Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rain Kaur saavutas superkrossil esimese võidu |
|
Rain Kaur saavutas superkrossil esimese võidu
|
Loe lisaks |
|
|
18. veebruaril toimunud Põltsamaa superkrossil jõudis esmakordselt võiduni vabaklassis sõitnud Rain Kaur. "Konkurents oli päris tihe, kuid sain probleemivabalt sõita," tunnistas pärnakas.
Superkrossi karikavõistluste kolmas etapp sõideti autokrossi reeglite järgi. Noored läbisid eelvoorudes viis ja teised seitse ringi. Finaalsõidus selgusid parimad üheksa ringi läbimise järel.
Vabaklassis jõudis esimese võiduni Opel Kadetil kihutanud Rain Kaur. "Finaalis startisin kolmandana - see oli parim stardikoht. Kui ütlesin oma heale tuttavale Ain Rungile, et mul oli lihtsalt õnne, siis tema lohutas, et õnn soosib tugevamaid," kommenteeris Kaur.
Konkurents oli 42-aastase autosportlase hinnangul päris tihe. "Päris oli häda, et olla esimene, teised ründasid kõvasti. Oli tegemist! Aga sain probleemivabalt sõita, sest see rada lõhkus autot vähe."
Rain Kaur kinnitas, et Põltsamaa krossirada, kus peeti avavõistlusena just superkrossi etapp, on üks Eesti parimaid: "Ei tulegi meelde, et oleks paremat rada olnud. Oli tublisti vaeva nähtud ja kastetud. See oli hästi lai ja korralikult jääs."
Kui varasematel aastatel on Rain Kaur pühendunud poeg Egoni aitamisele ja superkrossis vaid kolmel korral poodiumile pääsenud, siis tänavu peetud superkrossi etappidel on ta saanud ise sõitu nautida. "Egoniga koos sai sarjas osalemist alustatud. Ta hakkas hästi sõitma ja sai põhirõhk sinna pandud. Siis mõtlesin, et küll tuleb aeg, mil jõuan ise ka sõita. Mehaanikud on olnud väga tublid. Minu autot aitasid hooldada samad inimesed, kes olid Egoni tiimis mullu. Nüüd sain ise ka sõitja mõnu tunda. Esimesed korrad oli imelikult harjumatu, aga eile tundus päris mõnus. Samas teisel etapil olin ise ka ülepea mudas, et autot parandada."
Rain Kaur lausus, et läinud aastal soetatud Opel Kadett, mis sai perre muretsetud ringrajavõistlusteks, talvetingimustes "vatti ei saa" ja on tänu sellele kõik sel aastal peetud kolm etappi võrdlemisi hästi vastu pidanud. "Suvel tuleb seda rohkem tugevdada. Kadett ei ole nii tugeva ninaga. Astral on näiteks mootoriraam eraldi. Sel autol aga mootor lanseronide vahel ja tekitab probleeme. Muidugi mootor on hea juba originaalis," rääkis ta. "Algul oli auto muidugi võõras, siis läks mootor ja käigukast."
Egon Kaur peab lisaks auto vastupidavusele isa edu võtmeks tema täienenud oskusi võistlusmasinat valitseda. "Ta õppis esimest korda vasaku jalaga pidurdama! Üldse minu arvates oli väga ilus ja puhas sõit. Finaalis ei jätnud ta ühtegi ust avatuks, mida konkurendid saaksid ära kasutada."
Aastail 2003 ja 2004 aktiivselt superkrossi sarjas võistelnud Rain Kaur sõnas, et tänavune hooaeg on hästi alanud ja see innustab osalema kõigil sarja etappidel: "Kuna sai alustatud krossiga, siis plaanin kõik etapid kaasa sõita. Järgmisel aastal loodan juba istuda ralliautosse piloodina. Oleneb, kuidas ja kus Egon sõidab. Kui ta jätkab Markko Märtini tiimis, siis on mul aega alaga tegeleda."
Superkrossi karikasarja kolmanda etapi võitjad
Vabaklassis saavutas Võidu Rain Kaur (Opel Kadett). Teise kohaga lõpetas uuel rajal peetud võistluse Kalle Kütt (Honda Civic), kolmas oli Margus Tammoja (Honda Civic).
Noorteklassis osutus parimaks Janno Õis (Honda Civic). Poodiumile mahtusid veel Sten Karuks (VAZ 2108) ja Arvo Kask (VW Golf). Juunioride arvestuses olid edukaimad Heigo Kriibi (VW Golf), Grete Männikus (VAZ 2108) ja Taavi Ilves (VW Golf).
Tagarattaveoliste autode klassis jõudis võiduni Andrus Karu (VAZ 2105). Teine oli Rainer Kens (VAZ 2105) ja kolmas Ruve Veski (VAZ 2101). Esiratta veoliste masinaklassis, kus mõõtu võttis 11 võistlejat, saavutas esikoha Eno Kriibi (VW Golf). Kaido Orav (VW Golf) oli teine ja Tauri Jaanson (Opel Astra) kolmas.
|
|
|
|