Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ford Focus teeb Saksamaal asfaldidebüüdi
|
Loe lisaks |
|
|
Pärast nelja kruusaetappi, kus Ford Focus RS 03 auto tõestas, et on võimeline võitma, teeb auto debüüdi asfaldil. Ford BP Rallye Sport meeskonnale on see teede osas suur väljakutse ja Saksamaa ralli pakub inseneridele selle hooaja ühe raskeima väljakutse.
Saksamaa ralli on esimene neljast asfaldirallist, mis toimuvad hooaja teisel poolel. Markko Märtin ja Michael Park ning nende meeskonnakaaslased Francois Duval ja Stephane Prevot olid testidel meeldivalt üllatunud Focus RS'i ja Michelini asfaldirehvide vahelisest koostööst. Trieri, mis on Saksama vanim linn ja rallikeskus, ümbruse teed annavad suurepärase võimaluse, et seda ka võistlusel tõestada.
Saksamaa kiiruskatsete karakteristika on unikaalne. Kitsad teed keset Moseli viinamarjaistandusi kombineerivad kiired pöörded, millele järgnevad nõelasilmakurvid ja täisnurksed mahapöörded ning palju viinamarjavääte, mis tekitavad tunneli efekti. Kontrastiks on veel laiemad Saalandi teed.
Ja siis on Baumholder. Sõjaväelist tsooni, mida kasutasid Ühendriikide sõdurid tankitreeninguteks, nimetas Ford BP tehnikadirektor isegi "asfaldi safariks".
MM-rallil viiekümnendat korda osalev Märtin kommenteeris: "See ei ole sarnane mitte ühegi asfaldi etapiga, millel ma olen sõitnud. On nii palju erinevaid teid ning ei ole ebatavaline leida erinevaid katteid samal katsel. Kui on märg, siis on raske tunnetada, millise kattega on pidamine hea ja millisega mitte nii hea. Terve ralli vajab teiste asfaldietappidega võrreldes teistsugust sõidustiili."
"Meeskond on teinud 2003 aasta mudelil suuri edasiarendusi asfaldisõidul. Kaalujaotus ja juhitavus on teinud suure sammu edasi võrreldes eelmise aastaga, kuid arvan, et need edasiarendused tasuvad ära rohkem tavalistel asfaldietappidel hooaja lõpupoole," lisas Markko Märtin.
Duval stardib Saksamaal Focus RS WRC-ga esimest korda. Tema eelmine start seal oli mullu Ford Pumaga, kui etapp oli JWRC etapp. 22-aastane Fordi piloot tunneb ennast kindlalt Moseli teedel, kuid, nagu Märtin, on ettevaatlik Baumholderi suhtes. "Viinamarjaistanduste katsed on sarnased mu kodustele Belgia teedele. Ma olen nendega harjunud ja naudin selliseid väljakutseid. Kuid Baumholderi katsetel on palju kruusa teel ja on raske hinnata pidurdamise ja keeramise kohti," kommenteeris belglane.
"Militaarteed ei ole rehvesäästvad. Teekate on konarlik ja abrasiivne, kuid ma olen testidel Michelini rehvidega rahul olnud," lisas Duval.
Soomlased Mikko Hirvonen ja Jarmo Lehtinen sõidavad ikka 2002. aasta spetsifikatsiooniga Ford Focusel. See on Hirvoneni Saksamaa debüüt ja esimene kord, kus ta saab võistelda Focusega asfaldil. "Ma sõitsin Monte Carlos, kuid sealsed olud olid nii ette ennustamatud, et mina ei loeks seda puhtaks asfaldietapiks," ütles ta. "Meil oli varem kahe päevane test Austrias, mis aitas mul auto tunnetust kätte saada. Ma ei ole kunagi isegi Saksamaal käinud ning seega on sealsed katsed mulle täiesti uued."
18-aastane soomlane Jari-Matti Latvala ja uus kaardilugeja Miikka Anttila sõidavad ka M-Sport Focus RS WRC-ga. Latvala ei ole sõitnud asfaldil pärast kuu alguses juhtunud avariid (Jim Clark rallil Šotimaal), kis tema kaardilugeja Carl Williamson sattus haiglaravile.
"See õnnetus õpetas mida asfaldi ettearvamatusest palju ning nüüd ma tean, mida märgades oludes jälgida," ütles Latvala. "Miikka loeb kaarti soomlastele ja on harjunud seda tegema soome keeles. Mina aga eelistaksin inglise keelset legendi ning see on mulle suur väljakutse."
Noppeid
* Ralli on Fordile suure tähendusega. Firma Euroopa peakorter Cologne on Trierist vähem kui 200 km kaugusel ja teed lähevad mööda Fordi tehasest Saarlouisist, mis on Focuse koduks.
*Meeskond on läbinud Küprose rallist alates suure testimiste ahela. Märtin ja Duval sõitsid kumbki kaks päeva Moseli ja Baumholderi teedel, enne kui Markko osales E.O.S. rallil. Pärast seda läbis iga sõitja kahepäevase testi Soomes ning pärast seda viis Mark Higgins läbi viiepäevase testiprogrammi sel nädalal Suurbritannias.
|
|
|
|