Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Markko Märtin: Sõitsin nii kiiresti, kui suutsin
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti tippsõitja Markko Märtin ei vedanud kodustel Lõuna-Eesti teedel oma tuhandeid fänne alt ning võitis reedel ja laupäeval peetud E.O.S. ralli kolmandat aastat järjest.
Oma osa oli siin kahtlemata selles, et Markko Märtin sõitis uue Ford Focus WRC 03-ga, mis tõestas oma mäekõrgust edu teiste autode ees.
"Tulin küll siia selle mõttega, et võita, aga on üllatav, et vahe nii suureks kärises," ütles Markko Märtin. "Sõitsin nii kiiresti, kui suutsin, et vaatajatel oleks huvitav. Kõige suuremaks võitjaks ongi pealtvaatajad."
"Mind hämmastas, kui palju vaatajaid oli raja äärde tulnud," tunnistas ka Märtini inglasest kaardilugeja Michael Park. "See meenutas pigem mõnda WRC-rallit."
Esikolmikus figureerisid kõik E.O.S.-i vanad tuttavad - teiseks platseerus poolakas Tomasz Kuchar ja kolmandaks Eesti ekipaaž Margus Murakas - Toomas Kitsing. Kuchar oli kahel varasemal aastal lõpetanud siin kolmandal kohal ja lubas, et tuleb kindlasti osalema ka järgmisel aastal.
Tegemist oli kõige põnevama E.O.S. ralliga selle ajaloos, sest veel enne viimast kiiruskatset käis heitlus Kuchari ja Muraka vahel teise/kolmanda koha pärast ja ka N-rühma võidu nimel Raidam - Lepikson ning Vene ekipaazhi Grjazin - Troshkin vahel. Raidamil õnnestus lõpuks siiski (nagu Lõuna Eesti rallilgi) lõpuks oma paremus maksma panna
Seitsmendast üheksanda kohani mahtusid sõitjad 2,5 sekundi sisse. Seitsmendaks jäänud norralane Thomas Kolberg edestas viimaks soomlast Jari Viitat 0,3 sekundiga. Raidam jäi omakorda Viitast maha 2,2 sekundiga.
Ka katkestamisi ja üle katuse käimisi oli rallil omajagu - koguni 21 ekipaaž 53-st ei suutnud rallit lõpetada, nende seas purunenud rehvi tõttu katkestanud Janne Tuohino ning ratta katki sõitnud Mikko Hirvonen, kes mõlemad ka kõvad WRC-sõitjad. Teelt välja sõitnud ekipaažidest sai kõige rohkem viga Eesti paar Sei - Lepp, kes vajasid haiglaravi, üks selgroovigastusega, teine ajuvapustusega.
"Selles pole midagi erilist, kui autod uperkuuti käivad," arvas Kuchar pressikonverentsil rõõmsatujuliselt. "See lihtsalt tähendab, et on stiimulit pingutada. Teed olid küll eelmiste aastatega võrreldes väga sarnased."
E-rühmas sõitsid taas võimsalt soomlased Kimmo Jalava - Mikko Lukka oma Toyota Starletiga. Kui mullu sõideti välja 13. koht, siis tänavu palju tugevamas konkurentsis 15. koht. Rallile üle läinud Norra suusakuulsus Thomas Alsgaard lõpetas viimaks 17. kohal, olles N-rühma kuues.
Võistlust külastanud pealtvaatajate arvu oli raske määratleda. Olgu hindamiseks kasvõi see teadmine, et 700 rallipassi müüdi läbi loetud päevade jooksul. Otsakorrale said ka tuhanded piletid.
Vaata lisaks:
www.eos-rally.com
|
|
|
|