Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Ei ole metsikute kamp, kes laseb poolsurnuks sõita» |
|
«Ei ole metsikute kamp, kes laseb poolsurnuks sõita»
|
Loe lisaks |
|
|
Võrumaal Utra talu maadel "põllusprinte" korraldanud Meelis Liivaoja avaldab lootust, et seni illegaalselt peetud võistlusi saab lähitulevikus korraldada ametlikult: "Tahan, et asi saab ära lahendatud."
Pärast rally.ee autospordiajakirjas avaldatud artikli ilmumist "rahvakrossi" kohta, võttis nn põrandaaluste võistluste korraldaja Meelis Liivaoja ühendust Eesti Autospordi Liidu (EAL) krossikomitee esimehe Hillar Kalamiga. Ta kinnitas, et sõitude läbiviimisele loodetakse panna seaduslik alus ning sarja läbiviimiseks planeeritakse luua koordineeriv mittetulundusühing.
"Vestlus oli. See on positiivne, et asja püütakse legaliseerida. Nõu ja jõuga aitame," ütles Hillar Kalam rally.ee autospordiajakirjale. "Kui tahetakse saada meie heakskiitu, siis tulevad reeglid mängu ja neid me ei saa ikkagi väänata. Kogu teema taandub vastutusele."
Kalam lisas, et seni illegaalseks tembeldatud võistluste korraldamisel saab plusspoolele kanda fakti, et leidub fanaatikuid, kes alaga tegeleda soovivad.
"Ka EAL peasekretäril Arno Sillatil oli hea meel, et altpoolt initsiatiivi üles näidatakse," märkis Meelis Liivaoja. "Noored on jäänud ilma igasuguse tähelepanuta! Ainus väga ehe näide on Elva ASK, kes noortega tegeleb. Aga andke andeks, kõikide papsid pole suutelised selliseid võimalusi pakkuma. Pahatihti minnakse teedele kihutama - meie tahame, et oleks olemas reeglid ja turvalisus."
Sarja korraldaja tunnistas, et senised "rahvakrossid" on juriidilises mõttes olnud illegaalsed, kuid ta kinnitas, et koostöös alakomiteega püütakse leida mõistlikke lahendusi "kodukootud" võistlussarja legaliseerimiseks. "Prioriteediks on ikkagi turvalisus, mille nimel seda teeme. Ei ole metsikute kamp, kes laseb poolsurnuks sõita!"
Meelis Liivaoja, kes on ise EAL litsentsiga kohtunik, märkis, et võistlustel on olnud vähemalt viis kohtunikupunkti, kus olemas raadioside, tulekustutid ja hoiatuslipud. Ta selgitas ka, et kasutusele võetud nimetus rahvakross või põlluralli on olnud ekslikud: "Sõideti sprindivormis ühekaupa. Ja rada on nii aeglane, et üle teise käigu polegi võimalik sõita."
Liivaoja kinnitusel püüti võimalike vahenditega riske minimiseerida: "Kõigepealt kontrolliti autode tehnilist seisukorda. Sõitjal pidi olema kiiver, kindad ja seljas pikkade varrukatega riided. Oleks olnud mõeldamatu, et keegi võistleb palja ülakeha ja lühikeste pükstega!"
"Utra talus ei ole tegu korraldamatusega, meil on turvalisus just eelkõige prioriteet. Asja teemegi sellepärast, et seni sõideti igal põllul ja masinatega, mis on väljaspool igasugust arvestust. Meil on tehniline kontroll, mis kontrollib eelkõige turvavarustust. Selles osas sai ka räägitud härra Kalamiga ja tema sai asjadest aru. Meil on plaanis luua MTÜ, mille põhikirjaga praegu tegeleme ja selles on ka üks punkt selline sees, mis oleks lahtiseletatult - liituda EAL-iga kui aktsepteeritud sari. Sellega oli härra Kalam samuti nõus," rääkis Liivaoja.
Mis puudutab praegusel kujul eksisteerivasse sarja, siis kinnitas korraldaja, et litsentsiga autosportlasi võistlema siiski ei lubata: "Kõik EAL litsentsi omavad sõitjad teavad ju ise, et sellisel võistlusel sõita ei tohi. Küll aga võivad demostratsioonsõitu teha."
Seni on Liivaoja sõnutsi rajal käinud kolm EAL litsentsiga võistlejat: "Nad on teinud demosõitu, mitte võistelnud. Seda selleks, et näidata külapoistele tegelikku võistlusautot ja sõiduriided. Eesmärgil, et poisse harida."
Nn sportklassi olemuse kohta andis Meelis Liivaoja kommentaari, et klassi nimetus on eksitav ning see peaks olema jutumärkides. "Seal sõidetakse vene-aegsete poltpuuriga Žigulitel. Need autod pole kuhugi kadunud, mis omal ajal majandites ja ettevõtetes olid," lausus Liivaoja.
Kalami kinnitusel on EAL seisukoht, et ametlikes sarjades poltpuuri kasutada ei lubata. "Jää- ja lumeraja sarjas ei näe probleemi. Seal võiks lubada. Need oleks rohkem teretulnud, kui ilma puurita autod. Teine teema on suvised võistlused. Kui see võtab ralli- või autokrossi mõõtmed, siis seda ei kommenteeriks. Peame arvestama olemasolevate reeglite ja nõudmistega."
|
|
|
|