Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Martin Rauam võistleb sel hooajal PWRC-sarjas
|
Loe lisaks |
|
|
29. jaanuaril sõlmis valitsev Eesti autoralli meister Martin Rauam lepingu Itaalias baseeruva rallitiimiga Top Run Racing, et osaleda tänavusel hooajal autoralli MM-sarjas N-rühma arvestuses.
2007. aastal keskendub Martin Rauam võistlemisele PWRC-sarjas itaallaste juhitavas meeskonnas, kellega aitas piloodil kontakti luua Markko Märtin. Kaardilugejana teeb 22-aastase piloodi kõrval rallietapid kaasa 27-aastane Kristo Kraag.
"Sellel hooajal seadsime peaeesmärgiks kiiruse kasvatamise ning pikkadel MM-rallidel kogemuste omandamise. Saime Top Runilt väga hea pakkumise ning FIA-lt loa viimasel hetkel sarjaga liituda. Otsustasime selle variandi kasuks, et saada kogemus, kuidas WRC-maailmas asjad käivad. Kunagi peab sellega algust tegema ning oma kooliraha ära maksma," selgitas Rauam.
Eesti rallipaari võistluskalendrisse kuuluvad Mehhiko, Argentina, Kreeka, Uus-Meremaa, Jaapani ja Suurbritannia rallid. "Palju ma nendest ei tea, kuid tunduvad mõnusad kiired kruusarallid," ütles Rauam eesolevate võistluste kohta.
Martin Rauami esmane eesmärk on tänavu omandada kogemusi maailmatasemel võistlustelt: "Ma ei loo endale illusioone, vaid annan aru, et konkurents on tihe ning me oleme õpipoisid. PWRC-sarjas osaleb tänavu varasemast palju rohkem kiireid piloote ja tase on võrreldes JRC-ga palju tasavägisem," sõnas Rauam. "Põhirõhk on igal juhul lõpetada nii palju kiiruskatseid, kui võimalik. Kui saame mõnel võistlustel esikümnes hea koha, olen ise rahul. Kõrgeid kohti me esialgu püüda ei saa."
Rauam ei ole hetkel veel otsustanud, millise võistlusautoga ta sarja etappidel osaleb. Meeskonna poolt on välja pakutud Subaru Impreza WRX STi Spec C ja Mitsubishi Lancer Evo 9. Kumbagi autot sai eestlane proovida 30. jaanuaril Milano lähedal asuval poolteise kilomeetri pikkusel kruusakatsel, läbides ühtekokku ligi sada kilomeetrit.
"Oma kogemuste põhjal oleks mu esimeseks valikuks loomulikult Subaru, kuid meeskonna väitel on nende Mitsubishi veidi võimsam. Natuke läheb aega, et uude keskkonda sisse elada, praegu on kõik alles väga uus ja võõras," märkis Rauam. "Kummalgi autol on nii häid kui ka halbu külgi, ent kumbki pole vilets auto," tunnistas ta pärast testi.
Top Run Racing meeskond on tegutsenud juba üle veerandsaja aasta ning selle aja jooksul on võidetud mitmel korral olulisi tiitleid. Samas tiimis sõidab PWRC-sarjas tänavu ka valitsev Briti rallimeister Mark Higgins.
"Järgmisel nädalal Rootsi rallil vaatan, kuidas tiim toimib," sõnas Martin Rauam. "Selleks ajaks on ka meil selge, millise autoga ise sarjas osaleme."
"Meeskond tundub väga professionaalne ning neil on korralik taustsüsteem. Eks elu näitab, kuidas meie koostöö sujuma hakkab. Kindlasti on alguses keeruline - näiteks itaalia keelebarjääriga saab juba palju nalja. Samas on kõik professionaalid ning tahaks loota, et saame koos hästi hakkama."
PWRC rallisariPWRC-sarja etapid sõidetakse koos WRC (World Rally Championship) etappidega ning MM-sarja 16-etapiline hooaeg jaguneb PWRC ja JRC (Junior Rally Championship) vahel. PWRC-sarjas osalevad N-rühma autod ning sellest aastast uuendusena ka Super 2000 klassi kuuluvad autod.
N-rühma autod on neljarattaveolised turbomootoritega võistlusautod, mis on Eesti rallipublikule ka siinsetelt rallidelt vägagi tuttavad. Pooled PWRC-sarja etapid toimuvad väljaspool Euroopat ning omavahel konkureerivad paljud rahvuslikud rallimeistrid. PWRC võistlejad on rallidel "kolmanda prioriteedi" sõitjad, mis tähendab, et nad stardivad vahetult pärast kiiremaid WRC-autosid.
|
|
|
|