Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Jaan Mölder: Üritan kõike võimalikult hästi teha |
|
Jaan Mölder: Üritan kõike võimalikult hästi teha
9. juunil 20-aastaseks saanud Jaan Mölder on üks neist eestlastest, kes sõidab rallidel võidu tipptasemel. Juunioride sarjas võistlev neljakordne Eesti meister kinnitab, et saavutatud head tulemused innustavad selle spordialaga jätkama.
Oled nelja-viie aastaga väga noorelt jõudnud tasemele, kus osaled konkurentsivõimelise autoga MM-rallidel. Millest su senisel arenguteel autospordis on kõige enam abi olnud?
Eelkõige olen õnnelik, et meie peres on selline autospordipisik ja et autoralli on traditsiooniks muutunud. Tänu sellele ma rallit sõidan, kuigi tegemist on spordialaga, millega algust teha on väga keeruline. Kui oled noor ja kogenematu, siis keegi sinusse väga ei usu ning niimoodi on ka toetajaid raske leida.
Suur eelis on see, et mul oli võimalus alustada suhteliselt varakult võimsa ralliautoga, milleks oli N-rühma Mitsubishi. See andis hea võimaluse harjuda suure kiirusega juba väga noorelt.
Võistled teist hooaega juunioride rallisarjas. Kui tõenäoline on, et jätkad 1600 kuupsentimeetrise võistlusautoga MM-rallidel osalemist samas masinaklassis veel õige mitu hooaega nagu seda on teinud Urmo Aava?
Kindlasti on JRC-sari hea koht, kus korjata erinevatelt rallidelt kogemusi ning võistlusoludega eelnevalt tutvuda. Hetkel on sarja tulevik suhteliselt lahtine ja on võimalik, et see asendub neljarattaveoliste S2000 autode sarjaga.
Hetkel teeme tiimiga otsuseid suhteliselt viimasel minutil ja eesolevate rallide tulemusest oleneb kõik, kus ma järgmisel aastal sõidan.
Kas järgmise sammuna sinu autospordikarjääris võiks kõne alla tulla Super 2000 klassi autoga võistlemine?
See on väga huvitav sari ja autod tunduvad samuti väga kiiresti arenevat. Kindlasti võtab veel paar aastat aega, et see sari käima saaks ja autode tase kasvaks. Kuid kuna ma olen N-rühmas juba eelnevalt sõitnud ja S2000 autod on muult ehituselt sarnased S1600 autodega, siis oleks see minu jaoks hea kombinatsioon.
Osaled võistlustel JM Engineeringu võistlusautol. Kokku oled tšehhide Suzukiga kihutanud kümnel rallil, neist seitsmel MM-sarjas. Kas oled ka tiimi teisi autosid proovida saanud?
Muid autosid veel proovinud ei ole. Meil oli plaanitud Škoda Fabia WRC test, aga see jäi ära, kuna neil tuli sellega üks ralli vahele. Hetkel on proovisõit edasi lükatud teadmata kuupäevale, kuna mu võistlusgraafik on tihe ja lahtine. Loodetavasti saab selle juulis teha.
Millal taas Suzuki Swiftiga sõidad? Kas testid ka enne?
Järgmine etapp on ilmselt Soomes. Loodetavasti saab enne seda mõne väiksema ralli treeninguks sõita või siis lihtsalt piisavalt testida.
Seoses sinu graafikuga - kas täiendavalt ringrajasarjas osalemine on juba andnud märgatavat kasu asfaldirallidel konkurentsis püsimiseks?
Ühe etapi Soomes sõitsin... pool tähendab, kuna pidin teisel võistluspäeval sõitma Sardiinia ralli testidele. Kindlasti on sellest kasu. Saan lihvida pidurdusmaad ja asfalditunnetust annab ringrajasõit tublisti juurde.
Sinu otsus ringrajasarjas kaasa teha tuli hooaja algul mõneti ootamatult. Kui tõsiselt selle alaga tänavu üldse tegeled?
Ma üritan kõike, mida teen, võimalikult hästi teha - samuti ka ringrada sõita. Et ralligraafik on suhteliselt tihe, siis osasid meistrivõistluste etappe ringrajas kaasa sõita ei saa. Prioriteet on JRC-sari, kuid see ei tähenda, et ma ringrajasõitu vähem tõsiselt võtaks.
Rallidel oled pikka aega võistelnud koos sakslanna Katrin Beckeriga. Alaliselt Saksamaal elava kaardilugeja tõttu võistlustel käimisega seoses logistilisi probleeme ei teki?
Kuna ta sai nüüd endale uue töökoha Porsches, kus on suhteliselt painduv graafik, siis meil suuri probleeme erinevatel rallidel sõitmisega ei ole. Samuti on lahendatavad olukorrad, kui saame mõnest võistlusest paar nädalat enne selle toimumist teada.
Koostöö rahuldab?
Koostöö on meil hea, kuid peame tegema palju tööd veel uute võistluste kallal. Rallid, kus oleme võistelnud, on meile kindlasti paremad, kuna legend on siis kindlam.
Kui palju viimasel aastal oled oma legendisüsteemi kohandanud?
Kui Katriniga sõitma hakkasin, siis vahetasin terve süsteemi välja. Legend on nüüd käikude järgi ja kõik väljendid, mida kasutan, on täiesti erinevad ning uued. Õppimist oli meil omajagu.
Rääkides õppimisest - kas veokaga oskad sõita? Ja kui reaalne on, et mõnel kodusel võistlusel istud Jaan Mölder seeniori GAZ 51 ralliauto rooli?
Arvan, et kui prooviksin, siis saaksin hakkama küll. Olen sellega paar-kolm kilomeetrit sõitnud. Kunagi ei tea, võib-olla tuleb mõni põhjus, et veokaga kusagil võistelda.
Kui sind ja isa sõiduautoga joonele panna, kumb teist osavam ja kiirem on?
Pojad kipuvad mingi aeg vanadele ära tegema. Me pole muidugi omavahel võistelnud... Olen kindel, et sõiduautoga saan temast jagu, kuid veokaga ilmselt mitte.
Varem oled ühe võistluse kaasa teinud WRC-autol välisriigis. Kas on reaalne, et tänavu võib sind kodustel ralliteedel samuti WRC-autoga rajal näha?
Loodan sõita Otepää rallil, kuid hetkel ei ole meil mingit kindlat autot silme ees. Tuleb kaaluda erinevaid variante. Unistus oleks see tõesti sõita mõne WRC-masinaga.
Kuidas sa hindad, kas sul on rallidel rohkem õnne või ebaõnne?
Ma ei usu eriti õnne või ebaõnne. Arvan, et kõik mis juhtub, on inimese enda teha. Tuleb lihtsalt oma eesmärki uskuda ja seda piisavalt tahta ning selle nimel töötada. Usun, et nii saab kõike saavutada.
Kahel korral oled tulnud Eesti meistriks noortesprindis, korra noorterallis ja viimati autorallil N-rühmas. Kuidas oled enda saavutatuga rahul?
Olen rahul kõigega, mis toimunud on. Kõige hea ja kõige halvaga. See on teinud omamoodi tugevaks ebaõnnestumiste ees. Ja on ka palju häid tulemusi olnud, mis aitavad selle spordiga jätkata.
Jaan Mölder - Katrin Becker tänavuse Sardiinia ralli kiiruskatsel.
|
|
|
|