Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
05. juuli 2010 3:02
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Karl Kruuda: isa oleks nagu minu õnnetalisman

Läbi aastate on eestlased saanud juunioride rallisarjas JWRC (Junior World Rally Championship) võistelnud kaasmaalastele pöialt hoida - nii ka tänavu, kuna MM-punkte nopib seal üsna edukalt Karl Kruuda, kes on läbi aegade noorim osaleja selles arvestuses.

Rääkides viimasest võistlusest Belgias, mis seal huvitavat juhtus ja kas on põhjust rahul olla?

Põnevat juhtus päris palju. Esimesel katsel panime kohe ninaga kraavi. Istusime seal mingi 20-30 sekundit ja siis saime edasi sõita. Pärast seda hakkas kiirus ainult suurenema ja sai juba rahul olla. Ühe korra suutsin veel kaardilugeja küljega "aeda panna", aga midagi muud väga ei juhtunudki. Saime teel püsida ja kiirust kasvatada. Viimasel katsel purunes küll meie autol käigukast, kuid suutsime lõpuni tulla. Vahepeal oli küll tunne, et kohe annab auto otsad, aga suutsime hoida ja võtsime viimase katse rahulikult. Lõpuks oli kast ikka väga õhtal.

Ma arvan et ma sain isegi päris hästi hakkama. Tundub, et asfaldisõit mulle istub. Kui lõppaegu vaadata, siis on näha, suutsin teistele konkurentsigi pakkuda. Saavutasime ka ühe katsevõidu. Muidu oli ralli väga raske. Mahapöörded olid suhteliselt libedad ja nii palju oli lõikamiskohti, et pidin autot ja rehvi julmalt usaldama. Rahule me jäime kaardilugejaga mõlemad, sest suutsime ikkagi nii keerulisel rallil lõpuni tulla ja ehk on nüüd isegi põhjust teinekordki sinna tagasi minna.

Räägi enda praegusest võistlusautost, milleks on Suzuki Swift S1600. Kas su võimed käivad juba autost üle või on sel veel üllatusi varuks?

Ei-ei, võimed ei käi kaugelt veel üle. Kui ma 17. katsel natuke lisasin kiirust, siis nägin, et selle autoga on võimalik väga kiiresti sõita. Autol on küll mootor natukene nõrk, aga õnneks see asfaldil nii palju tunda ei andnud, sest pidurid ja amortisaatorid kaalusid kõik selle üle. See auto on ikkagi maailma klassi auto, mis on ehitatud võidusõiduks. Tipptasemel ralliautoga olen väga rahul ja mul on hea meel, et valisin selle välisvõistlustel osalemiseks.

Kas sõidad Suzukiga mõne ralli ka Eestis?

Ei usu. Eesti rallideks on mul Honda.

Kui palju auto mehaanikat tunned?

Auto mehaanikat hakkan ise järjest rohkem ja rohkem tundma. Nii tark ma veel pole selle auto kohapealt ja ei saa ka, et suudaks ise abikäe hooldusalas külge panna, kui väga kiireks läheb. Autot parandada ma ei karda. Türgis proovisime parandada, aga auto oli kraavis ning korda seda ei saanud - ise olime päris õlised. Garaažis me ei tee midagi. Meile näidati ära, mida peab siis tegema, kui midagi sõidu ajal puruks läheb ja mida me vahetada saaksime. Muud ei midagi.

Keelebarjääri ei ole mehaanikute või teiste tiimiliikmetega suhtlemisel?

Ei ole. Ma olen USA-s õppinud ja rääkimine ei tekita probleeme. Ainult et osasid autojuppe ma ei oska võõrkeeles nimetada.

JWRC-sarjas oled 26 punktiga kolmandal kohal, võrdselt 40 punkti kogunud Aaron Nicolai Burkartist ja Kevin Abbringist seega 14 punkti kaugusel. Arvestades, et sõidetud on vaid kaks etappi, milliseks pead oma võidušansse?

Kui suudaksin üllatada nii teisi kui ka ennast esikohaga, siis on võimalused veel täitsa olemas. Ma ei ole seda aga võtnud endale eesmärgiks. Minu siht on olla maailmas "pildis" ja näidata, et üks noor 17-aastane poiss suudab mõõtu võtta ka täiskasvanud meestega. Kui õige aeg on, siis tuleb küll koht kätte näidata, aga minu aeg veel käes ei ole.

Eks näis, mis saama hakkab Bulgaarias. Proovin sõita esimesed poolteist päeva korraliku tempoga ära ja kui siis olen poodiumil, proovin kohta hoida. Ja kui ei ole, siis hakkan vaikselt pushima. Muidugi see jutt on vale, et ma hoian tagasi ja võtan rahulikult, aga liigseid riske ma võtma ei lähe.

Kas oled kursis, mis sind Bulgaarias ees ootab?

Ei ole veel.

Järgmisel kolmel juunioride MM-etapil sõidad ise, kuid kes võistleb sinu asemel Hispaanias?

