Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saksamaa ralli esimese päeva kokkuvõte
|
Loe lisaks |
|
|
Saksamaa rallit juhib avapäeva järel Richard Burns (Peugeot 206 WRC). Inglase edu meeskonnakaaslase Marcus Grönholmi ees on 9,4 sekundit. Markko Märtini kaotus liidrile on avapäeva järel ligi poolteist minutit.
Saksamaa ralli esimene päev näitas, et Ford Focus RS WRC 03 on võimeline võitma asfaldirallisid. Markko Märtin sai kolmandalt ja neljandalt katselt kirja parima aja ning korraks isegi juhtis rallit. Viiendal kiiruskatsel ilmnenud käigukasti probleemide tõttu kaotas ta aga väga palju aega ja päeva lõpuks kukkus kümnendale positsioonile.
"Me lähenesime ärapöördele, viis kilomeetrit pärast starti, kuuenda käiguga ja ma üritasin vahetada ühe käigu alla, kuid see ei toiminud. Me pidime peatuma ja seadistama auto ümber manuaalsele käiguvahetusele. Selle tõttu kaotasime me käsipiduri ja pidime mitmes nõelasilmakurvis peatuma ja tagurdama, et kurvi läbida. Enne seda juhtumit oli meil hea sõidujoon. Me sõitsime küllalt kiiresti ja ei olnud põhjust veelgi kiiremini sõitmiseks. Juhtunu oli lihtsalt ebaõnn," selgitas Märtin.
Väga head sõitu tegi ka 22-aastane Francois Duval, kes oli korra isegi kolmandal kohal, kuid ühest piruetist tingituna kaotas ligi 15 sekundit ja päeva lõpuks oli kukkunud seitsmendale positsioonile. "Ma olin enne esimest katset üsna närviline ja võibolla sõitsin liiga kiiresti, seega päeva lõpupoole ma aeglustasin natuke. Sõitjad, kes on enne meid rajal, lõikavad kurve ja toovad kruusa teele ning see on üsna libe," kommenteeris belglane.
Tippmeeskondade sõitjatest oli päeva esimene katkestaja Subarul sõitev Tommi Mäkinen. Ta lõpetas küll kuuenda katse, kuid generaatori probleemide tõttu pidi ta ülesõidul ralli pooleli jätma. "Mul on väga kahju. Lootsin, et me jõuame hooldusesse, kuid jäime liiklusummikusse ja ei saanud sealt tulema. Auto oli hea. Seda on edasi arendatud asfaldil sõiduks ja uus vedrustus töötab palju paremini. Me õppisime siin mõned positiivsed asjad ja ma olen kindel, et neist on järgmistel asfaldirallidel abi," lausus pettunud Mäkinen.
Ralli liider, Peugeot meeskonna sõitja Richard Burns kommenteeris wrc.com internetilehel: "On olnud väga hea päev. Me kaotasime ainult kuus kuni kaheksa sekundit seoses vibratsioonile. Pingutasime kõvasti terve päeva ja ma üritasin hoiduda kruusast." Küsimusele, kas inglasel on nüüd hea meel, et Markkol tekkisid probleemid, vastas Burns: "Ei ole hea meel - ma ei soovi kellelelegi probleeme. Kindel on nüüd aga see, et Ford muutunud üsna ähvardavaks."
MM-võistluste lehekülg wrc.com toob ära ka teise koha omaniku Marcus Grönholmi kommentaarid: "Praegu on OK. Hommik ei olnud kõige parem. Mu sõit ei olnud siis üldse fantastiline, kuid pärastlõunal on kõik olnud OK."
Saksamaa etapil tuli Škoda välja uue WRC autoga, mis on ehitatud Fabia baasil. Meeskond ise tõi varase väljatoomise põhjuseks selle, et uus auto on juba kiirem kui Octavia ja nad ei näe põhjust venitamiseks. Esimene päev näitas, et palju tööd on aga veel ees. Didier Auriol pidi päeva viimasel katsel auto tee äärde keerama mootoriprobleemide pärast. Toni Gardemeister on aga kaheteistkümendal kohal.
Tulemused
1. Richard Burns - Robert Reid (Peugeot 206 WRC 1:08:45,1
2. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot 206 WRC) +09,4
3. Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroen Xsara WRC) +10,3
4. Colin Mcrae - Derek Ringer (Citroen Xsara WRC) +29,0
5. Gilles Panizzi - Herve Panizzi (Peugeot 206 WRC) +43,1
6. Carlos Sainz - Marc Marti (Citroen Xsara WRC) +47,0
7. Francois Duval - Stephane Prevot (Ford Focus RS WRC 03) +49,9
8. Cédric Robert - Gérald Bedon (Peugeot 206 WRC) +55,6
9. Petter Solberg - Philip Mills (Subaru Impreza WRC 2003) +01:14,9
10. Markko Märtin - Michael Park (Ford Focus RS WRC 03) +01:27,6
|
|
|
|