Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Venemaa autoralli neljanda etapi võitis favoriit
|
Loe lisaks |
|
|
Venemaa autoralli meistrivõistluste neljas etapp Karjala 2003 algas rahuliku lõpuniveeremisega esimesel päeval ja lõppes liidrite järjestikuse katkestamisega viimasel, kolmandal võistluspäeval.
Võidu noppisid siiski ühed faforiitidest, meistrisarja üldliidrid kolme etapi järel Andrei Zhigunov - Igor Ter-Oganesjan (teadaolevail andmeil pole siiski tegemist mitte kergejõustiku olümpiavõitja, vaid viimase sugulasega).
Karjala ralli kogupikkuseks oli 505 kilomeetrit, millest kiiruskatseid 202 kilomeetrit. Ralli toimus kolmel päeval. Kõik Venemaa rallimeistrivõistluste etapid siiski nii rasked ja pikad ei ole, Karjalat peetakse venelastegi seas parjalt ekstreemseks.
Lisaks Zhigunovile (N4 rühma Mitsubishi Lancer EVO V) pakuti enne rallit favoriitideks veel kolmekordset Venemaa absoluutmeistrit Sergei Uspenskit (N4, Subaru Impreza) ja meil Eestiski kihutanud Stanislav Grjazinit (N4, Mitsubishi Lancer EVO VI).
Avapäeva neli katset rallisse elevust ei toonud. Kuigi sadas vihma, jõudsid ringilt tagasi pea kõik võistlejad ja esinelikusse mahtusid nii Uspenski, Grjazin kui ka Zhigunov. Liidriks tõusnud Uspenski põhjendas oma edu hea rehvivalikuga.
Teise päeva 6 kiiruskatset võtsid aga võistlejate seast juba tõsiselt matti. 52-st alustanust jõudis pärale vaid 30 ekipaaži, eriti kehvasti käis Citroenide, milledele Venemaal eraldi karikasarja arvestust peetakse, käsi. Kümnest Citroenist jätkas vaid viis.
Liider Sergei Uspenski riivas juba teise päeva esimesel katsel puid, seejärel purunes tema võistlusautol rehv, kuid mees suutis siiski jätkata. Kaotus liidrile oli aga juba üle kolme minuti. Esimese päeva kolmas mees Maksim Novikov sõitis rajalt välja ja katkestas. Zhigunovi masinal streikis mootor ning liidriks tõusis Grjazin, enam kui minutilise eduga Zhigunovi ees.
Kolmanda päeva kolmandal katsel (kokku 13) tabas omakorda ebaõnn Grjazinit - ühel hüppel purunes tema auto õliradiaator. Grjazin suutis küll lõpetada, kuid Zhigunov tegi kaotuse tasa ning pääses möödagi.
Ralli võitiski Zhigunov, Grjazinil õnnestus siiski teine koht saada ja kolmas oli Aleksander Zheludov.
Lõpetuseks paar seika, mis leidsid aset Karjala 2003 treeningute ajal ning millesarnaseid Eesti rallidel enam ammu ei kohta. Korraldajate poolt pakutud võimalus testikatseks kukus suure hurraaga läbi, sellel osales vaeval 40 protsenti võistlejaist. Aga kuhu siis võistlejad jäid? Ei jäänudki kaugele, hoopis järgmise võistluse peale mõtlesid. Nimelt toimub nädala pärast samas kandis ralli Valged ööd ja rallimehed kasutasid ära korraldajate hõivatuse testikatsega ning kihutasid hoopis "Valgete ööde" legendi kirjutama. Loomulikult salaja, ametlikult pole neilgi selline "luure" lubatud.
Korraldajad nägid muidugi teoreetiliselt võistlejate mõtteviisi läbi, kuid kuna kedagi praktiliselt kätte ei saadud (no polnud ju kohtunikke - jälgijaid, kõik olid kas testikatsel ametis või vahtisid seda niisama ammulisui), siis polnud ka karistusi.
Lisaks avastasid korraldajad, et katseteks kasutatavad teed on juba enne ralli algust ära lõhutud. No ja miks nad pidanuksidki terveks jääma, kui legendi kirjutamise ajal kiirust ei mõõdetud ja sportrehvide kasutamine polnud samuti keelatud. Aga vahejuhtum pani siiski korraldajad mõtlema ja väga võimalik, et juba järgmisel aastal võetakse abinõud tarvitusele
|
|
|
|