan, et töö, mis oleme teinud uue vedrustusega, annab meile edu. Hea juhitavus on oluline tasakaalule ja võimsusele. Oleks tore olla esikümnes."
Armin jätkas selgitamist legendikirjutamise tähtsusest etapil, kus eksida ei tohi. "Töötama peab kõvasti, et saada parim legend, kuna sõites peab väga täpne olema. Kui kujutada ette, et legendi tohib kirjutada 80 km/h kiirusega, kuid rallil läbitakse mõnda lõiku kiirusel 180 km/h, siis saab aru, et legendi kirjutamisel peab oletama, mis käiku kasutatakse ja milline on kiirus. Tuleb ka arvestada, kus enne trampliini pidurdada ja kus pärast seda maandutakse. Kui ei panda kirja igat hüpet ja kui sa ei maandu täpselt seal, kus pidid, siis rikud täielikult järgmise trampliini või kurvi läbimise ja parandamiseks ei saa midagi teha. Etapp on nii kiire, et otsuseid tuleb vastu võtta ülikiiresti."
Soome sõitja Jussi Välimäki osaleb koduetapil tootjafirma punktidele esimest korda. 28-aastane piloot stardib etapil kuuendat korda, kuid tema kaardilugejaks on sel korral Jakke Honkanen, kes lõpetas Saksamaa ralli neljateistkümnendana Kristian Sohlbergi kõrval.
"Mul oli väga hea kolmepäevane test, kui me paar nädalat tagasi startisime Exide rallil. Sõit oli hea ja see andis mulle parema autotunnetuse," lausus Välimäki. "Kui probleeme ei teki ja sõidan ise vigadeta, siis me peaksime hea tulemuse saama. Eelmisel aastal läks meil väga hästi ja tõusime neljateistkümnendaks, kuid lõpus pidime katkestama. Sel aastal tahan paremini sõita. Ma olen Jakkega sõitnud varem 2001. aastal, tal on suured kogemused ja olen kindel, et me suudame saada hea tulemuse."
Ralli algab kahe 2,06 km paarisraja katsega neljapäeval, 7. augustil. Esimesel päeval sõidetakse 140,36 kiiruskatse kilomeetrit. Teisel päeval on 167,92 km katseid ja viimasel päeval toimub 100,90 km kiiruskatseid.
|
|
|
|