Veel pole kindel. Hispaania rallil startimine on mul küsimärgi all. Aga kui mina sõita ei saa, siis loodan Jänese, Kanguri või Plangi peale. (Kaspar Koitla, Martin Kangur, Siim Plangi - toim.)

Kui keeruline on toime tulla pikkade võistlustega? On see sinu jaoks füüsiliselt koormav?

Alguses oli väga raske Jordaanias. Nüüd iga ralliga hakkan järjest rohkem ja rohkem vastu pidama, mis on positiivne. Palavus ka mind väga enam ei häiri ja tolm samuti mitte - kui juhuslikult keegi just katsel ette ei jää. Vabal ajal proovin jooksmas käia. Seda ma väga ei ole jõudnud teha, aga muidu ikka alati teen midagi, mis ka füüsilist arendab. Rallimänge ma ei mängi, aga ootan uut WRC-mängu, mis peaks selle aasta lõpus tulema.

Muidugi on keeruline olla palju Eestist ära. Tahaksin sõpradega tšillida, aga ütleme, et see märk, mille ma saan praegu maailma rallisse maha jätta, kaalub üle. Vahepeal on küll tunne, et tahaks rahulikult puhata kusagil, aga samas ise ma olen selle tee endale valinud ja ma olen kindel, et see mulle jätkuvalt meeldib.

Kui palju vabal ajal rallivõistlusi jälgid?

Viimasel ajal kõik rallid, mida muidu jälgin, on need kohad, ka kus ise sõidan. Aga muidu IRC ja WRC sarja etappidel hoian pilku peal, kus ise stardis ei ole. Vaatamas ma ei käi, sest ma ise nii palju Eestist ära, et rohkem selle peale raha kulutama ei hakka. Aga jah, muidu kui jälgin, siis netist.

Kui vaatad minevikku, siis millised on olnud need sammud läbi aastate, tänu millele sa oled saanud enesekindlust, et tegeled õige alaga?

Tõsisemalt olen ikkagi hakanud võidusõiduga tegelema eelmise aasta keskelt, alates Lõuna-Eesti rallist. Enesekindlus tuleb läbi mu enda pere ja sõprade toetuse ja siis, kui olen suuteline saavutama midagi head. Siis need kiidusõnad, mis tulevad sõpradelt, aitavad alati edasi pürgida. Kui mul oma sõpru ja peret poleks, kes mind toetaks ja kellega ralliteemadel rääkida, siis arvatavasti ei oleks ma praegu nii kaugele jõudnud.

Minu rallisõit sai alguse Aivo ja Sander Pärna tõttu. Nad tulid meile rääkima, et tore oleks, kui paneks noored poisid rooli ja õpetaks neile varakult sõitmise selgeks. Et siis, kui nad oleks juba avatud teedel, ei tekiks neil tahtmist kihutada. Peamised koolitajad on olnud Urmo Aava ja Kuldar Sikk.

Üks uks, mille rallisõit on mulle avanud, on see, et saan reisida ja erinevate riikide kultuure näha. Muidugi on suureks plussiks, et olen rallimaailmast leidnud endale palju lähedasi sõpru. Kahtlemata on uks avatud ka rallimaailma tippu, mille üle ma olen rõõmus. Alguses käsin vaatamas ja nüüd võistlen ise.

Kõige rõõmustavam on, et mul on hea südamega isa, kellele meeldib rallit toetada ja ma olen õnnelik, et ta abistab ka mind rallisõidus. Tema oleks nagu minu õnnetalisman. Kui teda kohal ei ole, siis on mul millegipärast alati halvasti läinud.

Sageli räägib meedia sinu sõitudest stiilis, et Oliver Kruuda poeg osaleb ühel või teisel võistlusel. Kuidas sellesse suhtud?

Muidugi oleks tore, kui mainitakse minu nime, mitte minu isa. See toob neile lugejaid. Sellepärast mina eesti meediat väga ei austa, et ollakse oma kasu peal väljas. Muidugi räägib selliselt ainult siinne press.

Minu plaan on pürgida autospordis tipu poole. Ametit ma hetkel ei tea, aga ma lähen kindlalt ülikooli õppima. Kogu elu ei saaks autospordi najal ära elada - ise peab ka kõrvalt kunagi midagi tegema hakkama.

Kui kaugel on aeg, mil istud rallil neljarattaveolise ralliauto rooli?

4WD kohta ma ei tea veel. Vaatame, kuidas see aasta lõpeb. Vast järgmisel aastal võistlen veel esivedusega, aga eks see nelivedune tuleb ka ükskord ära proovida, sest käsi juba päris kibeleb.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2017
Kulbilohu rallikross 9.09.17 (0)
09.09.2017
Tapa autokross 09.09.2017 (0)
31.08.2017
Smiltene autokross 27.08.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
21.09.2017 10:52
Rahvaspordi komitee koosolek (0)
11.09.2017 19:50
Tapa autokross Sügis 2017 (0)
10.09.2017 09:20
Auto tagaosa madaldamine (BMW) (1)
09.09.2017 20:40
Varbola Rahvaralli 2017 (0)
08.09.2017 10:03
VIDEO: Tapa rahvaralli Uno Aava karikale 2017 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia