Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
39. rahvusvaheline Alexela Saaremaa ralli 2006
13.-14. oktoober 2006
PROGRAMM
AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: esmaspäev, 14. august 2006
ALGAB VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 28. august 2006 kell 10.00
Lõpeb: reede, 06. oktoober 2006 kell 12.00
OSAVÕTUMAKSUD
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* klassid N3, A6, E9 ja E10 meeskonna kohta 5000.- EEK
* klassid N1, N2, A4, A5, E7 ja E8 meeskonna kohta 4000.- EEK
* klass E11 (veoautod) meeskonna kohta 2000.- EEK
* võistkonna kohta 2000.- EEK
AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Koht: www.saaremaarally.ee
Aeg: esmaspäev, 09. oktoober 2006 kell 12.00
RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Koht: Võistluskeskus, Kuressaare Kultuurikeskus, Kuressaare Tallinna 6 (edaspidi Võistluskeskus)
Aeg: kolmapäev, 11. oktoober 2006 kella 10.00-20.00
VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5.)
Aeg:
Kolmapäev, 11. oktoober 2006
14.00 17.30 LK 8 (Superlisakatse paarisrajal)
17.00 21.00 LK 1, LK 2
Neljapäev, 12. oktoober 2006
08.00 12.00 LK 4/6, LK 5/7
12.00 16.00 LK 9/11
15.00 18.00 LK 10
17.00 21.00 LK 3
TEHNILINE ÜLEVAATUS, TURBODE KONTROLL JA
MARKEERIMINE (ajagraafik vt. Art. 5.1.3)
Koht: Toyota müügiesinduse ruumides Kuressaare Kihelkonna mnt 4
Aeg: reede, 13. oktoober 2006 kell 07.0015.30
OHUTUSAUTODE INSTRUKTAAŽ
Koht: Võistluskeskus
Aeg: reede, 13. oktoober 2006 kell 16.00
VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 28. august 2006 kell 10.00
Lõpeb: reede, 13. oktoober 2006 kell 15.30
ŽÜRII I KOOSOLEK
Koht: Võistluskeskus
Aeg: reede, 13. oktoober 2006 kell 15.30
STARDIAEGADE AVALDAMINE
Koht: Võistluskeskus, ATT
Aeg: reede, 13. oktoober 2006 kell 16.30 I ringi 1.osale,
kell 23.30 II ringi 2.osale
VÕISTLUSTE START
Koht: Kuressaare kesklinn
Aeg: reede, 13. oktoober 2006 kell 17.30
VÕISTLUSTE KÄIK
Reede, 13. oktoober 2006
I ring üldpikkus 75,8 km, sellest 3 LK pikkusega 15,3 km,
sh 1 LK pikkusega 3,6 km asfaldil
17.45 esimese võistlusauto start I ringi 1.osale
20.09 esimese võistlusauto I ringi 1. osa finiš, regrupeering.
Kinnist parki (Parc ferme) ei ole.
23.30 II ringi 2.osa stardiaegade avaldamine
Laupäev, 14. oktoober 2006
II ring üldpikkus 363,1 km, sellest 8 LK pikkusega 91,6 km
07.15 esimese võistlusauto start II ringi 2. osale Kuressaares Ringtee 15, üldpikkus 79,9 km, sh 2 LK 21,2 km
09.01 esimese võistlusauto II ringi 2. osa finiš, hoolduspark B ja regrupeering
09.36 esimese võistlusauto start II ringi 3. osale, üldpikkus 79,9 km, sh 2 LK pikkusega 21,2 km
11.32 esimese võistlusauto II ringi 3. osa finiš, hoolduspark C ja regrupeering
11.52 esimese võistlusauto start II ringi 4.osale, üldpikkus 102,5 km, sh 3 LK pikkusega 26,6 km
15.33 esimese võistlusauto II ringi 4. osa finiš, hoolduspark D ja regrupeering.
