Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rapla ralli > Rapla rallil saavutasid võidu Egon Kaur ja Erik Lepikson |
|
Rapla rallil saavutasid võidu Egon Kaur ja Erik Lepikson
20.-21. augustil sõidetud Rapla autorallil saavutasid üldvõidu esmakordselt uuemal Subarul võistelnud Egon Kaur ja Erik Lepikson, kellele see oli tänavu teiseks etapivõiduks koduses meistrisarjas.
Reedel kavas olnud linnakatse võitsid Georg Gross - Madis Halling (Ford Focus RS WRC 03), kelle edu ekipaaži Margus Remmak - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 9) ees oli laupäevaste katsete eel 3,4 sekundit.
Teist rallipäeva alustasid kõige teravamalt Marko Kasepõld - Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer Evo 6), kes tõusid teise katse järel liidrikohale ning hoidsid juhtpositsiooni neljanda kiiruskatseni. Siis kerkisid hetkeks liidriteks Priit Saluri - Indrek Lepp (Subaru Impreza), kes loovutasid koha viiendal katsel Remmakule ja Suuderile. Auto tagarattaga viiendal katsel vastu kivi sõitnud Saluri - Lepp langesid siis kümnendaks. Kuna sõiduk oli löögist kannatada saanud, olid tartlased sunnitud ralli katkestama.
Samuti seiras ebaõnn favoriitidena rajale läinud Georg Grossi ja Madis Hallingut. Nende võistlusauto paiskus rajalt välja kolmandal katsel. Kuna selle rajale tagasi saamine võttis aega ligi pool tundi, langesid nad võistlejaterivi tahaotsa. Sellest hetkest pidid esimesena rajal "jälgi ette sõitma" Marko Kasepõld - Rein Jõessar.
"Stardikoht rikkus hommikuse kiiruse meil natuke ära, sest libe oli ees minna. Kui Gross oli spinni ära teinud, tuli mul esimesena startida. Siis oli meil plaan, et teisel läbimisel peame konkurentidel hullult kiirelt eest ära saama," rääkis Marko Kasepõld. "Kusjuures me ei mõelnud, et nii suur hoog juba hommikul üleval on, et saame liidritena sõita."
"Kindlasti hakatakse rääkima, et tegime salatrenni, aga me ei käinud - võin käe südamele panna. Nägin neid katseid ja trampasid rallil esimest korda," ütles Kasepõld.
Teelt väljasõidu tõttu jäi Kasepõllul ja Jõessaril võidusõit paraku lõpetamata. Kuuenda katse järel võistlust teistkordselt juhtima asunud Raplamaa meeste Mitsubishi jäi rajaveerde pärast üheksanda katse teises kurvis kurvis aset leidnud intsidenti.
"Meil oli ilusti legendis kirjas see koht, kus auto pihta sai. Konkurentide poolt survet mul peal ei olnud, sellega polnud probleemi. Närvipinget pole, kui kodus võistelda, nii et saan öelda - mõnus oli sõita ja polnud mingit rapsimist," kommenteeris Kasepõld. "Kirjas oli see kurv kui väga ohtlik. Mõtlesin, et natuke hiljem pidurdades olen kiirem, et teised võtavad hoogu maha ja kaotavad aega. Kahjuks vajus auto teelt välja sabaga vastu kändu ja kivi. Siis tuli spinn ja autol olid rattad viltu all. Üks ratas käis kere vastu ja üsna ruttu olid traadid väljas."
Siis asusid liidrikohale Egon Kaur - Erik Lepikson (Subaru Impreza WRX STI). Enne viimast kolme katset mahtusid kolm kiiremat ekipaaži 8,4 sekundi sisse. Lõplik lahendus saabus viimasel katsel, kui Kaur - Lepikson suutsid 5-sekundilist edu tublisti kasvatada ja saavutada rallivõidu.
Teise koha saatuse otsustasid omavahel Margus Remmak - Olaf Suuder ning viimase katseni konkurentidel tihedalt kannul püsinud Raul Jeets - Andrus Toom (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Korra viienda katse järel parimal positsioonil olnud Harju KEK Ralliklubi sõitjad pidid kokkuvõttes leppima kolmanda kohaga. Margus Remmak selgitas: "Juba päeval olid meil probleemid viienda käiguga, viimasel katsel hakkas see välja hüppama ja kui see juhtub keset kurvi, on tagajärjed pahad. Otsustasime tagasi tõmmata ja kindlad kolmanda koha punktid koju tuua."
Teisel positsioonil lõpetasid Rapla autoralli Raul Jeets ja Andrus Toom, keda jäi võitjaist lahutama 15,9 sekundit. "Enne viimast kolme katset arvestasime, et teine koht oleks ilmselt see, mida suudame püüda. Kümnendal katsel suretasime korra auto välja ja see ei läinud kohe käima. Sinna läks miski 4-5 sekundit, kuid mulle tundus see kui igavik. Viimasel katsel olid Margus Remmakul probleemid, ja saime teiseks," märkis Jeets. "Ralli ise oli äge, kiired katsed, eksimisruumi polnud ja väga tihe konkurents algusest lõpuni N-rühmas - mõnus!"
Ralli võitnud Egon Kaur tunnistas, et esikoht lihtsalt ei tulnud. "Midagi lihtsat siin polnud, ärevaid hetki oli ikka kuhjaga. Pinge püsis kuni viimase katseni," lausus varasemast erineval Subarul sõitnud pärnakas. "Olen väga rahul, et saime maksimumpunktid. Meistrivõistluste arvestuses on seda väga vaja."
Eesti meistrivõistlustel on N4 klassis nelja etapi järel endiselt liidrikohal Margus Remmak, kellel nüüdseks teenitud 46 punkti. Egon Kauril on teisena kirjas 42 ja Ott Tänakul kolmandana 37,5 punkti.
Rapla ralli 2010 tulemused
1. Egon Kaur - Erik Lepikson (Subaru Impreza WRX STI) 51:44,6
2. Raul Jeets - Andrus Toom (Mitsubishi Lancer Evo 9) +15,9
3. Margus Remmak - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 9) +23,1
4. Kaspar Koitla - Andres Ots (Honda Civic Type-R) +1:47,7
5. Martin Kangur - Silver Kütt (Honda Civic Type-R R3) +1:52,4
6. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Honda Civic Type-R) +2:01,6
7. Sander Pärn - Ken Järveoja (Renault Clio R3) +2:17,3
8. Oleksii Tamrazov - Ivan German (Subaru Impreza) +2:56,2
9. David Sultanjants - Jaan Põldsepp (Honda Civic Type-R) +4:09,2
10. Rünno Ubinhain - Priit Hain (Mitsubishi Lancer Evo 8) +4:20,2
|
|
|
|