Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Madis Mägi stardib taas Lõuna-Eesti rallil |
|
Madis Mägi stardib taas Lõuna-Eesti rallil
|
Loe lisaks |
|
|
Üle paari aasta on Võrumaa teedel rajale minemas VRT / Cueks Racingu rallipaar Madis Mägi - Priit Kõrgesaar, kes hoiavad Lõuna-Eesti ralli eel pärast kolme toimunud etappi kolmeteistkümne punktiga oma klassi liidripositsiooni.
Madis Mägi võistleb sel hooajal varasematelt võistlustelt tuttaval Opel Mantal, millega plaanitakse osaleda kõigil Eesti meistrivõistluste autoralli etappidel. "Hetkeseisuga on väikese küsimärgi all osalemine Paide rallil, aga üritame siiski stardis olla," ütles Mägi.
Tallinna rallil Einar Laipaigu järel E 2000 klassi teise koha saavutanud Madis Mägile on käesolev hooaeg alanud võrdlemisi edukalt ja Eesti meistrivõistlustelt korjatud punktisaagiga on Mägi rahul.
Ainsana ei pea Manta piloot kordaläinuks Tartumaal toimunud hooaja avaetappi, kus saavutati E 2000 klassi kuues koht. "Taliralli lõppes meie jaoks mitterahuldava tulemusega, kuna teise kiiruskatse rajalt väljasõit läks maksma kolm minutit. Lisaks sellele sai viga ka käigukast, nii et teise võistluspäeva kuus esimest kiiruskatset olime sunnitud sõitma vaid kolmanda käiguga, mida ei olnud võimalik välja lülitada."
Lätis toimunud Eesti meistrivõistluste teiselt etapilt naases ekipaaž juba klassivõiduga, kuigi esimese päeva viimasel kiiruskatsel tegi taas muret käigukast. "Teine võistluspäev sai sõidetud standard-käigukastiga ja kuna sõiduvigu ei tehtud, siis õnnestus saavutatud edumaad hoida ning isegi suurendada," lisas Mägi.
Tallinna ralliks sai 2-liitrise jõuallikaga Opeli tõrkuva käigukasti asemele uue käigukasti Quaife-CR4. Varem vaid ühel korral Tallinna rallil finišeerunud Mägi - Kõrgesaar kaotasid seekord väärtuslikke sekundeid kolme lühikese asfaldikatsega. "Ligi pool minutit läks nende katsetega kaotsi, kuna meil lihtsalt polnud kuivailma asfaldirehve," rääkis Mägi ja lisas, et Pirita katsel tuli lisaks veel spinn, mis läks maksma 5 kuni 8 sekundit.
"Kuna Einar tegi ka kruusal väga head sõitu ning tema püüdmine oli ilma tema eksimuseta võimatu, siis keskendusime sellele, et võtta kindlad teise koha punktid."
Naljaga pooleks peavad mehed ise teist kohta võiduks, kuna finišilippu sel võistlusel on varem nähtud vaid 2000. aastal. "Ja sedagi mitte terve autoga," viitas Mägi "katusele Tallinna lauluväljakul.
"Üldiselt võib meistrivõistluse hetkeseisuga rahul olla, kuna oleme EMV punktiarvestuses oma masinaklassi liidrid, seda küll napi edumaaga Ivar Tänaku ja Einar Laipaigu ees," rääkis Laipaiku suurimaks konkurendiks pidav Mägi.
Tõsi ta on, et ega Lada VFTS-il võistlev kogenud piloot Einar Laipaik hõlpsalt punkte Mägile ei loovuta. "Kindlasti on plaanis punktiskooris Mägit sel hooajal lüüa," märkis Laipaik ja lisas: "Kui Lõuna-Eesti teedest rääkida, siis seal vast Manta eelised välja ei tule, aga Tallinnas oli Mägi auto pikkadel kiiretel sirgetel küll parem."
Laipaigu võistlemine 13.-14. juunil toimuval Lõuna-Eesti rallil täna aga sajaprotsendiliselt kindel ei ole. "Osaleda muidugi on plaan, aga see on selline kaheotsaga asi, sest käsi on kipsis," ütles vahetult enne rallit kipsist vabanev Laipaik.
Varem kolmel korral (1998-2000) Lõuna-Eesti rallil võistelnud Madis Mägi on kõigil kordadel oma masinaklassis ka kolme parema hulka tulnud. 1999. aastal võttis ekipaaž Madis Mägi - Erik Sööt sellelt rallilt ka E 2000 klassivõidu.
|
|
|
|