15.53 esimese võistlusauto start II ringi 5. osale, üldpikkus 81,4 km, sh 1 LK pikkusega 22,6 km
18.00 esimese võistlusauto II ringi 5. osa finiš, kinnine park (Parc ferme)
VÕISTLUSTE FINIŠ
Koht: Kuressaare kesklinn
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 kell 18.00
TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Koht: Toyota müügiesinduses Kuressaare Kihelkonna mnt 4
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 peale finišit
KINNINE PARK (PARC FERME)
Koht: Kuressaare Pikk 62
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 peale finišit
ŽÜRII KOOSOLEK PEALE FINIŠIT
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 kell 19.30
ESIALGSED VÕISTLUSTE TULEMUSED
Koht: Võistluskeskus, ATT
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 kell 20.00
AUTASUSTAMINE
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 14. oktoober 2006 kell 21.30
AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
11.15. oktoobril 2006. a asub võistluste Ametlik Teadetetahvel Võistluskeskuses.
VÕISTLUSKESKUS
* Võistluskeskus avatud Kuressaare Kultuurikeskuses, Kuressaare Tallinna 6
Telefon +372 45 20 712
e-post: info@saaremaarally.ee
www.saaremaarally.ee
kolmapäev 11. oktoober 10.00-21.00
neljapäev 12. oktoober 08.00-21.00
reede 13. oktoober 08.00-24.00
laupäev 14. oktoober 06.00-06.30
ja 17.00-21.30
pühapäev 15. oktoober 09.00-12.00
* Võistluskeskus avatud Kogulas Hoolduspargis
laupäev 14. oktoober 06.30-17.00
PRESSIKESKUS
Koht: Kuressaare Kultuurikeskus, Kuressaare Tallinna t 6
Aeg: reede 13. oktoober 09.00-23.30
laupäev 14. oktoober 07.00-21.00
I KORRALDAJA
1.1. Määrang
39. rahvusvahelise ALEXELA Saaremaa ralli 2006 korraldab Saaremaa Ralli OÜ 13. - 14. oktoobril 2006. a. vastavuses FIA Spordikoodeksiga, FIA Spordikoodeksi lisadega, FIA rallivõistluste Üldmäärusega, EAL Võistlusmäärustikuga käesoleva Võistlusjuhendi alusel.
Võistlusjuhend on avaldatud 14. augustil 2006. a.
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris orig. nr FIA 1.00013004 NEAFP
Võistlus on registreeritud EAL-s nr 96/R
Korraldaja aadress:
Saaremaa Ralli OÜ
Kihelkonna mnt 8A
93815 Kuressaare
Saaremaa
1.2. Vanemametnikud
Žürii esimees Juhan Mänd Eesti
Žürii liikmed Janis Krastinš Läti
Üllar Seeman Eesti
EAL turvavaatleja Eedo Raide Eesti
Ralli direktor Toomas Sepp Eesti
Võistluse juht Peeter Kippasto Eesti
Võistluste juhi abi Helvi Merirand Eesti
Rajameister Aarne Brokmann Eesti
Julgestuse ülem Ants Ley Eesti
Tehnilise komisjoni esimees Marko Luhthein Eesti
Võistluste arst Ojar Eerik Eesti
Rajakohtunike ülem Raigo Mölder Eesti
Tulemused Tarvo Tamm Eesti
Pressikeskuse juhataja Kristjan Sooper Eesti
Võistlejate vahenduskohtunik Margus Karjane Eesti
Žürii sekretär Katri Kippasto Eesti
Võistluse sekretär Valdur Kanne Eesti
1.2.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid
võistlejate vahenduskohtunik - punane vest Competitors relations officer
kontrollpunkti vanemkohtunik - punane vest Stage Commander
lisakatse turvapealik - punane vest SS Safety officer
faktikohtunik - kollane vest
julgestajad - kollane vest
II ÜLDMÄÄRANGUD
Art. 2. Seeriavõistlused
2.1. Saaremaa ralli 2006 on Eesti MV VII etapp autorallis rühmadele A, N ja E.
III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS
3.1. Üldandmed
Raja kogupikkus: 438,9 km
Kiiruskatsete arv: 11
Kiiruskatsete kogupikkus: 106,9 km.
Rada on jaotatud kaheks ringiks ja viieks osaks.
Korduvkatsete arv: 3
Tutvutav LK kogupikkus: 63,1 km
Ralliraja detailide kirjeldus, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse Legendis.
