Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kolm etapivõitu saavutanud Rivo Vähi jahib esikohta |
|
Kolm etapivõitu saavutanud Rivo Vähi jahib esikohta
|
Loe lisaks |
|
|
Noortesprindi karikasarja senised kolm etappi J18 klassis võitnud Rivo Vähi jahib hooaja kokkuvõttes esikohta. 22. aprillil Tabasalus toimuval neljandal osavõistlusel loodab 17-aastane piloot edu jätkumist.
Äsja Tallinna lauluväljakul peetud kolmanda etapi järel on Rivo Vähi 32 punktiga kuni 18-aastaste noorte arvestuses Urmo Aava noorte rallisprindi karikasarja liider. Edu konkurentidega võrrelduna pole küll mäekõrgune, ent küllaldane andmaks lootust hooaja kokkuvõttes võitjaks tulla.
"Kindlasti tahaks sarja ära võita, rohkem eesmärke praegu pole," ei tee läinud aastal noortesprindi sarjas kolmandaks tulnud Rivo Vähi oma tänavustest plaanidest saladust. "Ka Tabasalus lähen ka võidu peale välja. Seal olen varem sõitnud ühel korral ja see ei läinud mitte hästi. Just sellepärast tahaks seekord võita."
Võrumaalt pärit noorvõistleja ütleb, et konkurentidest jagu saada pole tegelikult sugugi lihtne. "See pole sugugi kerge! Jääl võitsin ilmselt sellepärast, et seal mul kõige rohkem kogemusi," räägib juba kolm aastat tagasi jääradadelt esimest sõidukogemust hankinud noormees, kel nüüdseks seljataga üle veerandsaja talvise võistluse. "Aga Tallinna etapi võtsin põhimõtteliselt tänu teiste ebaõnnele. Tallinna etapp muidugi meeldis mulle väga - korraldus ja rada oli hea. Võistlustrass oli väga kitsas ja tehniline, mis on omamoodi kasulik."
J18 klassis võistlevad noored on Vähi sõnul suuremalt jaolt potentsiaalikad võidusõitjad, kuid kardetuimad konkurendid on Rait Vakrõõm ja Joosep Laiksoo. "Enamus neist on andekad," ütleb Vähi. "Kuigi Vakrõõm ja Laiksoo on põhirivaalid, teevad head sõitu ka Kaarel Ploom ja Sandro Tiisler."
"Usun, et minu auto pole sugugi teistest parem," jätkab Vähi. "Oma oskusi ma teistega võrreldes hinnata ei oska, kuid kogemusi võib-olla on mul küll natuke rohkem," lisab ta.
Tõtt-öelda võiks Rivo Vähi edukalt toime tulla ka V18 klassis, kus lubatud sõita ralliautoga, kuid tema kinnitusel on tänavaautode klassis konkurents väiksem. "Üks põhjus on tõesti see, et J18 arvestuses on konkurents nõrgem. Ja teine põhjus - minu ralliauto polnud enne hooaega valmis. Esimese etapi sõitsin J18 klassis ja siis tuli tahtmine sõita kõik etapid. Võib-olla sõidan ka paar etappi V18 klassis, kui edaspidi kõik hästi läheb," räägib Vähi, kel J18 klassis osalemiseks tänavasõidu konditsioonis VW Golf GTi ning sportlikel võistlustel osalemiseks garaažis ootamas E-rühma tehnilistele tingimustele vastav VW Golf 2.
Rivo Vähi ütleb, et ralliautoga on rajalgi käidud: "Põlva rallil sõitsin teise liiga noorte arvestuses. Teises liigas olin neljas, noortes esimene. Aga seal lõpetasin ka ainukese noorena."
"Tänavu on plaanis veel vähemalt ühel rallil sõita ja tahaks ka mõnest rallisprindist osa võtta. Palju sõltub rahast," ütleb Rivo Vähi kokkuvõtteks.
|
|
|
|