Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
E.O.S. ralli korraldajad tippvõistluseks valmis
|
Loe lisaks |
|
|
Reedel ja laupäeval sõidetava E.O.S. ralli viimased ettevalmistused on jõudnud lõpujärku. Võistluste erinevad teenistused on valmis nii võistlejate kui külaliste vastuvõtuks.
Võistlustele registreerunute arv on teisipäeva, 1. juuli seisuga 59 meeskonda. Võistluste žürii esimees Juhan Mänd ja võistluste juht Toomas Kreek teatasid pärast ametliku tähtaja lõppu 16. juunil veel seitsme meeskonna taotluste rahuldamisest.
WRC-autoga rallil osalema pidanud Aleksander Käo teatas korraldajatele kahjuks oma loobumisest. Tehnilistel põhjustel jäävad Tartusse tulemata ka norralased Rune Dalsjo ja Terje Baardseth. Seega asub võistluste starti kolmteist WRC-autot, mis on siiski kaks korda rohkem kui eelmisel aastal. Võrdluseks - nädalavahetusel Belgias toimunud EM-rallil startis vaid kuus WRC-autot, esinduslikul Poola Kormoran rallil aga neli. Viimasel tegi kaasa ka Tartus Ford Focus WRC-ga startiv Tomasz Kuchar, kes jäi Leszek Kuzaj (Subaru Impreza WRC) järel teiseks.
E.O.S. ralli saab esmaesitluseks esimesele S1600 autole siinsetel radadel. Läinud laupäeval jõudis Eestisse Soomes ehitatud Citroen Saxo S1600, millega tuleb starti Andrus Laur. Viimast lihvi antakse autole Cueks Racingus.
Ralli teise päeva kruusateed Otepää ümbruses on viimastel päevadel sadanud vihmast küll pisut pehmeks muutunud, ent rajameister Aivar Partsi sõnul on tänane päike ära kuivatanud viimasedki lombid ja teede seisukord on hea. Nädalavahetuse ilmaprognoos lubab Otepää kanti küll vahelduvat pilvisust ja hoovihmagi, ent erinevalt Lõuna-Eesti teedest peaks Otepää kandi sõmer kruus filtreerima vee kiiresti pinnasesse.
Ralli esimesed kihutamised peetakse Nõunis, kus neljapäeval kell 16-18 sõidetakse 2,45 kilomeetri pikkune testikatse (shakedown).
Võistluste lõplik osavõtjate arv selgub pärast tehnilist kontrolli, mis algab reede hommikul juba kell 8 ja lõpeb viimaste masinate ülevaatusega orienteeruvalt kell 16.30. Võistlusautod tulevad kontrolli pööratud järjekorras ehk suured numbrid alustavad ja väikesed numbrid lõpetavad. Võistluste stardi eel on pealtvaatajatel võimalus Raekoja platsil võistlusautosid ka lähemalt vaadata, masinad saabuvad kell 18 antava stardi eel kohale küllaldase ajavaruga.
Esimese kiiruskatse start esimesele autole ehk Markko Märtini Ford Focus WRC03-le on Sõpruse silla juures kell 19.07. Karussellsüsteemis sõidetava kahe esimese katse järel saavad masinad, mehed, korraldajad ja pealtvaatajad puhkusele minna orienteeruvalt kell 22.
Seoses linnatänavatel toimuva võistlusega on Tartu liikluses rohkesti ümberkorraldusi, mille kohta on võimalik teavet saada ajalehtedest, ralliraadiost ja infotelefonilt 1182.
E.O.S. ralli teine päev viib kogu ralliseltskonna Otepääle ja selle ümbruse teedele, kus sõidetakse kokku kümme kiiruskatset. Kõik katsed on nn paariskatsed ehk viis rajalõiku läbitakse kahel korral. See annab pealtvaatajatele võimaluse asukohta muutmata kõiki võistlusautosid näha kahel korral. Ralli vaheaeg on kella 13-14 Otepää suusastaadionil. Võistluste lõpp on Tartus raekoja platsil kell 19.30.
Ralli kogupikkus on 420,17 kilomeetrit, millest kiiruskatseid 123,62 km. Ralli võistluskeskus koos pressikeskusega asub Tauf Auto ja Aasta Auto ruumides Tartus Sepa 24b. Infot ralli kohta saab internetileheküljelt: www.eos-rally.com, võistluste brožüürist, ralliraadiost KUKU ja infotelefonilt 1182.
|
|
|
|