Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sebastien Ogieri katkestamine tõi võidu Sebastien Loebile |
|
Sebastien Ogieri katkestamine tõi võidu Sebastien Loebile
|
Loe lisaks |
|
|
Viiendat korda tõusis Mehhiko rallil võitjana finišipoodiumile Citroeniga võistlev prantslane Sebastien Loeb. Seekord mängis talle võidu kätte rallit juhtinud meeskonnakaaslaase Sebastien Ogieri katkestamine.
Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia olid viimaseks võistluspäevaks kätte võidelnud 10 ja poole sekundilise edu meeskonnakaaslaste Sebastien Loebi ja Daniel Elena ees. Paraku võitu jahtinud mehed selleni ei jõudnud - põhjuseks teelt väljasõit kahekümnendal kiiruskatsel.
Nii kerkisid teistkordselt ralli vältel liidriteks Loeb - Elena, kelle edu lähimate jälitajate ees oli rohkem kui minut. Loeb märkis pressile antud usutluses, et lootis tiimikaaslastega võitluse maha pidada viimaste meetriteni. "See ei teinud mulle sugugi heameelt, kui ma neid rajaveeres nägin," sõnas Loeb.
Võistlust juhtima asunud Sebastien Loeb - Daniel Elena lõpetasid ralli rohkem kui poolteise minutilise eduga Mikko Hirvoneni ja Jarmo Lehtineni ees. Statistiliselt tähendas see, et 140ndat korda MM-rallil startinud valitsev maailmameister saavutas 63nda MM-etapi võidu ning tuli Mehhiko ralli viiekordseks võitjaks.
Kuigi paljudele Fordil võistelnud meestele kujunes sõit tõeliseks katsumuseks kas auto tehniliste probleemide või väljasõitude tõttu, hõivasid kolme parima hulgas kaks kohta just Fordi-sõitjad. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen olid kokkuvõttes teised ning Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila kolmandad.
SWRC-arvestuses kuulus nii esimene kui teine positsioon samuti Fordidel võistelnud meestele. Etapivõiduni jõudsid Nasser Al-Attiyah ja Giovanni Bernacchini, kes edestasid teise tulemuse kirja saanud võistluspaari Martin Prokop - Jan Tománek kokkuvõttes 13,5 sekundiga.
Pettumuseks oli see ralli erinevatel põhjusel õige mitmele Fordil sõitnud rallipaarile. Mõned näited. Matthew Wilsoni ja Ken Blocki autot kimbutasid elektriprobleemid. Oma rallikarjääri jooksul parimat (seitsmendat) kohta hoidnud Dennis Kuipers keeras enda roolitud Fiesta RS WRC rallimasina üle katuse. Samal katsel sõitis teelt välja S2000 klassi autode arvestuses teisel kohal püsinud Ott Tänak.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk jätkasid võistlust viimasel päeval nn superally-süsteemis, kuid suur ajakadu ei võimaldanud enamat SWRC-klassi neljandast kohast. Ralli üldvõitjaile kaotasid üldarvestuses 11. kohale platseerunud eestlased 53 minutit ja 42,8 sekundit.
Škoda Fabial sõitnud Karl Kruuda - Martin Järveoja lõpetasid võistluse absoluutarvestuse 16. ja SWRC-arvestuse viienda kohaga. Nemadki jätkasid sõitu nn superally-süsteemis.
Mehhiko ralli 2011 tulemused
1. Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) 3:53:17,0
2. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:38,4
3. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +2:23,9
4. Petter Solberg - Chris Patterson (Citroen DS3 WRC) +7:18,4
5. Mads Østberg - Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +8:43,5
6. Henning Solberg - Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) +9:50,0
7. Nasser Al-Attiyah - Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000) +13:21,5
8. Martin Prokop - Jan Tománek (Ford Fiesta S2000) +13:35,0
9. Juho Hänninen - Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000) +14:48,7
10. Federico Villagra - Jorge Perez Companc (Ford Fiesta RS WRC) +48:17,2
|
|
|
|