Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taali rahvasprindi korraldus tekitas sõitjais pahameelt |
|
Taali rahvasprindi korraldus tekitas sõitjais pahameelt
"Tegelikult kogu selle võistluse ajad tuleks tühistada," on mõni 23. mail Taali rahvasprindil osalenud võistleja resoluutne. Osalejais tekitab meelehärmi ka asjaolu, et lõplikke tulemusi polnud tänaseni avaldatud.
Rahvasprindi karikasarja ning Läänemaa meistrisarja arvestusse kuulunud Taali rahvasprindil osales veidi üle poolesaja sõitja. Neist paljude jaoks rikkus heal rajal peetud sõidu suur segadus aegade ümber. Et ajamõõduga oli probleeme, ilmnes juba võistluse algul, kui seetõttu avavoor paljudele tühistati ning esimene voor mitmes masinaklassis kordamisele läks.
"Esimese vooru ajad on vist täiesti suvaliselt pandud," oletas 4WD klassis võistelnud Rain Rannala. "Ajavõtt laptopiga ja start mobiililt kella vaadates ning selle järgi valgusfoori lülitades ei ole normaalne nähtus. Kõrvalt lugedes sekundeid punase, kollase ja kustumise vahel, ei olnud need kordagi ühepikkused," rääkis ta. "See, kas üks võistleja stardib sekund varem või hiljem, mängib tänapäeval suurt rolli. Isegi sajandikud on juba tähtsad."
"Ajavõtuprotokollis ei olnud esimese vooru ajad kuidagi õiged. Alguses puudusid komakohad ning pärast oli arvestus kohati loogikavastane. Aga eks seda võib juhtuda, kui finišis ajamõõtja oma suva järgi aegasid kinni paneb ja starter vastavalt oma reaktsioonile tulukesi süütab," jätkas Rannala.
Rahule ei jäänud sõidu korraldusega ka Taalis esmakordselt võidu sõitnud Toomas Tammsalu. "Minu kesiste rahvaralli ja -sprintide osalemiskogemuse põhjal oli Taali võistlus tunduvalt kehvemini korraldatud kui ükski eelnev. Planeeritud ajagraafikust ei suudetud kinni pidada, mis oli arvatavasti tingitud läbimõtlemata ja puudulikust ajavõtutehnikast. Selle tõttu pidid osad võistlejad ka lisakatseid tegema."
Toomas Tammsalu hinnangul võistluse kommentaator samuti oma tööga toime ei tulnud. "Miks pidi ütlema nime Rene Uukareda asemel Rene Uus-Kareda või Aiko Aigro asemel Alko Aigro? Näiteid oleks ilmselt veel," märkis ta.
"Rada iseenesest oli üllatavalt hea ja huvitav, välja arvatud metsavahele paigutatud šikaan, mis oma asukoha valiku tõttu muutis sõidu pigem ohtlikumaks kui ohutumaks. Eksimuse korral oli võimalus sõit lõpetada ebameeldivalt - kas vastu puud või vastu paneelivirna," lisas Toomas Tammsalu. Rain Rannala kinnitusel ei olnud oma ülesannete kõrgusel ka lipukohtunikud: "Keegi ei raatsinud tõsta rajatähiseks pandud tünne või rehve omale kohale tagasi."
Kuigi rajal valesse kotta sattunud rehvid ehmatasid nii mõndagi võistlejat, vaadati sellele osalejate poolt pigem läbi sõrmede, sest võistlustrass tervikuna oli hea. Kogu üritusele jättis aga segadus tulemustega külge halva maigu.
"Ajavõtt oli täielik rämps, oskamatu töö. Külakrossil on ka korralikum töö," ei varjanud 2WD-B klassis võistelnud Enn Sups oma pahameelt. "Mingisuguse klahvi vajutamisega pandi umbes ajad ja siis ka suudeti need segi ajada. Ma arvan, et osaliselt võidi "umbes" panna. Stopperiga oleks ka täpsem olnud!"
Enn Sups kogus kolme vooru peale sama hulga punkte nagu Ago Onton, kes pärast võistlust internetti ringlema sattunud mitteametlike tulemuste põhjal sai 2WD-B klassis Ronald Jürgensoni järel teise koha. Lõplikud tulemused avaldas Eesti Autospordi Liit 25. mail veidi enne kella 20 ning seal on järjestus selles osas sama. Ometi on muutmata jäetud 2WD-A paremusjärjestus, kus Tõnis Krassi avavooru aeg on ümardatud tegelikust 0,4 sekundit väiksemaks. See omakorda tähendab, et kui ajamõõtjad ei eksinud, pidanuks kokkuvõttes kolmandaks märgitud Taavo Tigane olema teine nii selle vooru järel kui ka kokkuvõttes.
"Sõidu korraldus oli ikka tõesti halb ning sellise korraldaja tehtud üritust ei tohiks lasta karikasarja arvestusse," nentis Tigane.
"Selgub, et krossiürituste korraldaja, kes harjunud organiseerima sõite, kus finišeeritakse üksteise järgi ja aeg pole oluline, ei sobi siiski korraldama aja peale sõidetavat võistlust. Lisaks veel autasustamisel jagasid osavõtjad ise poodiumikohtasid, sest korraldaja paberil olid kohad sassis," rääkis 4WD klassis Helmet Palmi järel teise koha saavutanud Rain Rannala. "Võistlus Helmeti ja Aarega (protokollis Arne Pukk - toim.) oli vägagi põnev. Kas nüüd korraliku ajavõtuga ka tegelikud tulemused sellised oleksid olnud, seda kahjuks ei saagi teadma. Igatahes jäi üritusest mõru maitse juurde," lisas mees, kelle põhikonkurent Antti Kangro seekord tulemust katkestamise tõttu kirja saama ei oleks pidanud, kuid on lõpuprotokollis sellele vaatamata märgitud üheksandaks.
"Ma sain 20 m mäest alla sõita ehk siis veereda ainult, kruusani ei jõudnudki. Stardis läks pooltelg pooleks ja sinna see sõit jäi," selgitas Kangro katkestamise põhjust. "Kohati tekkis isegi minul tunne, et tulemusi võeti kuskilt täiesti õhust ehk siis ajavõtt ja korraldus ei kannatanud eriti kriitikat. Müstiline, et start ei olnud kiirega ja lipuga ka mitte. Kõik käis kuidagi silma järgi."
Seoses segadustega lõplike tulemuste ümber võtsid Läänemaa meistrivõistluste korraldajad vastu otsuse, et üheski masinaklassis sellelt etapilt punkte ei anta. "Kuna ei ole lõplikku selgust ei aegade ega ka kohtade osas, me sarja punkte ei anna, et seis ei muutuks ebavõrdseks," kommenteeris Läänemaa meistrisarja eestvedaja Kalle Kruusma.
Mitmed sõitjad pooldavad seda, et ka Eesti Autospordi Liit loobuks rahvasprindi karikasarja punktide andmisest sellelt etapilt.
|
|
|
|