Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kolmas hooaeg Citroenil algas Siim Plangile edukalt
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel peetud Võru noorterallil ja rallisprindil poodiumile pääsenud Siim Plangi on Citroeniga võistelnud täpselt kaks hooaega. Esmakordselt proovis ta uut ralliautot Vastseliinas 2007. aasta 27. jaanuaril.
Paari aasta jooksul on Siim Plangi Citroeniga talvistes oludes sõitnud ligi neljasajal kilomeetril. "Võistlustel kokku umbes 300 kilomeetrit ja trennikilomeetreid tuleb saja ümber. Talvine sõidukogemus on mul endal tegelikult üsna väike," räägib 16-aastane Võrumaa noormees.
180 hobujõudu arendava mootoriga Citroen C2 tundub Plangile talvistes oludes sobivat. Enne noorterallit läbis ta treeningul ligikaudu 30 kilomeetrit, kuid võistluse suutis ometi veidi vanemate konkurentide järel lõpetada üldarvestuse kolmanda kohaga. J21 klassis võistelnud Kristen Kelemendile kaotas ta kaheksa kavas olnud katse järel pool minutit.
Siim Plangi ütleb, et jäi tulemusega enam-vähem rahule. "Enda mõned sõiduvead, auto käigukasti probleemid esimesel kahel katsel ja kümne-sekundiline ajatrahv hooldusest minuti hiljem väljasõitmise eest ei lubanud heidelda seekord absoluutarvestuse esikohale," sõnab ta. "Samas võib ka õnnelik olla, et üldse lõpuni jõudsime ning samas ka maksimaalsed punktid enda arvestusklassis saime! Oleks võinud vabalt ka tee äärde jääda katkise autoga."
Plangi tunnistab, et kui auto tõrkuma hakanuks, olnuks ralli jätkamine ebatõenäoline. "Mina tean ainult põhitõdesid auto mehaanika tööülesannetest. Parandamisega ilmselt ise näpunäideteta hakkama ei saaks, kui just pole midagi, mida on võimalik kivi ja toore jõuga parandada. Muidugi kahtlen, kas tänapäeva sõiduautol keegi ilma tööriistadeta suudaks näiteks mootori juures midagi teha."
Omavanustest rivaalidest tihti jagu saanud noormees lausub, et natuke üle tonni kaaluva Citroeniga talle sõita meeldib, kuid võrdlusmoment selle teelpüsimise kohta teiste autodega võrreldes puudub. "Pole võrdlusmomenti ühegi teise kaherattaveolise ralliautoga. Usun, et Citroeni juhitavus on libedal teel arvestatavalt hea, just oma väiksema kaalu pärast." Ta lisab, on autoga rahul: "See meeldib mulle üldiselt. Ei oskagi midagi paremat tahta. Kui üldse midagi häirib, siis vahetevahel mootori jõu puudus, kuid see väike pisiasi tuleb lihtsalt välja kannatada."
Paari aasta vältel libedailt teedelt kogutud teadmised ja oskused tulevad Siim Plangile tema enda sõnul igati kasuks ning see võimaldab konkurentidest jagu saada. "Olen selle aja jooksul õppinud nippe, et autot kiiremini liikuma panna. Need jäävad ikkagi minu sõidusaladuseks. Pealegi ei ole mingeid erilisi nippe üldse olemaski, on olemas lihtsalt õige ja kiire sõit," ütleb ta.
Ühe olulise komponendina kuulub noore piloodi edu saladuste hulka ka märkimisväärselt hea koostöö kaardilugeja Marek Sarapuuga. "Klapp Marekiga on väga hea. Oleme algusest peale õppinud ja arenenud koos," ütleb Siim Plangi.
|
|
|
|