Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Raimo Kulli esimesed katsetused kruusal
Endine ringrajasõitja Raimo Kulli võistles üle kümne aasta esimest korda kruusal möödunud nädalavahetusel toimunud Kehtna rallisprindil. Esmakordselt oli kaardilugeja rollis ka Raimo vend Kaido.
Tänavuseks hooajaks rallisporti siirdunud Raimo Kulli sai esimesed tuleristsed talvel toimunud Võru noorterallil ning sellele järgnenud Antsla rallil. Viimane lõppes kahjuks katkestamisega käigukasti rikke tõttu.
Kuna auto käigukast sai Antsla rallil põhjalikult kannatada, siis tuli see uue vastu välja vahetada. Kulli Honda Civic valmis lõplikult loetud päevad enne Kehtna rallisprinti ning trenni seega teha ei jõutud.
Alates Kehtna rallisprindist istub Raimo kõrval kaardilugeja kohal vend Kaido Kulli, kes kaardilugeja ametiga tegi tutvust Antsla rallil, kui käis koos isa Jüri Kulli ja vennaga vahetult enne rallit legendi koostamas.
"Viimati sõitsin kruusal pea kümme aastat tagasi, kui toona sai rallikrossis noorteklassis osaletud. Kehtna võistlus oli seega uudne nii rajakatte kui kaardilugeja suhtes," sõnas Raimo Kulli. "Rajaga sai tutvuda kahjuks ainult kaks korda, kuigi meie puhul oleks kindalt kolme vaja olnud. Seetõttu jäigi üks kurv korralikult legendi märkimata. Teadsime küll, et midagi on puudu, aga ära ei jõudnud korrigeerida."
Kehtna rallisprindi esimeses voorus said vennad Kullid 2WD klassi 14 võistleja hulgas kirja kaheksanda tulemuse. "Üritasime Kehtna võistluse võimalikult säästlikult läbi ajada ning seega said autole alla kruusarehvid, mis pärinesid veel ajast, kui isa Toomas Nurmsaluga rallit sõitis. Hoolimata vigasest legendist tuli esimene voor üllatavalt hästi välja. Hoog oli hea ning ka pidurdusmaad hakkasid juba paika loksuma. Keerulisem on pikkade sirgete lõpus, siis on raske õigele pidurdusmaale pihta saada."
Teisel läbimisel parandasid Raimo Kulli Kaido Kulli esimese vooru aega 17 sekundi võrra. "Kaotada klassi kiireimatele sekund või pisut rohkem kilomeetri kohta, pole alguse kohta üldse halb tulemus," lausus Kulli. "Oma aegu võrdlesime ka klassi V18 kiireimate Siim Plangi, Roland Muraka ja Oliver Ojapervega, kellega suutsime teises voorus praktiliselt võrdse tulemuse välja sõita."
Kolmanda vooru lõpetasid Kullid viienda kohaga, mis kokkuvõttes andis võistlusel seitsmenda koha. "Kolmandaks läbimiseks panime autole alla pisut värskemad kruusarehvid, mis olid ostes autoga kaasa saadud. Kui paar väiksemat sõiduapsu välja arvata, võinuks teise vooru aega ehk veel viie sekundi võrra parandada. Tegelikult olime aga kahe sekundi võrra kehvemad."
Sellel kolmapäeval osalesid vennad Kullid ka testipäeval Lõuna-Eestis, kus läbiti legendaarsed Sulaoja ja Prangli kiiruskatsed. Testi peamiseks eesmärgiks oli noormeestel saada legend klappima ja see ka õnnestus.
"Üritasime testi võimalikult maksimaalselt ära kasutada ning kõike korrektselt teha, tutvudes rajaga kolmel korral. Sulaoja 5,5 kilomeetrine kiiruskatse oli meie ja legendi harjutamise jaoks väga õnnestunud valik. See sisaldas nii kiireid kui aeglaseid lõike, nii trampliine kui ka järske mahapöördeid. Väga tehniline oli kiiruskatse lõpp," rääkis Raimo Kulli. "Kokku läbisime raja viiel korral, esimesel läbimisel pisut rahulikumalt. Kaido võttis ka aega ning viimasel korral olime algsest juba üle 10 sekundi võrra kiiremad. Saime ka kurvid täpselt paika ning legendi Tallinna ralliks hästi toimima."
Sulaoja kiiruskatse viimasel läbimisel istus Raimo Kulli kõrval rallimeister Ott Tänak, kes endisele ringrajasõitjale näpunäiteid jagas. Kulli sõnul oli saarlase tähelepanekutest ja õpetussõnadest palju kasu: "Loodetavasti õnnestub neid juba sellel nädalavahetusel toimuval Tallinna rallil rakendada."
|
|
|
|