Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
05. juuli 2003 6:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Tomasz Kuchar: Vajutame nii kõvasti kui suudame

 Loe lisaks
Märtini ja Parki annetus materialiseerub

Mait Meriloo: Raidam ja Grjazin panid hullu

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 5. etappi

Tagasivaade E.O.S. rallile

Fordiga õhulennu teinud Sei kodusel ravil

Märtin annetas võidusumma Tartu noortele

Väljasõit võis maksta poodiumikoha

Sergei Larens: Slava kaotas korraks juhtimise

Tomasz Kuchar. Foto: Rando Aav
E.O.S. ralli teisel päeval läheb esimene võistlusauto rajale kell 8.10. Esimesed viisteist autot stardivad kaheminutilise intervalliga, järgnevad minutiliste vahedega. Otepää lähistel läbitakse kümme lisakatset ning esimene ralli lõpetanud auto jõuab Tartu raekoja platsile kell 19.30.

Eilse päeva kohta märkis ralli avapäeval üheksanda positsiooni saavutanud Margus Murakas (Ford Focus WRC), et linnakatse tuli läbida võrdlemisi ettevaatlikult, et mitte eksida. "Eks see rohkem pidurdamise-kiirendamise katse oli," lausus Murakas.

Paaril viimasel aastal E.O.S. rallil kolmanda koha saavutanud poolakas Tomasz Kuchar märkis rally.ee online ralliajakirjale antud usutluses, et Markko vastu šansse ei ole. "Raske öelda, kas suudame teist kohta hoida, aga vajutame nii kõvasti kui suudame," ütles Kuchar.

Ralli esimese kahe katse järel E7 klassi esimese ja absoluutarvestuse viienda aja saavutanud Kimmo Jalava (Toyota Starlet) märkis, et võistluse avapäev sujus probleemideta. Lõuna-Eesti rallil pärast esimest lisakatset võistluse katkestanud soomlane oli E.O.S. ralli avapäeva tulemusega rahul: "Sõit sujus probleemideta ja autol tõrkeid ei olnud. Õnneks vigu ka ei teinud." Tänasest päevast kõneldes lisas Jalava: "Selleks ajaks, kui meie rajale jõuame, on teekate juba väga pehme ja positsiooni kohta hinnangut anda on hetkel keeuline."

Absoluudi kolmeteistkümnendalt kohalt ralli teist päeva alustav Mait Meriloo peab võistlust fantastiliseks. "Siin oleks pealtvaataja väga lahe olla," ütles Meriloo ja lisas muiates, et pealtvaatajaks on ka väga lihtne sattuda. Möödunud aastal E.O.S. rallil N-rühma parima tulemuse saavutanud Meriloo usub, et sel aastal sõidetud rallide nimistusse lisandub nigelamate võistlustulemuste kõrvale E.O.S. rallilt taas igati arvestatav tulemus.

Pärast teist kiiruskatset hoiab Meriloo järel neljateistkümnendat kohta lätlaste ekipaaž Martins Buchins - Gunars Francis. Ford Escort RS 2000-l võistlev Buchins on Eestis varem vaid Läti meistrivõistluste etappe kaasa sõitnud. "Tartus oleme paar-kolm korda võistelnud ja enne seda Haapsalu rallil," ütles Buchins. Täna plaanib lätlane kindlasti omas klassis poodiumikohale jõuda. "Kuidas läheb, eks seda ole näha, aga stardinumber pole meil just kõige parem. WRC autosid meil kindlasti püüda ei õnnestu," lausus Buchins.

A-rühma Mitsubishi Lanceril võistlevad lätlased Ivars Vasaraudzis ja Valdis Spredzis on avapäeva järel kahekümnendal kohal, ent täna püüavad mehed omas klassis saada kümne parema hulka. "Hea oleks, kui esikümnesse saaks," lausus Vasaraudzis.

