Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Markko Märtin taasavab Kehala kompleksi
|
Loe lisaks |
|
|
30. juunil taasavatakse pidulikult Kehala autospordikompleks. Lindi sõidab läbi Eesti tuntuim rallisõitja Markko Märtin kell 12, pool tundi hiljem jõuavad Kehala lisakatsele esimesed ralliautod.
"Lühike, kuid loodan, et meeldejääv avatseremoonia on kavas enne Kehala paariskatset," lausus Viru ralli korraldaja Märt Ots. "Mis täpsemalt toimub, seda peab oma silmaga vaatama tulema. Nii palju saan lubada, et esimesed ringid paarisrajal teeb Markko Märtin."
Tegevus Kehala kompleksis algab tegelikult juba varem. Alates kella 8 hommikul peavad seal oma autokrossi proovivõistluse veokamehed, kel augustis seisab Kehala renoveeritud kompleksis ees meistrivõistluste etapp. Lühikese programmiga võistlus lõpeb enne südapäeva. Siis järgneb pidulik avamine ja kell 12.30 algab Kehala paarisrajal üks Viru ralli lisakatsetest.
Tunni-poolteisese möödudes läbivad võistlusautod Kehalat veelkord, sedapuhku Vinni lisakatse ühe osana ja mitte tervenisti paarisringil, vaid ka uutel Kehalasse rajatud teedel. Korraga on kindlasti näha kahte võistlusautot, väga võimalik, et ka kolme. Pealtvaatajaile on ühest vaatepunktist jälgitav vähemalt 2,5 km pikkune rajalõik, mis sisaldab trampliini, kiireid ja aeglasi kurve ning suhteliselt pikka rajalõiku.
Kehala kompleksi uus omanik, ettevõtja Oleg Gross on öelnud, et kompleksi arendamine on talle hobiks, mitte äriprojektiks. "Võtan kuulda võimalikult paljude auto-alade esindajate arvamusi ja püüan nendega arvestada," on maaparandaja haridusega ettevõtja ajakirjandusele öelnud. "Mina oskan ehitada teetammi ja drenaaži, muudes küsimustes püüan lähtuda autosportlaste soovidest."
Võrreldes varasemaga on Kehala läbi elanud suured muutused ja kompleksi arendamine jätkub ka pärast Viru rallit. "Kõike plaanitavat ei jõua Viru ralliks kohe kindlasti valmis. Tööd jätkub veel mitmeks järgmiseks aastaks," sõnas Oleg Gross.
Paarisraja ümber on ehitatud krossirada. Paarisrada ise on muudetud kohati laiemaks, laiendatud ja pikendatud on asfaltkatet ning parandatud teekatet. Krossirada, ning kohati ka paarisring, on tõstetud tammile, et suurvesi rada ei lõhuks. Uuendatud on paarisringi viadukti peale- ja mahasõiduteid, mis nüüd on asfalteeritud. Kõik rajad on kaetud purustatud kruusaga ning kinni pressitud, kuid selge on see, et kogu ettevalmistus teede osas annab resultaadi alles paari talve järel, kui pinnas lõplikult vajunud. Radade keskel asub puurauk, tänu millele on teid võimalik soovi korral kasta kasvõi võistluse käigus.
Suurte mullatööde abil on ringi ehitatud võistlejate parkla ja muudetud see avaramaks. Samuti on kõrgemaks tõstetud pealtvaatajaile mõeldud ala. Mullatööd jätkuvad ja lõpliku ilme saab Kehala ilmselt alles järgmisel hooajal. Pikemas perspektiivis on Oleg Grossil kavas ehitada statsionaarne kohtunike ja teenindava personali jaoks mõeldud hoone.
|
|
|
|