Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Harju KEK ralliklubi sõitjad: Uus hooaeg tuleb põnev |
|
Harju KEK ralliklubi sõitjad: Uus hooaeg tuleb põnev
7. detsembri õhtul kutsusid Harju KEK ralliklubi sõitjad oma toetajad ja sõbrad Saurixi Kardikeskusesse, et tõmmata joon alla tänavusele hooajale ning valgustada tuleva aasta plaane.
"Ralliaasta 2006 Eestis on jäänud ajalukku. See jäi meelde konkurentsitihedaima osavõtjaskonnaga suures N-rühmas, raja ääres rohkearvulise publikuga ja märgatavalt suurenenud meediahuviga," juhatas õhtujuht Margus Kiiver sisse ülevaate tänavusest rallihooajast, kus pearõhk Harju KEK-i rallitiimil ning selle sõitjail Margus Remmakul, Urmas Roosimaal ja Olaf Suuderil.
Margus Kiiver kõneles ka 1956. aastal asutatud Harju Kolhooside Ehituskontori juurde 1979. aastal loodud rallitiimi ajaloost. "Läbi aegade on oldud meeskonnana tippklubi ja selle all on sõitnud mitmeid rallilegende: Heiki Ohu, Vello Õunpuu, Ilmar Raissar ja paljud teised nimekad sõitjad. Samuti oli üks edukatest sõitjatest 11-kordne Eesti meister Ivar Raidam, kes on täna eduka ralliklubi eestvedaja."
2003. aastal ristusid saatuse tahtel toona edukalt rahvarallisid sõitnud Margus Remmaku ja Ivar Raidami teed, ning sama aasta septembris rentis Remmak oma debüütralliks Paides Raidamilt legendaarse ralliauto Mitsubishi Lancer Evo 6. Koos kaardilugeja Urmas Roosimaaga sõidetud debüütralli osutus kordaläinuks - absoluutarvestuse kaheksas ja N-rühma kuues koht andsid julgust edaspidigi kätt proovida.
2004. aastal oli Margus Remmak sama autoga rajal juba kolmel sõidul - kaardilugeja tööd tegi Olaf Suuder. Talvistel teedel Võrus, kevadel Tallinnas ja sügisesel Saaremaa rallil tehti kiiret sõitu ja anti hoiatus teistele - kiirust jagub!
Aastal 2005 tekkis väike mõõnaperiood - osaleti vaid ühel autorallil - Saaremaal, kus taaskord sekkuti konkurentsi kiireimate N-rühma sõitjatega. Seejärel kutsus Ivar Raidam mõlemad Remmakuga koostööd teinud kaardilugejad "vaibale" ning pärast mõttevahetust sai kokku lepitud omanäoline meeskond - sõitjaks Margus Remmak ning ametlikult kaks kaardilugejat. Kokku lepiti ka sõitude jaotus, kes ja kus kaarti loeb. 2006. aasta jaanuari keskel alustas "musta hobusena" oma elu esimest täishooaega autorallis sarja uustulnuk Margus Remmak.
"Seitsme-etapiline hooaeg kujunes edukaks, kiirus kasvas, teadlikult tegutseti legendisüsteemi täiustamisega ning selle krooniks saavutati Eesti meistrivõistlustel hõbemedal nii N-rühmas kui ka absoluutarvestuses," võttis Margus Kiiver tiimi tegemised pidulikult kokku.
Margus Remmak lausus, et tänavune hooaeg sõitjate pilgu läbi oli väga värvikas. "Iga sõit on väärt mahlakat kommentaari, kuid ülevaatlikult öeldes oli hooaja esimene pool ebaõnne rikas, teine pool raju ralli. Et saavutasime hõbemedali - see on see, mis teeb rõõmu," rääkis Remmak.
Nii piloot kui ka kaardilugejad märkisid, et tiim on hästi toiminud ning klubiga ollakse väga rahul. Oma osa on meeskonna heale toimimisele andnud ka ralliklubi mehaanikud Rivo Linnjärv, Taivo Kübar, Väino Vahesalu ja Mart Kuldorg.
"Teeb südame soojaks, et olen sattunud väga heasse seltskonda," tunnistas 2004. aasta algusest koos Margus Remmakuga võidusõitudel osalenud Olaf Suuder. "Kogu tiim koosneb eranditult toredatest inimestest. Tänapäeval see on juba iseenesest suur väärtus."
"Huvitav, et meie kolme-liikmeline meeskond on üllatavalt hästi toiminud! Igaüks neist toob mingi uue mõõtme tiimile," lisas Suuder. "Sellise koormusega võistlemine sobib mulle kõige paremini ja pooleli jätta küll ei taha. Pärast seda hooaega on hasart suurem, kui kunagi varem!"
Ka Roosimaa märkis, et võistlusvaim uueks hooajaks on teravalt valmis: "Ükski hooaeg varem ei ole olnud sellist ootusärevust! Sponsorid aasta alguse sõitudeks on olemas ja Võrus ning Põlvas oleme kindlasti stardis. Konkurents saab vägev olema."
Kui 2007. aasta esimesed rallid sõidetakse tuttaval ralliautol, siis alates Tallinna rallist istub Margus Remmak uue võistlusauto rooli. "Järgmise hooaja sõite ei ole veel jaotatud, kes ja millal Marguse kõrval istub," poetas Suuder, kuid Roosimaa oli resoluutne: "Tallinnas istub Olaf kõrval! Ja Saaremaal ka."
Margus Remmak lausus, et järgmine aasta saab võistlusradadel tulema põnev: "Kui hõbe on käes, siis järgmine samm on kuldmedal!" Ta avaldas lootust, et senise Evo 6 vahetamine Evo 9 vastu lisab võimalusi "pildil püsimiseks" veelgi: "Väidetavalt on sellel juhitavus parem ja suurem turbo. Võrdluses Evo kaheksaga... Sellest ei arvanud Ivar suurt midagi head."
Lisaks olnust ja tulevikust kõnelemisele tänasid võistlejad ka oma koostööpartnereid ja sponsoreid ning toetajaid. Esmalt tänas ralliklubi Eesti autospordi suurkuju ja legendi Uno Aavat südamliku kaasaelamise eest meeskonnale, andes tänutäheks talle üle suureformaadilise raamitud foto. Meene anti üle ka Arnold Kohalale, kes oli võistlejatele rahvarallidel hindamatu mehaanik ja abimees.
Harju KEK-i ralliklubi meened anti ka toetajaile, kes said omavahel mõõtu võtta pidulikule osale järgnenud kardivõistlusel. Ramirenti esindas Mehis Maltsaar, Stokkerit Aare Meister, Kaeser Kompressoreid Andrus Loit, DFDS Transporti Aivo Kurik, Mobilit Janek Kokla, Boschi Jüri Saluste, Sign Systemsit Ilmar Aavik ja firmat Dimas Kaarel Konga ning Kanal 2 esindas Olaf Suuder, kelle ülesandeks jääb meene kohaletoimetamine telekanali peadirektorile Urmas Orule.
|
|
|
|