Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Margus Künnap valmistub historic-sarjas osalemiseks |
|
Margus Künnap valmistub historic-sarjas osalemiseks
Paarkümmend aastat mootorispordiga tegelenud Margus Künnap, kes tänavu saavutas Eesti ralli karikavõistlustel kolmanda koha, plaanib 2008. aastal osaleda ajalooliste autode võistlussarjas.
Tänavu võistles esimese eestlasena Euroopa ajalooliste autode võistlussarjas (FIA European Historic Sporting Rally Championship) staažikas autosportlane Villu Mättik. Autol VAZ 2101 sõitnud 59-aastane rallimees osales historic-sarja osavõistlustel koos Arvo Maslenikoviga, tehes kaasa etapid Saksamaal ja Soomes.
Mõtteid samas võistlussarjas osalemiseks on pikka aega mõlgutanud ka Margus Künnap. "See plaan on peas tuksunud mitmeid aastaid. Varem jäi asi raha taha. Paistab, et nüüd rahad liiguvad ja õnnestub soovid teoks teha," lausus 37-aastane Raplamaa mees, kes loodab klassikaliste autode rallil debüteerida 2008. aasta alguses. "Kas järgmisel hooajal starti jõuan, on kahtlane. Aga ülejärgmine aasta on reaalne - alustaks siis Monte Carlo tähtede sõidust, mis toimub jaanuaris," valgustas Künnap oma tulevikuplaane. "Sõita plaanin siis vaid valitud rallidel, kõiki etappe kohe alguses vist nagunii ei jõua."
Künnap sõnas, et veel on selgusetu, kellega ta ajalooliste autode rallidel osalema hakkab, kuid võistlusauto osas kahtlust ei ole: "Tegu on 1965. aastal toodetud autoga Moskvitš 408. See on Moskva tehase auto. Siis polnud veel AZLK-i, oli MZMA."
1300 kuupsentimeetrise mootori töömahuga "Mosse" on Margus Künnapit teeninud rallidel ka varem. "See auto on juba paar aastat minu käes. Sai toodud mingi kevad Rakverest, kui läksime koos Alar Hermansoniga sinna varuosi muretsema. Üks Moskvitš seisis seal hoovis - uurisime, kas seda on võimalik endale soetada ja omanik oli nõus auto maha müüma. Seejärel sõitsin sellega "liigat" ka. Sai päris normaalselt sõita, kestis! Rahvarallis õnnestus koguni kaks katsevõitu saada."
Historic autode sarjas võistlemiseks läbib Moskvitš noorenduskuuri. "Palju muuta ei tohi! Auto peab vastama tolle aja reeglitele," ütles Künnap. Ta märkis, et turvavarus saab siiski vastama praegustele nõuetele: "Hetkel ei ole auto ohutuspuuriga, kuid sinna tuleb FIA nõuetele vastav puur. Lisaks muidugi ajakohased istmed ja rihmad."
Kui ajalooliste autode võistlussarjas sõitnud Villu Mättik on autospordiga tegelenud umbes 40 aastat, siis temast 22 aasta jagu noorem Margus Künnap on mootorispordiga seotud jõmpsikast peale. "Maapoiss nagu ma olin, sai sõidetud karti ja tegeletud motokrossiga alates 80-ndate aastate keskpaigast. Kuna isa oli tuntud veoautomeeste (nt. Mihkel Pool, mitmekordne Liidu meister Kaupo Lembit Virk - toim.) mehaanik, käisin väiksest peale võistlustel kaasas. Siis hakkasin ise rallikrossi sõitma ja veoautoga kihutama. Mingi aeg tuli vahe sisse, kui oli finantsiliselt tuuga aeg. Hiljem hakkasin Moskvitšiga võistlema ja nüüd olen sõitnud kaheksa rallit Fordiga," rääkis Margus Künnap.
Tänavusel rallihooajal saavutas Künnap Eesti autoralli karikavõistlustel klassis E9 kolmanda koha, saades kokkuvõttes võrdselt 34 punkti teiseks tulnud Endel Kraasiga. "Ma tean ka, kuhu teine koht läks - Viru rallile! Seal tahtsin kindlalt lõpuni saada, kuigi esiamordid olid kõverad ja viimasel katsel seetõttu riske ei võtnud. Kraas aga eksis ajakontrollis ja sai 10 minutit trahvi. Viimasel katsel kaotasin talle kolm minutit ja pärast olin esikohast 1,5 minuti kaugusel. Kui oleks teadnud, et ta varem AKP-sse läks ja karistuse sai, oleksin pingutanud ja ehk võitnud."
"Hooajaga peab rahul olema, kuna auto on konkurentide omadest vanem ja nõrgem," märkis üle 20 aasta vanal Ford Sierral võistelnud mees, kelle edenemist ralliteedel toetasid tänavu Carrec OÜ, Castrol, Trass Autolammutus, Paip Autolammutus ja Eve Piibelehe Tekstiiliagentuur.
|
|
|
|