Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
22. juuli 2011 13:39
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg
Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa ralli avakatsel. Foto: Rando Aav

Võrdsete võimaluste puudumine pani võistlejad nördima

 Loe lisaks
Mads Østbergile ja Jonas Anderssonile Eestist teine rallivõit

15.-16. juulil peetud Eesti autoralli meistrivõistluste etapil klassis E11 osalenud Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa avaldasid nördimust, et rahvuslike masinaklasside võistlejad seati ebavõrdsesse seisu.

"Kõik oli äge, aga et E-rühma autod pidid startima taga otsas, sellega ma rahul ei ole," tunnistas E11 klassis karikavõistlusi juhtiv Einar Laipaik. Ta tunnistas, et meistrivõistluste absoluutarvestuse punktide püüdmisel eelistati A- ja N-rühma autodel kihutanud võistlejaid. "See oli kehva, et regruppi polnud absoluudis," jätkas ta. "Sellise valemiga ei oleks olnud mõtet rallit meistrivõistluste etapina pidada. Kui punktiarvestus on ühine, peaksid kõigil olema võrdsed võimalused. Teised said esimese päeva tulemuste alusel ettepoole, aga meie pidime ikka taga otsas sõitma. Kus on võrdsus?"

Sel hooajal kaks Eesti meistrivõistluste arvestusse kuulunud rallit hea tulemusega lõpetanud Einar Laipaik jätkas: "Minul absoluudis seis küll väga hea ei olnud, kuna ma talverallil ei sõitnud. Normaalse sõiduga aga oleksin kümne piirimaile kindlasti saanud, sest üks etapp läheb maha."

Tema kaardilugeja Siimo Suvemaa märkis, et äsjane ralli võistlejana väga head muljet ei jätnud: "Kodulehel ei olnud E-rühma osavõtjate nimekirjagi üleval. Sponsorid küsisid, et miks teid nimekirjas pole? Lisaks olid ajatabelid valed, need erinesid juhendis ja legendis. Rääkimata rahvuslikku rühma puudutava meediakajastuse puudumisest."

Kuuendat hooaega koos võistlevad mehed ütlesid, et kui rajale läksid E-rühma autod, oli rahvas tee äärest lahkunud. "Tekkis küsimus, kellele ma sõidan? Inimesed ei saanud ka aru, miks oli vahepeal paus ja miks uuesti sõitsid nullid," lausus Laipaik. Suvemaa oletas, et korraldajad olid oma energia suunanud A- ja N-rühma autode sõidule. "Kui oli võistlejate tutvustamine, siis võinuks kõiki sõitjaid võrdselt kohelda. Mis me teistmoodi võistlejad oleme?" imestas Siimo Suvemaa.

"Rallist jäid kehvad emotsioonid. Ja põhjuseks ei olnud mitte meie katkestamine, vaid paljud muud asjad," nentis Suvemaa. Eriti tegi BMW M3 ralliautoga kihutanud meestele tuska asjaolu, et teise päeva korduvkatsetel tuli esimese päeva tulemustele vaatamata tagumiste seas sõita. "See katse, kus me katkestasime, läks ikka täitsa perse. Eelmisel aastal oli see teistpidi sees ja läks toona juba esimese läbimisega hulluks," rääkis seal tänavu pooltelje purunemise tõttu katkestanud Laipaik. "Sama koha peal oli mitut autot. Lätlased hüppasid teelt välja, Mättikutel murdusid amordipoldid," loetles ta. "Teeolud olid teiseks läbimiseks ikka drastiliselt muutunud ja sama hooga tulla polnud võimalik."

Mitmekordse rallimeistri sõnu kinnitas Ago Ahu: "Vaikselt sõites pole tõesti vahet, missugune tee on, aga kui suudad absoluutarvestuse 15-20 aegu välja sõita, siis on see määrav! Kui on 70 autot ees, kellest 50 on meist aeglasemad, siis selleks ajaks on tee käest läinud ning taga ei saagi kiiresti sõita. Selline tee lõhub autosid."

E-rühma võistlusmasinad startisid tõepoolest pärast historic-autosid ning A- ja N-rühma võistlusmasinatel sõitnud mehi-naisi, mistõttu kruusakatsetel tuli neil laveerida rööbastes. "See on natuke liiga karm. Tagaotsas kihutades võib see õnnetult lõppeda," märkis valget BMW-d roolinud Ahu, kellele lõppes võistlus katkestamisega teelt väljasõidu tõttu. "Tegin otsuse murdosa sekundi vältel, proovides vältida rööpas olnud kivile otsasõitu. Kui rehv oleks velje peale jäänud, võinuksime uperpallist pääseda, aga lõi rehvi maha. Õnneks jäime terveks ja see on peamine," kommenteeris 130 km/h kiirusega lauges vasakus kurvis teelt välja sõitnud Ago Ahu.

Konkurendi sõidu kohta oli tal öelda vaid kiidusõnu: "Einar on ülikiire. Aga kui on ikka kehv tee, siis lõhudki auto..."

Einar Laipaik möönis, et E-rühmas puudus põnev sekund-sekundis sõit. Oma osa selles oli võistluseks valitud teedel, mistõttu autod lagunema kippusid. "Oletasime, et tuleb huvitav võistlus Toni Gardemeisteriga, aga paraku tal purunes auto juba avakatsel. Ahud said oma auto valmis, aga see on nüüd mõlemad korrad katki läinud." Laipaik lisas: "Kes lõpuni said, olid vintsked sellid, isegi kui neil hoogu ei olnud!"

Järgmisel rallil Lõuna-Eestis lubavad vahest siinse rallipubliku hulgas tuntuimad E-rühma sõitjad uuesti stardis olla. "Töötame selle nimel, et auto selleks ajaks korda saaks," kinnitas Ahu. Laipaik ütles, et plaanib tänavu osaleda kõigil järgnevail meistrisarja arvestusse kuuluvail etappidel: "Ajusopis on selline mõte küll, et sõita."

Mehed avaldasid lootust, et järgmisel aastal toimub kolmeks jagatud suure ralli asemel üks, kus võistlejaile on loodud võrdsed tingimused. "Kui tulevikus asi samamoodi jätkub, nagu praegu oli, siis meie ilmselt starti ei tule. Teine päev oleks juba võinud autod läbisegi rajale minna, kuigi see ei ole vist teostatav," arutles Ago Ahu.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia