Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Joosep Laiksoo jahib sprindisarjas klassivõitu
|
Loe lisaks |
|
|
"Nähes oma tulemusi, on mul nüüd kindel plaan hooaeg võita," kinnitab tänavusel aastal J18 klassis kahel noortesprindi etapil konkurendid alistanud 16-aastane Paide noormees Joosep Laiksoo.
"Kui auto ostsime, siis mõtlesin, et saaks esimese viie sekka, oleks hea. Isa ütles, et ikka kolme sisse. Ja ma mõtlesin siis, et oleks tore, kui mõnel võistlusel üldse kolme hulka pääseks," räägib Joosep Laiksoo, kel võistlustel roolida Peugeot 206. "Kuid nüüd on kindel plaan sprindisari ära võita," lubab aastase võistluskogemusega Järvamaa noorvõistleja.
Hooaja algus Laiksool väga hästi ei sujunud. "Kaks esimest jäärada läksid nahka - sain ainult kolm punkti kokku," kirjeldab ta. "Kolmandal etapil Tallinnas oli avavooru aeg väga hea - viis sekundit oli umbes vahe konkurentidega. Teine sõit läks liiga rahulikult ja kolmas sõit läks ülihästi, kuid riivasin tünni ja jäin teiseks. Kuna jäärada läks, nagu ta läks, siis esimene võistlustunne tuli alles Tallinnas, kus isa veel ütles, et kui pjedestaalile ei tule, siis hakkad malet mängima. Sest auto on korralik ja võimeline head aega tegema," jätkab Laiksoo, kelle särava tulemuse pealinna sprindivõistlusel rikkus rajaäärse tünni riivamine.
"Esimene võidu maitse tuli suhu sama võistluse avavoorus, kui oli teistest parem aeg. Siis ma tundsin, et see, mis on arvuti taga mängides õpitud, andis ka praktikas tulemust," räägib Joosep Laiksoo. "Aga imestama pani mind see, et ma tundsin, et tegin nii palju vigu, kuid sõitsin ikka teistest parema aja. Tekkis küsimus, et mida teised siis teevad?"
"Tabasalus oli juba kindel võidu peale minek, kuid muret tekitas kogemuste puudumine," lausub tol korral esmakordselt klassivõiduni jõudnud Paide võistleja. "Tartus oli samuti kindla peale minek! Arvestasin, et kui tahan hooaega võita, pean kõik võistlused võitma ja saama kirja parima aja," põhjendab ta.
Tartu noortesprindil taas esikoha saavutanud noormees selgitab, et läks asfaldietappi sõitma kindla taktikaga: "Tuli esimeses sõidus teha parim aeg. Siis on kergem. Alguses kõik sõidavad veidi ettevaatlikumalt. Aga viimases kurvis, mis oli tagasipööre, tahtsin minna kiiresti käsipiduriga ja see ei töötanud. Niisiis läksin otse ja pidin tagurdama, mis andis ka kolmanda koha esimeses voorus. Järgmised voorud panin õnneks kinni. Tõsi, viimane läks küll napilt, kuid ei loe, kui paljuga võidad - peaasi, et võidad."
Laiksoo räägib, et nüüd oleks patt hooaja kokkuvõttes esikohakarikat mitte himustada. "Võita tuleb! Aga selleks on vaja igal võistlusel parim aeg teha. See on päris utoopiline, kuid annan endast parima."
Suurimateks konkurentideks peab Joosep Laiksoo Rivo Vähit ja Rait Vakrõõmu. "Rivo on kõige kõvem vastane. Ta sõidab hästi ja riskib palju - see võib isegi teatud juhtudel minu kasuks pöörata. Head sõitu teeb ka Rait, kuid ta hoiab oma autot. Pean neid isegi veidi paremateks sõitjateks, kui ise olen."
|
|
|
|