Ainsa läti ekipaažina Lõuna-Eesti rallil osalenud Maris Neikšans - Edgars Utans startisid ka E.O.S. rallil ning saavutasid esimese kahe katse järel E7 klassis kolmanda tulemuse. Kui Võrumaa teedel oli rallipaar auto kummulipaiskumise tõttu sunnitud võistluse katkestama, siis seekord loodetakse paremale õnnele. Kolmandat korda Eesti teedel startinud piloot Maris Neikšans jäi avapäeval sõidetud tulemusega väga rahule. Edgars Utans märkis, et esimest korda läbiti katse veidi aeglasemalt, teistkordselt aga normaalkiirusel.

"Ja mis Lõuna-Eesti rallisse puutub, siis auto auto ei läinud katusele, vaid ainult külili," märkis Utans kerge muigega ja lisas "Seal on ikka vaks vahet!" Tänasest päevast kõneldes selgitas Utans, et sõidetakse nii kiiresti, kui see sellisel tasemel võimalik on.

Uuel Subaru Imprezal võistlev Gunnar Tamm pidas E.O.S. ralli avapäeval kirja saadud tulemust rahuldavaks. Alates Kääriku katsest asub Tamm püüdma paremat kohta, kui seda on stardinumber. "Kui koha püüdmisest kõnelda, siis punktidele tahaks ikka saada," lausus teist võistluspäeva kahekümne esimeselt positsioonilt alustav Tamm.

Gunnar Tamme eeslmise võistlusautoga on teistkordselt ralli stardis Kalmer Kanarik - Priit Kinnunen. Meeste endi sõnul kohta sellelt võistluselt ei oodata. "Sõidame oma sõitu," märkis Kanarik. Auto testimisest ja treeningutest rääkides mainis Kinnunen: "Käisime ühel autoliidu korraldatud testikatsel, sellega on testid seni piirdunud."

Autol Citroen Saxo Super 1600 startinud Andrus Laur on avapäeva järel autoga väga rahul. "Uus asi - ei hakka illusioone looma endale, aga loodan oma klassis võimalikult head kohta," rääkis A5 klassi teise koha saavutanud Laur pärast Tartu linnas toimunud kahte kiiruskatset. "Testinud oleme väga vähe, kuna saime äsja auto kätte," jätkas Laur ja lisas, et siiamaani on auto hästi vastu pidanud.

"Täna sõidan mina, homme Einar," ütles Alar Tatrik, kelle sõnul korraldati E.O.S. ralliks omalaadne eksperiment - ühes autos kaks pilooti. "Olen ise Tartust pärit ja see linnakatse ei ole midagi suurt... Ja eksperiment on see, et me mõlemad ühes autos sõidame, sest me mõlemad oleme ju sõitjad," rääkis Tatrik. "Aga etappi E-rühmal ei ole ja punkte ei saa," jätkas Lada VFTS-i roolis istunud mees. "Selle me tegelikult leppisime kokku eelmise aasta kaheksandal detsembril, kui oli Eesti meistrivõistluste autasustamine. Pool napsise peaga sai arutatud, et EOS-ile lähme minu autoga ja mina istun Einaril kõrval."

Lada Samaral võistlev Ats Remmelg saavutas kahe katse järel absoluutarvestuse neljakümnenda koha ning alustab teisel päeval võistlust E7 neljandana. "Panime uued pidurid ette, ei jaganud algul sõitu ära," rääkis Remmelg põhjustest, miks ajakadu ehk ootamatult suureks paisus.

E.O.S. ralli avapäeva järel E8 klassi liidripositsioonil olev Lembit Soe (Lada VFTS) märkis, et asfaldil häiris sõitu amortide seadistus. "Meil on kruusa amort, mis on väga pehme. Eks see natuke häiris sõitu," rääkis Soe. "Aga asfaldil ei võideta rallit, ikka kruusa peal," lisas Soe.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia