Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
16. aprill 2007 22:19
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Noored sõitjad kihutasid Tallinna lauluväljakul võidu

 Loe lisaks
Urmo Aava noortesprindi KV punktiseis pärast 2007. a 3. etappi

Noortesprindi sarja liidrid Tallinna etapi eel optimistlikud

Sander Pärn hüppel. Foto: Peeter Lumiste
15. aprillil peeti Tallinna lauluväljakul Urmo Aava noorte rallisprindi karikasarja kolmas etapp. Üle poolesaja osavõtjaga sprindil käis kõige pingelisem võistlus kuni 16-aastaste sõitjate vabaklassis.

Kõige konkurentsitihedamad võistlusklassid olid Tallinna noortesprindil V16 ja V18. Pingelisimaks kujunes olukord aga nooremas vanuserühmas, kus enne kolmandat ja otsustavat vooru oli võrdne võimalus etapivõit saavutada nii Sander Pärnal kui ka Martin Kanguril, kes kumbki võitis ühe sõidu.

Klassis V16, kus osales kokku 13 võistlejat, osutus kokkuvõttes parimaks Martin Kangur autol Citroen C2. "Võit tuli raskelt. Enne starti olin suht pinges, aga korrutasin Urmo Aava sõnu - mõtle sõidule, mitte võidule. See mind päästis," rääkis Kangur.

Noormees tunnistas, et võit tuli õnnega pooleks. "Tegin vigu. Teises voorus sõitsin korraks muru peale ja sellele järgnes liiga ränk hüpe, mis oleks võinud valusalt kätte maksta. Läks õnneks," jätkas 14-aastane klassivõitja, kes sai teises voorus siiski kirja V16 klassi parima aja.

Kangur nentis, et kolmanda vooru eel oli tõsine närv sees. "Ma mõtlesin võidule, kas saan hakkama või ei saa. Ja siis hakkasingi korrutama Urmo sõnu, et mõtle sõidule."

Parima aja sai kolmandas sõidus kirja hoopis Toyota Starletil sõitrnud Santeri Jokinen, edestades Martin Kangurit 0,4 sekundiga. Ühtlasi kindlustas soomlane sellega V16 klassis kolmanda koha.

"Üldiselt olen rahul. Sain ennast korralikult proovile panna," ütles Martin Kangur Tallinna etapi kommentaariks.

Teise kohaga pidi sel korral leppima Martin Kanguri klubikaaslane Sander Pärn, kelle hinnangul on konkurent paremini Citroeniga kohanenud. "Arvan, et ta on rohkem kohanenud uue autoga kui mina. Minul vähemalt ei ole veel päris seda õiget tunnetust käes. Läheb veel natuke aega, kuni hakkan kiiremini sõitma," ütles Pärn.

Kanguri kinnitusel vastas Pärna oletus tõele: "Jah, olen leidnud autoga hea klapi. Kindlasti mängib ka see rolli, et meil kõigil kolmel on võrdsed autod: minul, Sander Pärnal ja Siim Plangil, kes sedapuhku oli neljas. Varem oli ikka nii, et kellegi autol tehti midagi rohkem, kui teisel."

Sander Pärn jätkas: "Kanguri edestamiseks oleksin pidanud sõitma välja kolmanda vooru parima aja ehk pidanuks saama kolmandast voorust ühe kohapunkti."

"Ei ütleks, et käsi viimase vooru eel värises - läksin oma sõitu sõitma. Enne kolmandat vooru oli meil küll võrdselt punkte, aga otsustavas sõidus eksisin. Hüpates maandusin liiga vasakule tee serva, ühe rattaga muru peale ja siis enam pidama ei saanud. Auto libises praktiliselt otse vastu tünni. Selle eest lisandus 10 sekundit trahvi," rääkis ta.

"Kuna ma eksisin ja sain tünni tabamise eest trahvi, siis tulid halvad kohapunktid. Seega jäi mulle esimesest voorust 1 punkt ja teisest voorust 2 punkti, kokku kolm. Kanguril jäi ka kokku kolm - esimeses voorus 2 punkti ja teises 1 punkt. Kolmandas ta enam ühte punkti ei saanud, kuna selle vooru võitis soomlane. Võrdsete punktide puhul tuli vaadata, kummal on parem aeg mistahes voorus, Kanguril oli parem, seega tema võitis."

Kolme etapi järel kerkis sarja liidriks Martin Kangur 22 punktiga. Siim Plangi on seni kogunud 20 ja Sander Pärn 19 punkti. Üldises järjestuses on Elva ASK sõitjad vastavalt esimene, teine ja kolmas.

Kuni 18-aastaste vabaklassis võitis teise etapi järjest autol Citroen C2 võistelnud Kristen Kelement. Noormehe kinnitusel õnnestus rada puhtalt läbida ja see tagas ka edu. "Rada sobis hästi ja oli väga tehniline. Mulle meeldis. Apse ja probleeme ei olnud, kõik sujus hästi. Ka rehv pidas hästi ja õnnestus teha kiiret sõitu," rääkis kõigis kolmes voorus parimat aega näidanud Kristen Kelement.

Teise kohaga pidi leppima Renault Cliol kihutanud Otto Täht. Tartlane märkis, et võit jäi puhtalt kogemuse puudumise taha: "Kus võit jäi? Kolme asja taha - kogemus, kogemus, kogemus. Rohkem polekski nagu midagi..."

"Arvan, et rada oli väiksele Citroenile sobivam, kui Cliole. Aga see läheks vingumiseks juba. Samas ei ole mul midagi öelda, sest rada oli raudselt Cliole sobivam, kui näiteks Kaspar Koitla Samarale või Ronald Reisini Audile," jätkas ta.

Siiski tunnistas Otto Täht, et viimastel nädalatel on auto mootoris pesitsenud kotermann ning see häiris korralikku võistluseks valmistumist. "Tabasalus tahaks juba teisi edestada. Teine asi on see, et kuidas auto käima saame. Viimastel nädalatel on kuskil mingi elektroonika kala sees. Varem oli nii, et soojalt ei käinud mootor - panime arvuti masinale taha, siis näitas, et lamda anduriga on jama. Kui lamda andur vahetatud, siis külmalt ei käi."

"Tallinnas mingi 5-6 minutit enne starti oli üldse selline tunne, et nägemist, täna jääb kahjuks ära. No tee mis tahad, üle 2000 pöörde ei lähe. Lõpuks saime käima," rääkis 15-aastane võistleja.

V18 klassi kolmanda kohaga lõpetas Tallinna lauluväljakul 1,3 kilomeetri pikkusel rajal sõidetud sprindi Kaspar Koitla. Lada Samaral võistelnud tallinlane sai nii esimeses kui ka kolmandas voorus pihta plekktünnile ning seetõttu lisandus tema ajale kummalgi korral 10 sekundit. Nii hullusti Koitlal õnneks ei läinud, nagu Tanel Kasesalul, kelle juhitud Citroen C2 avavoorus tünni otsa pidama jäi ning sealt kõrvalise abita lahti ei pääsenud.

"Mis ikka öelda, sõitsin ja riivasin tünne. Ei olnud mingit närvi ega ebakindlust, kuid ilmselt ei oska täppis-sõitu teha," rääkis Koitla. Ta lisas, et on ka kolmanda kohaga rahul.

Kolme etapi järel on karikasarja kolm paremat täpselt samas järjestuses. Kelemendil on punkte 19, Tähel 14 ja Koitlal 11.

Klassis J16 saavutas tänavu teistkordselt võidu Hondal võistelnud Markus Abram, klassis J18 osutus kolmandat korda järjest edukaimaks VW Golfil kihutanud Rivo Vähi.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia