Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
29. november 2008 21:05
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
Lauri Reintam ja Oliver Peebo. Foto: Rauno Kais

«Rallimehele on mingi kogus jamasid ette nähtud»

Tänavu Eesti autoralli meistrisarjas koos Oliver Peeboga E-rühma meistriks tulnud Lauri Reintam usub, et iga võistleja peab enne särava tulemuseni jõudmist maksma omajagu kooliraha.

"Praegu olen enda jaoks sellisele järeldusele jõudnud, et igal rallimehel on mingi kogus "katuseid" ja muid jamasid ette nähtud. Need asjad tuleb lihtsalt läbi kogeda või siis teisisõnu kooliraha maksta," räägib värske rallimeister Lauri Reintam.

Reintam ütleb, et tee tiitlivõiduni on kulgenud vaevaliselt. "Kõik sai alguse aastail 2002-2003, mil sai koos Margus Metsaga esmakordselt osaletud suvisel rahvaralli etapil Vasalemmas. Samal ajal sai ette valmistatud praegune sportralli-auto, millega tegin oma esimese stardi sportlikul võistlusel 2004. aasta suvel - täpsemalt, Otepää ümbruses korraldatud RS rallil. Tulemuseks oli toona katkestamine seitsmendal kiiruskatsel karburaatori rikke tõttu. Sealt edasi olen osalenud ligi kolmekümnel rallietapil ja ühel välisvõistlusel Läti Vabariigis, mis oli ka ühtlasi minu esimeseks ühiseks stardiks praeguse kaardilugeja Oliver Peeboga."

"Ega me tookord väga kaugele jõudnud," muigab Reintam. "Mul õnnestus kohe esimesel kiiruskatsel auto katuse peale keerata ja seda ligi 3000 inimese silme all! Põhjuseks oli liiga optimistlik legend antud kohas."

Koos Margus Metsa, Risto Märtsoni ja Oliver Peeboga rallidel osalenud Lauri Reintam pääses esmakordselt poodiumile 2006. aastal. "Seda väga tihedas konkurentsis," märgib ta.

"Üks meeldejäävamaid võistlusi on 2006. aasta Paide ralli. Enne Matsimäe katset olid kohad teisest neljandani lahtised. Käis tõsine rabistamine soomlase Timo Markkaneni ja eestlase Marko Mättikuga. Tulemus oli meile positiivne - meie teised, 0,3 sekundit Markkanenist taga ja Mättik 1,3 sekundiga omakorda maas."

"Sealt edasi läks kõik kiiresti ülesmäge ja vaatamata kaardilugeja vahetumisele, olime Oliver Peeboga aasta kokkuvõttes masinaklassis E7 teisel kohal," räägib Reintam.

Esimese klassivõiduni jõudis ta alles tänavusel Põlva talverallil. "Sealt edasi olime kindlad küsijad! Pean siinjuures märkima, et oli õige otsus kaasata oma tegemistesse 25-aastase töökogemusega professionaalne rallimehaanik Aivar Soosaar. Kuna ma olen oma senise Lada Samara praktiliselt ise koostanud, siis on meil omavahel väga lihtne suhelda. Seda kooslust võibki pidada meie tänavuse edu saladuseks."

"Ei ole kehva autot, vaid on halvasti ja ülekäe tehtud asjad. Kahju on muidugi sellest, et autoliit ei premeeri enam mehaanikuid."

Lauri Reintam lausub, et meistritiitel innustab rahvuslikus rühmas võistlemist jätkama. "Plaan on ikkagi jätkata E-rühmas, kuid järgmisel hooajal on põhieesmärk arendada välja uus kere ja mootor. Ja selleks, et hakata kiiremini liikuma. Praegune mootor on täiesti eilne päev, millega võis tegusid teha eelmisel sajandil... Praegu sajaprotsendiliselt seetõttu kindel olla ei saa, et osaleme järgmisel aastal kõikidel etappidel."

"Lõppkokkuvõttes olen väga rahul asjade senise käiguga ja ei kahetse, et sai kunagi sellise alaga tegelema hakatud," lisab Reintam. "Nüüd juba on, mida meenutada!"
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia