Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Saaremaal tuleb pingeline sõit rahvuslikus rühmas |
|
Saaremaal tuleb pingeline sõit rahvuslikus rühmas
|
Loe lisaks |
|
|
Rahvusliku E-rühma liidritena alustavad meistrisarja viimast etappi Lembit Soe ja Ahto Pihlas. Kas võistluse eel nelja-punktilises eduseisus olevad saarlased suudavad kodus tiitli kindlustada?
Enne SEB - Mulgi rallit olid masinaklasside E7+E8+E9 ühises arvestuses Eesti autoralli meistrivõistluste liidrid Lembit Soe - Ahto Pihlas 26 punktiga. Vaid kaks punkti vähem oli kirjas rallipaaril Kristo Puusepp - Külvar Mand ning kolmandal kohal platseerusid Einar Laipaik - Siimo Suvemaa 20 punktiga.
E9 klassi autol BMW M3 võistelnud Laipaik - Suvemaa suutsid Viljandis konkurente edestada ning kontosse lisandus 10 meistrisarja punkti. Viimase etapi eel on neil seega kirjas 30 punkti nagu ka E7 klassi parimal ekipaažil Puusepp - Mand, kelle punktiskoor kasvas 6 punkti võrra.
Klassis E8 sõitvad saarlased teenisid 22. ja 23. septembril Viljandi ümbruses peetud Eesti autoralli meistrivõistluste eelviimaselt etapilt juurde kaheksa punkti ning nende edu Saaremaal sõidetava viimase osavõistluse eel on vaid nelja-punktiline.
Varem on Lembit Soe Saaremaa rallil osalenud kuuel aastal, neist viiel korral on tulnud võistlus katkestada. "Loodan, et mingit komistuskivi tänavu olema ei saa. Kui tehnika alt ei vea, siis sõltub edasine iseendast."
Lembit Soe tunnistas, et vaim on võistluseks valmis, kuid ärevus on hinges: "Loomulikult on kerge närv sees! Olukord on väga põnev! Taktikasõit tuleb. Pingutama peab nii vähe kui võimalik ja niipalju kui vajalik. Ralli on pikk."
"Kimmo Jalava teeb oma sõitu, temaga ma võidu peale kihutama ei hakka. Soomlase autol on kuuldavasti uus mootor," lisas meistrisarja liider, kes peab tiitli kindlustamiseks võistluse lõpetama vähemalt E-rühma teisel kohal. "Kui Laipaik mind edestab, siis tuleb olla vähemalt teine. Kui Puusepal õnnestub nobedam olla, ka siis võin vaid teine-kolmas olla. Edasi on vähe lihtsam," ütles Toyota Starletil võitu jahtiv Lembit Soe.
Samuti Toyota Starletil sõitev Kristo Puusepp märkis, et auto on pärast Viljandi rallit üle vaadatud ja probleeme esikoha jahtimisel pole. "Lähme Saaremaale sama seadistusega," sõnas ta. "Eesmärk on E-rühma üldvõit, et seis paremaks läheks. Kui see ei õnnestu, siis püüame parimad olla oma klassis E7. Väga suuri sihte siiski võtma ei hakka. Vaatame, kui läheb väga kriitiliselt, pigem otsustame lõpuni sõita, et saaks mingid punktid kirja."
Varem neljal Saaremaa rallil sõitnud Kristo Puusepp märkis, et Starletil võivad olla mõningad eelised "mikihiire" katsetel. Kas sellest püsivam edu tuleb, on piloodi sõnul siiski kahtlane: "Einari autol on mootori töömaht 3,2 meil 1,6. See eelis on tal kindlasti."
Puusepp lisas, et sõidab Saaremaa rallil meeleldi ja hindab kõrgelt klassikalist Kaugatuma kiiruskatset. "Kaugatuma sobib mulle hästi. Tegelikult on Saaremaa ralli mulle alati hästi istunud," lisas Järvamaa võistleja, kes erinevalt Lembit Soest ja Einar Laipaigust saab viimasel etapil loota vaid fännide toetusele.
Üheteistkümnendat korda Saaremaa rallil startiv Einar Laipaik kinnitas, et saarel on "koduseinte" toetusest palju abi. "Lähen sinna samamoodi nagu koju sõitma. Kui on vanad katsed, siis ma ei näe probleemi!"
Kui Saaremaal on Laipaik ralli pidanud katkestama kolmel korral, siis tagarattaveolisel BMW-l, millega ta tänavu sealsetel teedel võistleb, on aia taha läinud vaid üks sõit. "Kolm rallit olen sellega ilusti lõpuni saanud," kiitis konkurentide kardetuim vastane.
"Olen hooajaga väga rahul! Ei saa mitterahul olla - auto on hea ja uue paarimehega hakkas koostöö klappima. Läheb tõusujoones," kommenteeris ta. "Autost on veel natuke võtta."
"Tundub, et uleb põnev võidusõit," jätkas Einar Laipaik võidujanuliselt. "Selle peale välja lähmegi! Võitma lähme me igal juhul - selleks on töö tehtud. Nüüd on meie lootus Ott Tänak, kes võib seisu meie kasuks pöörata."
Saarlast Ott Tänakut usuvad kiire olema ka Kristo Puusepp ja Lembit Soe. Varem kahel korral Saaremaa rallil võistelnud noormees ei tee saladust, et üritab kodustel teedel "kaarte segada".
"Täpseid plaane tegelikult ei ole. Võib-olla ongi minul sellepärast kõige lihtsam, et ei ole enam millegi eest võidelda ja saan vabalt sõita. Kolleegid aga peavad kindlasti lõpetama ja võimalikult hästi, aga mina olen see, kes üritab palju kaarte segada," kommenteeris Tänak. "Palju oleneb ilmast. Kui sajab, siis võib esiveolisel väike eelis olla, aga kui on kuiv, siis on kindlasti teistel eelis oma võimsate autodega."
|
|
|
|