Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
10. juuni 2003 22:44
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Martin Rauam: Peame edaspidi rohkem pingutama

 Loe lisaks
Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 4. etappi

Lõuna-Eesti ralli võitis Margus Murakas

Laupäeval toimub rahvusvaheline Lõuna-Eesti ralli

Aava ja Rauam loobusid Walesi rallil osalemast

Rauam katkestas, kuid jätkab pühapäeval sõitu

Rauam Jaapani rallil PWRC-arvestuses 11. kohal

Martin Rauam ja Peeter Poom osalesid Soomes SM-sarja kuuluval Abloy rallil, kuid katkestasid võistluse, kuna mootor vedas juba teisel katsel alt. "Viga oli plokikaane tihendis, mootor kuumenes üle ja pidime katkestama," rääkis Rauam.

"Saime esimesest katsest sõita vast pool, kui jahutusvedeliku temperatuur tõusis ohtlikult kõrgele. Sõitsime kiiruskatse siiski lõpuni ja püüdsime enne järgmist 27 kilomeetri pikkust katset autot maha jahutada. Saime temperatuuri normidesse ja otsustasime siiski väikese hilinemisega teisele katsele startida. Paraku probleemid jätkusid ning olime sunnitud katkestama, kuna vee temperatuur tõusis liiga kõrgele," selgitas sündmuste käiku Martin Rauam.

Rääkides Itäralli võistlusoludest, kostis Rauami suust vaid kiitvaid sõnu. "Rada oli väga väga raske. Sees oli kiireid kohti, kuid samas ka kitsaid ja aeglasi lõike, ning mis kõige olulisem - kogu trass oli täis Soomele iseloomulike hüppeid. Mõned hüpped olid koguni nii suured, et võtsime kiiruslegendis kasutusele uue termini. Varem oli kõige suuremate hüppete tähistuseks "Suur hüpe", kuid nüüd panime sisse ka tähise "Mega hüpe". Kui aus olla, oli selline termin täiesti õigustatud, kuna kohati esines ikka väga suuri hüppeid."

Enne rallit testiti autot stendis, kuid seal viga ei ilmnenud. "Läbisime ka hulga testikilomeetreid, ent kõik oli normaalne. Ei tea mis mure meil nende Soome esimeste katsetega on, pidevalt tekivad just seal probleemid," arutles Rauam.

Rääkides tänavuse aasta probleemidest ei oska ka Rauam ise mingit otsest põhjust välja tuua. "Rallisport on kord selline spordiala, kus alati ei lähe kõik nii nagu tahaksid, kuna tulemus sõltub väga paljudest asjadest. Sellel aastal on meid lihtsalt halb õnn jälitanud, kuid minu ja ka kogu tiimi võitlusmoraal ja töötahe pole sellest siiski grammigi vähenenud. Pigem isegi vastupidiselt on võidutahe suurenenud. Sellest nädalast said ka lõpueksamid läbi, ning nüüd saan täielikult võidusõidule keskenduda. Nüüd käib auto kallal kibekiire töö ja loodetavasti oleme Võru ralliks jälle stardijoonel."

Lõuna-Eesti rallil Subaru Imprezal startiv Martin Rauam usub, et kõrgetele kohtadele võivad jõuda viis-kuus ekipaaži, ning seega on iga sekund väga kallis. "Sellepärast püüame teha võimalikult palju treeninguid, et leida lisakiirust ja täpsemat sõidutrajektoori," selgitas Rauam.

Eesti meistrivõistlustel autorallis on N-rühmas konkurents väga tihedaks läinud ning kiireid mehi on palju. Ehkki viimastel rallidel on võitjakarikas tihtipeale Ivar Raidami kätte jäänud, käib ülejäänud kohtadele tõsine võitlus.

"Võrus toimuv ralli tuleb kindlasti väga raske, kuna teed on päris keerulised ja see seab eeldused tõsisteks lahinguteks. Arvan, et sellest tuleb meile tõsine väljakutse, sest rajal on palju kiireid mehi ja konkurentide autod muutuvad üha võimsamateks," avaldas omi mõtteid Martin Rauam Lõuna-Eesti ralliga seoses.

"Meie tehnika on juba suhteliselt vana ja seega peame lihtsalt rohkem pingutama, et anda korralik lahing. Kuna ralli toimub suures plaanis samadel teedel, kus eelnevadki rallid, on vanematel rallihuntidel teatud eelised, kuid korraliku kiiruslegendi ja koostööga peame suutma selle vahe kustudada. Kindlasti anname endast parima ja asume kohe esimestest meetritest rünnakule," lisas Rauam.

Veel märkis Rauam, et Võrumaa teed on temale enam meeltmööda, kui Põhja-Eestis sõidetavad kiiruskatsed.
Artikli juurde
29.06.2022
Liepāja rallil stardib tänavu hulgaliselt eestlasi
Artikli juurde
29.06.2022
Rallikrossi lisandub SuperCar-klassi sõitjaid
Artikli juurde
24.06.2022
Tänak lõpetas reedese rallipäeva neljandal kohal
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
20.06.2022
Hiiumaa 1+1 RS (0)
06.06.2022
Lääne-Eesti rahvaralli 4.06.22 (0)
01.06.2022
Laitse rallikross 22.05.2022 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
29.06.2022 19:32
FIA ERC TET Rally Liepaja 2022 (0)
25.06.2022 20:30
Misso Karikas 2022 (0)
22.06.2022 15:31
Keenia WRC ralli 2022 ennutus (0)
10.06.2022 17:09
Tarvastu Karikas 2022 4.etapp, L-E Karikas (0)
04.06.2022 22:57
LÄÄNE - EESTI RAHVARALLI 2022 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia