Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Addinol Rapla rahvasprindi võitis Helmet Palm
|
Loe lisaks |
|
|
Parima aja sai 20. oktoobril Rapla kardirajal peetud võistlusel kirja Mitsubishi Lanceril võistelnud Helmet Palm. Kodurajal võistelnud Raplamaa mees oli kiireim kõigis kolmes sõiduvoorus.
4WD klassis tegi Addinol Rapla rahvasprindi kaasa 12 võistllejat. Võidu saavutas Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8) 5,1 sekundilise eduga Virgo Arge (Mitsubishi Lancer Evo 8) ees. Teise kohaga leppima pidanud saarlane tunnistas, et sõit sujus tõusvas tempos, kuid kuu aja pikkuse võistluspausi tõttu oli favoriidile keeruline vastu saada. Kolmanda kohaga lõpetas võistluse Ranno Bundsen (Subaru Impreza).
"Ranno võiks endale mingi auto osta, mis oleks konkurentsivõimelisem. Kuigi tema suutis selle sõiduga tasa teha - hull mees," sõnas samuti valgalase autoga võistelnud Marko Kasepõld.
"Sain oma esimese kogemuse 4WD autoga võistlemisel ja jäin rahule. Ikkagi uue kogemuse võrra rikkam," jätkas kokkuvõttes kaheksandaks platseerunud Kasepõld. "Olin enne võistlust realistlik, ega arvanudki, et lähen võitma. Tulemusel pole häda midagi, ikkagi esimest korda sellise neliveolisega. Tänud muidugi Rannole, kes sellise võimaluse andis!"
Kõige atraktiivsemat sõitu näitas neljarattaveoliste autode klassis aga Raiko Aru. Viimases sõiduvoorus pakkus Subaru Imprezal sõitnud Rapla võistleja publikule nauditava vaatemängu, kihutades külglibisemises üle rajaäärse mururiba.
Klassis 2WD sport osales 17 võistlejat, kellest tulemuse sai kirja 16. Klassivõitu jahtinud tartlane Otto Täht pidi pärast avavooru võistluse pooleli jätma, kuna ilmnesid probleemid käigukastiga. Ta nentis, et head aega ei tulnud ka esimesest sõidust. "Tuba oli suitsu täis," selgitas Täht.
Võidu nimel käis duell Citroenidel võistelnud noorte vahel. Kristen Kelement näitas parimat aega esimeses ja teises voorus, kuid Siim Plangi oli kolmandas sõidus konkurendist märgatavalt kiirem ning edestas favoriiti kahe sõidu kokkuvõttes veenva eduga. Kolmanda koha saavutas Vahur Vene (VW Golf).
Noori oli seekordsel võistlusel osalemas 20. Võiduni jõudis väga stabiilselt sõitnud Rauno-Olavi Ruut (Honda Civic). Teise kohaga lõpetas võistluse Ronald Reisin (VW Corrado), kellele avaldas tugevat vastupanu tuttuuel Honda Civicul võistelnud Rein Koch. Vahe Reisini ja kolmandaks platseerunud Kochi vahel jäi alla kolme sekundi.
Klassis 2WD-S pälvis esikoha Juss Laansoo (Honda Civic Type-R). Avavoorus neljandat aega näidanud nimekas tsiklimees oli nobedaim teises ja kolmandas sõidus, kindlustades võidu sekundilise eduga esimese vooru võitnud Ago Ontoni (Mazda 3) ees. Kolmas oli 26 võistlejaga masinaklassis Enn Kasari (Peugeot 206 RC).
2WD-V arvestuses osutusid parimateks Hondasid roolinud piloodid Veiko Veldemann, Mati Kutser ja Taavi Riit. Kõigis voorudes olid nad aegade põhjal vastavalt esimene, teine ja kolmas. Neljanda tulemuse sai kirja Hanno Raiend (Honda Civic CRX).
Naisi käis sel korral rajal viis. Võitu lootsid eeskätt vanad rivaalid Kati Riidak, Kristin Kutser ja Sirje Potisepp. Esimene ja teine voor kulges Hondal sõitnud Kutseri dikteerimisel. Potisepp nentis otsustava sõidu eel, et rehvid ei paku küllaldast haardumist pinnasega ning esikoht võib käest libiseda. Siiski suutis Nissanil võistelnud Sirje Potisepp kolmandas sõidus konkurentidest jagu saada ning edestas teiseks platseerunud Kristin Kutserit kokkuvõttes 0,3 sekundiga. Volkswagen Golfil sõitnud Kati Riidak pidi leppima kolmanda kohaga.
Moskvitšide arvestusklassis pääsesid poodiumile Rain Pruul, Marko Kukuškin ja Janar Nagel.
Autospordiajakirja rally.ee seitsmes rahvasprint ja Hepa karikasarja kolmas etapp, mille peatoetajad olid Addinol ja Starter, päädis autasustamisega autotulede valgel. Rapla rahvasprint, kus osales kokku 131 sõitjat, sujus võistluse juhi Tiit Soa kinnitusel ladusalt: "See, mida teha tahtsime, sai tehtud. Autasustamine algas osavõtjaterohkuse tõttu küll kolmveerand seitse, kuid võistlus kulges tõrgeteta."
Korraldajaile tegi rõõmu, et planeeritud lisaauhinda, milleks oli autod.ee poolt välja pandud tasuta transport atraktiivseima "katuse" tegijale, ei pruukinud välja anda. "Ei olnud katuseid. Oskuste tase on paranenud," kiitis võistluse juht sõitjaid.
|
|
|
|