Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
04. juuli 2003 22:25
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Märtin E.O.S. ralli avapäeval kiireim

 Loe lisaks
Märtini ja Parki annetus materialiseerub

Mait Meriloo: Raidam ja Grjazin panid hullu

Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 5. etappi

Tagasivaade E.O.S. rallile

Fordiga õhulennu teinud Sei kodusel ravil

Märtin annetas võidusumma Tartu noortele

Väljasõit võis maksta poodiumikoha

Sergei Larens: Slava kaotas korraks juhtimise

Markko Märtin E.O.S. rallil. Foto: Villu Teearu
E.O.S. Ralli algas sündmusterohkelt juba kõige esimesel linnas läbitud lühikesel kiiruskatsel, sest liiderautodel oli tehnilisi viperusi ja tehti ka piruette. Algul veel vihmast märjal teel kerkisid parimate autode kiirused üle 170 kilomeetri tunnis.

Tartu kitsastel tänavatel mõlkisid autosid päris mitmed ekipaažid. Esimeseks ohvriks osutus WRC-autodest Matiss Mezaks Lätist roolilati purunemise tõttu teisel kiiruskatsel pärast kõnnitee äärekivi riivamist.

Markko Märtin - Michael Park olid mõlemal 2,5 kilomeetri pikkusel linnakatsel kõige kiiremad ega valmistanud oma arvukatele fännidele pettumust. Ka ilm oli fännide vastu armuline, sest vahetult enne kiiruskatse algust tuli muidu sombusel päeval ka päike välja. See aga tähendas, et esimene kiiruskatse sõideti vihmast märjal ja teine juba kuivanud teel.

Kuid varem sadanud vihm võis osutuda saatuslikuks nii mõnelegi autole. Esimesena teatas probleemidest juba teine ekipaaž, soomlased Janne Tuohino - Mikko Markkula. Käigukasti probleemide tõttu kaotati juba esimesel kiiruskatsel Märtinile 19 sekundit ja teisel kiiruskatsel veel 21 sekundit – kokku seega linnakiiruskatsetel liidritele enne teist õiget rallipäeva juba 40 sekundit kaotust.

Probleeme oli ka neljandana rajale läinud norralasel Kristian Kolbergil, kes tegi esimesel kiiruskatsel spini ja lõhkus ära auto esinurga. "Ma tegin pirueti ja kaotasin libedal teel pidamise," kurtis mees pärast finishit "Homme on selle võrra ruumi kerkida. Mootor töötab suurepäraselt ja anname lahingu." See tähendab aga kokkuvõttes minutilist kaotust Märtinile.

Kuna esimeste startijate seas oli probleeme koguni kahel autol neljast, avaldas Märtinile kõige kõvemat vastupanu E.O.S. ralli vana külaline poolakas Tomasz Kuchar, kes tuli mõlemal kiiruskatsel teiseks. Esimesel kiiruskatsel kaotati 4 ja teisel 6 sekundit, seega hakkab Kuchar Märtinit laupäeval taga ajama teiselt kohalt 10,9-sekundilise kaotusega.

"Olen päevaga suurele ajakaotusele vaatamata päris rahul, sest meil olid all asfaldikummid, kuid auto oli kruusaseadistusega. Me lihtsale ei tahtnud autot asfaldile ümber seadistada," selgitas Kuchar pärast kiiruskatseid. Märtin sõitis samas esimesel päeval täieliku asfaldiseadistusega ja Fordi tiim seadistab auto nüüd kruusa jaoks ümber.

Soomlased Ampuja - Hantunen kihutasid mõlemal kiiruskatsel lausa põlevate piduriklotsidega, aga polnud ise sugugi mures, ehkki ajad polnud parimate killast ja kokku kaotati Märtinile 20,7 sekundit. Kokku 11. koht.

Suurimad äpardused olid Läti esipaaril Matiss Mezaks - Arnis Ronis viimasena rajale läinud WRC-autos. "Mootor suri lihtsalt välja. Ei tea, kuidas see juhtuda võis," laiutasid mehed finišis käsi. Esimesel kiiruskatsel kaotati minut ja 10 sekundit. Teisel kiiruskatsel läks asi veelgi hullemaks, sest kokkupuude kõnnitee äärekiviga lõhkus roolilati ja viis katkestamiseni.

Margus Murakas riivas oma autoga kõnniteed ja pelgas purunenud rehvi, mistõttu teisel kiiruskatsel tuli ajakaotust 12 sekundit pärast 6 sekundit esimesel katsel.

Tublisti sõitsid norralased. Thomas Schie oli esimesel kiiruskatsel kolmas, teisel kiiruskatsel tuli kolmandaks aga Tord Linnerud. Soomlane Kaj Kuistila oli viies ja neljas, mis tagas üldkokkuvõttes teiseks päevaks kolmanda koha 14,5-sekundilise kaotuse, sama palju kui Schiel.

Eestlastest on Märtini (1.) ja Muraka (9.) järel parimal positsioonil – kümnendad - Martin Rauam - Peeter Poom, kes kurtsid, et linnakatse oli päris ohtlik, sest läksid oma autoga tagant vastu kõnnitee äärekive. Kokkuvõttes üheksas koht ja 20,6 sekundit kaotust Märtinile.

N-rühma teise positsiooni saavutas Mitsubishil võistelnud ekipaaž Mait Meriloo - Einar Vettus, kes on avapäeva järel kolmeteistkümnendal kohal. "Eks vaim on natuke rohkem valmis, kui eelmisel võistlusel. Siht on paremini sõita kui Võrus," märkis Meriloo.

Parim Vene ekipaaž Grjazin - Troshkin 14. kohal lubas laupäeval Otepää kruusateedel juba õiget rallit ja paremat kihutamist, sest linnakatsed olid siiski publikule. "Peamine, et masin terveks jäi," arvas Grjazin pärast kiiruskatset.

Üllatusliku viienda koha sõitsid kahe kiiruskatse kokkuvõttes välja soomlased Kimmo Jalava - Mikko Lukka, kes jäid Märtinile alla vaid 15,6 sekundiga, kuigi sõitsid E7 klassi Toyota Starletiga, mis ristiti kohe naljatamisi ümber Toyota Starlet WRC-ks.

Õiget kihutamist on rallil siiski oodata laupäeval Otepää kruusateedel, kus esimene auto läheb Käärikul rajale kell 8.10 hommikul. Kümme esimest sõidavad pööratud järjekorras, kuid mitte aegade järjekorda, vaid reedest stardijärjekorda arvestades – esimesena seega rajal Kuistila. Esimesed 15 autot sõidavad kaheminutilise intervalliga, ülejäänud minutilise intervalliga.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia