Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
18. juuni 2011 21:49
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Margus Murakas. Foto: Rando Aav

Margus Murakas näeb noortes arengupotentsiaali

Aastaid autospordiga tegelenud, pikka aega Eesti Autospordi Liidu rallikomitee ridadesse kuulunud ja korduvalt Eesti rallimeistriks tulnud Margus Murakas usub, et vabariigis on seis autosporti vaadates päris hea.

Kõneldes autospordist, siis mis seisus see praegu Eestis on?

Tehnikasport käib majanduse ja üldiste oludega päris tihedalt käsikäes, johtuvalt selle ala kulukusest. Sellega seoses ei ole ajad kõige kergemad ja ega meie osavõtjaterivi rallidel ei ole selline, nagu on kõige parematel aegadel olnud. Samas autovahetusi on usinalt tehtud. See on üks pool, kui vaadata kohalikke sõite.

Teiselt poolt - palju poisse täna sõidab MM-sarjades ja mis iganes sarjades välismaal. See näitab, et oleme tublimad. Siin ongi, et kellega me ennast võrdleme? Kas me võrdleme ennast soomlastega või võrdleme me ennast lätlastega? Kui vaatame Läti kohalikku autorallit, siis tundub, nagu see oleks oma autopargi ja ürituste suursugususe poolelt natukene ees. Samas, kui vaatame seda, mitu lätlast IRC-s või kus iganes Academy-sarjas osaleb, me ei leia ühtki nime. See on aja märk. Lõpptulemusena on igal juhul positiivne, et mitmed poisid on leidnud võimaluse väljas sõita, näiteks Egon või Siim või Ott või Karl...

Tehnikavärk on kõvasti võimalustes kinni. Kui täna on mingisugused võimalused olemas, siis neid kasutatakse oskuslikult õigel ajal, et kuskil silma paista. See on õige otsus.

Kui mõelda seda, et kodused sõidud jäävad selle võrra konkurentsivaesemaks ja et laseme lätlasel Tallinna ralli võita, on see märgilise tähendusega tõesti. See ongi see märk, et kohalikel rallidel on lätlased võib-olla meist natukene ees. Aga kui vaatame natukene kaugemale, siis on jälle vastupidi. Las see olla nii, pole selles mingit traagikat. Kõik on hästi.

Kuidas sinu enda sõitudega on?

Saime mingid osad autost tagasi. Mõtleme, mis edasi saab. Ütlen veelkord, et kui karjääri lõpetada, siis teeks seda ise enda kaalutletud otsusel, mitte pealesurutud situatsiooni tulemusel. Sõita tahan. Kas teeksin järgmisel aastal täishooaja kaasa? Ei oska öelda. Kui toetajaid on, siis küll kindlasti, aga täna on kõigil keeruline.

Mis vanema generatsiooni võistlejaid motiveerib?

Ma saan rääkida ainult iseenda nimel. Võidusõit ja rallisõit on olnud selline hobitegevus ja huviala. Sõidan sõitmise ja protsessi pärast, mitte resultaadi pärast. Kui ka häid tulemusi on, siis see tiivustab ja kannustab. Protsess on peamiseks motivaatoriks, mis siin muud olla saab? Vaevalt, et kellelgi on eesmärk tulla Eesti meistriks üks, kaks, kolm, kuus või kümme korda. Ma usun, et sellise eesmärgiga keegi ei sõida. Aga kui meistriks tulla, see on kahtlemata meeldiv. Aga nii, et kui nüüd meistriks ei tule, hakkan veene lõikama - kindlasti mitte.

Kas sinu poeg suhtub autosporti sama tõsiselt nagu sina?

Kui me Jussiga sõidame, on näha, et suhtumine on tal loomulikult tõsine. Tema baasilt ma näen, kui kiiresti noored õpivad ja kohanevad. See on väga positiivne üllatus.

Ma olen ise sõitnud kaardilugejana ja väga paljude kaardilugejatega ning tean, et kaardilugeja töö sujumine või laabumine ei tule lihtsalt ega kergelt. Vaatasin, kui lihtsalt saime omavahel hakkama ja mitte seepärast, et on mingid isa-poja suhted, aga noored ongi noored ja näevad asju teistmoodi. Nad kohanevad kiiremini ja saavad hakkama. Võin öelda, et poeg kaardilugejana on kandnud välja talle pandud kohustused ja lootused.

Millisena näed vennapoeg Rolandi arengupotentsiaali?

Ta suhtub ka asjasse väga tõsiselt. Sellele aitas kindlasti kaasa autovahetus, mis sellel hooajal lisab talle motivatsiooni. Pean oluliseks, et tal oleks huvi ja mingi tegevus. Et on mille nimel pingutada ja eesmärk, mille nimel töötada. Omal moel saab pidada seda elustiiliks, mis aitab toime tulla ja hakkama saada elus üldse.

Kindlasti arengu ja resultaadi jälgimine ning analüüs peab tema puhul olema pidev protsess. Põhiline on see, et tuleks kiirust juurde ja tekiks analüüsivõime. See on kõige olulisem ja baas enese arendamiseks. Aga kas ja kuhu edasi? Vaatame järgmisel aastal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia