Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
S2000 klassi ralliauto stardib esmakordselt Eestis
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel toimuva Otepää ralli teevad Super 2000 klassi võistlusautol kaasa Radik Shamiyev ja Maksim Tsvetkov. Tatarlased osalevad Eestis võistlusautol Peugeot 207 S2000, kirjutas motorsport.ee.
Võrreldes WRC-autoga on Super 2000 masinaklassi auto kordi odavam. Nii on rahvusvaheline autoliit FIA määratud, et auto maksimaalseks hinnaks on 168 000 eurot ehk ligi 2,6 miljonit krooni. Uue WRC-auto hind jääb aga suurusjärku 10 miljonit krooni.
Et auto püsiks konkurentsivõimeline, tuleks lisaks soetada ka 50 000 euro ehk ligi 800 000 krooni eest varuosi.
Kuigi väliselt on WRC ja Super 2000 auto üsna sarnased, peituvad peamised erinevused kesta all. Mõlemad on neljarattaveolised, ent WRC-autol kasutatakse 2-liitrist turbomootorit, elektroonilisi diferentsiaale ja elektro-hüdraulilist käiguvahetust. Super 2000 klassi võistlusautol on seevastu 2-liitrine vabalthingav mootor, mehhaanilised diferentsiaalid ning järjestiklülitusega käiguvahetus.
Kui võimsuses on vahe marginaalne, siis oluliselt erinev on maksimaalne pöördemoment, vastavalt 700 ja 250 njuutonmeetrit. Küll on Super 2000 auto mõnevõrra kergem.
Super 2000 ralliautod leiavad hetkel peamist kasutust kontinentidevahelises rallisarjas (IRC).
|
|
|
|