3.2. Eeltutvumiskeeld.
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 11. oktoobrit 2006. a kella 14.00 Kaarma, Kihelkonna, Kärla, Salme ja Lümanda valdade kiiruskatseteks valitud kruuskattega teedel, v.a Juhendi p 8.5.4. sätestatud aegadel.
Politsei või korraldajate poolt avastatud rikkujaid karistatakse kuni starti mittelubamiseni (vt Juhendi LISA 2).
IV VÕISTLUSAUTOD
Art. 4. Võistlusautod
Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.
4.1. Eritingimused
4.1.1. Põhjakaitsed on lubatud.
4.1.2. Porikaitsekummid on lubatud
4.1.3. Paigaldatavad tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM
Lisa J Art. 253.7., kusjuures:
a) A-rühmas kohustuslik
b) N-rühmas kohustuslik
c) E-rühmas soovituslik (vastavalt ASN-de määrustele)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning ohukolmnurk (soovitav lisaks kollase tulega vilkuv taskulamp).
4.1.4. Radariavastaja (antiradari) paigaldamine ja kasutamine on keelatud.
4.1.5. Kasutada on lubatud vaid ühte varuturbot igal ringil.
Rikkumisega kaasneb eemaldamine võistlustelt.
4.1.6. AVON lõigatud rehvide kasutamine lubatud.
4.2. Masinaklassid.
4.2.1. Seeriaautod N-rühm:
klass 2 kuni 2000 cm³
klass 3 üle 2000 cm³
4.2.2. Turismiautod A-rühm (s.h. ka WRC):
klass 5 kuni 2000 cm³
klass 6 üle 2000 cm³
4.2.3. Rahvuslik E-rühm:
klass 7 kuni 1600 cm³
klass 8 üle 1600 cm³ kuni 2000 cm³
klass 9 üle 2000 cm³
klass 10 üle 2000 cm³ 4WD; 2WD turbo
klass 11 veoautod
4.3. Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.
V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE
Art. 5. Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad
5.1. Võistlustele võib registreeruda iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents
5.1.1. Võistlustele registreerimine toimub eelregistreerimisena internetis www.saaremaarally.ee korrektselt täidetud registreerimisankeediga hiljemalt 06. oktoobriks 2006. aastaks kell 12.00.
5.1.2. Võistlejad või esindajad peavad tehnilisel ülevaatusel esitama järgmised kehtivad dokumendid:
* sõiduki registreerimisdokumendid
* Eesti sõitjatel EAL võistlusauto tehniline kaart
* liikluskindlustus või Green Card
* A- ja N-rühma autode kohta homologatsiooniraamat lisadega
* välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsentsi pöördel)
* rajaga tutvumise kontrollkaart. Esitamata jätmise eest trahv 1000.- EEK (Lisa 2)
Välisvõistlejatel, kelle auto on registreeritud väljaspool Eestit, peab olema koduriigis väljastatud kehtiv Liikluskindlustuse poliis (Green Card). Ilma alalise registreerimisnumbrita ralliautode omanikud peavad taotlema enne rallile registreerimise lõppu EAL-ilt (e-mail: eal@sport.ee, tel. +372 639 8666) ajutist registreerimisnumbrit. Rallikohane R-seeria ASN registreerimisnumber on vajalik Liikluskindlustuspoliisi sõlmimiseks. Vastavad numbrikleebised saab kätte TÜV-is, numbrimärk maksab 100.- EEK. EAL volitus peab olema võistlejal käepärast kogu võistluse vältel võimaliku politsei kontrolli tarvis.
5.1.3. Tehniline ülevaatus enne starti
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma tehnilisele ülevaatusele reedel, 13. oktoobril 2006. a järgmise graafiku järgi:
Võistlusnumber Kellaaeg
Ohutusautod 15.00-15.30
1-7 14.30-15.00
8-15 14.00-14.30
16-22 13.30-14.00
23-29 13.00-13.30
30-36 12.30-13.00
37-43 12.00-12.30
44-50 11.30-12.00
51-58 11.00-11.30
59-66 10.30-11.00
67-74 10.00-10.30
75-82 9.30-10.00
83-90 9.00-9.30
91-100 8.30-9.00
101-115 7.45-8.30
116-130 7.00-7.45
Dokumentide kontroll, tehniline ülevaatus (TÜV) ja turbode markeerimine toimub TÜV alas Toyota müügiesinduses Kuressaare Kihelkonna mnt 4.
Küljenumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
Tehnilise ülevaatuse territoorium on avatud ainult võistlusautodele.
* TÜV ajagraafiku eiramisel trahv 1500.- EEK (VJ Lisa 2).
5.1.4. Turbode kontroll ja markeerimine toimub reedel, 13.oktoobril 2006.a vastavalt tehnilise ülevaatuse (TÜV) ajagraafikule.
* Markeerimise ajagraafiku eiramisel rahatrahv 1500.-EEK (VJ Lisa 2).
5.1.5. Peale TÜV ei rakendata kinnise pargi (Parc ferme) režiimi.
5.2. Starti lubatakse kuni 130 autot.
5.3. Juhendi p 5.2. määratud võistlusautode arvu ületamisel on korraldajal õigus registreerunud võistlejate hulgast valida starti pääsevad võistlejad.
VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS
Art.6. Osavõtumaksud
6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised (1 EUR = 15 EEK):
* klassid N3, A6, E9 ja E10 meeskonna kohta 5000.-EEK
* klassid N1, N2, A4, A5, E7 ja E8 meeskonna kohta 4000.-EEK
* klass E11 (veoautod) meeskonna kohta 2000.-EEK
* võistkonna kohta 2000.-EEK
6.1.1. Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
6.1.2. Kui võistleja keeldub korraldaja reklaamidest, märkega osavõtuavaldusel, on eeltoodud maksud kahekordsed. Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.
6.1.3. Maksud võib sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt):
Saaremaa Ralli OÜ
Arveldusarve nr 221017072800
Hansapank (kood 767)
SWIFT: HABAEE2X
IBAN EE502200221017072800
Viide: Saaremaa ralli osavõtumaks ja osaleja nimi
või tasuda Võistluskeskuses rajadokumentide väljastamisel.
Maksude laekumise viimane tähtaeg on 11. oktoober 2006. a rajadokumentide kättesaamisel.
6.2. Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri.
6.3. Osavõtumaksud tagastatakse juhul kui:
6.3.1. osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel (osavõtumaksust tagastatakse 50%).
6.3.3. korraldaja võib tagastada 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.
6.4. Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2. EAL-i korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 4000000 krooni ulatuses (poliisi nr 5/32616 Seesam Kindlustuse AS).
VII REKLAAM
7.1. Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisele ülevaatusele saabumist vastavalt Lisale 1 ja jääma autole võistluste lõpuni.
Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist, logode või tekstide mõõtude muutmist käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena
Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK kuni rallilt eemaldamiseni.
VIII ÜLDKOHUSTUSED
Art. 8. Üldkohustused
8.1. Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
8.2. Võistlusrajaga tutvumise, võistlusmäärustiku ja antud juhendi täitmist võistlejate poolt kontrollivad faktikohtunikud. Võistluste direktori kinnitatud faktikohtunike nimekiri koos tööülesannete loeteluga avaldatakse ATT-l.
8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.
8.4. Võistlusnumber ja tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit, need tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele kogu ralli ajaks (LISA 1).
8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon Võistluskeskusest kolmapäeval, 11. oktoobril 2006. a kella 10.00 - 20.00.
8.5.2. Enne rajadokumentide väljastamist esitatakse tutvumisauto ülevaatuseks.
8.5.3. Rajadokumentide kättesaamiseks peab osavõtja allkirjastama osavõtuavalduse ning esitama oma mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.4. Võistlusmaterjalide kättesaamiseks peab võistlustel osalev meeskond esitama korraldajale:
tutvumisauto ülevaatuse kaart
osavõtumakse teostamist tõendav maksedokument
autojuhiload
sõitjalitsentsid ( A- ja N-rühmas RV-litsentsid)
registreerijalitsents
välisvõistlejail isikut tõendava dokumendi koopia
välisvõistlejail elukindlustuse poliis
8.5.4. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud järgmiselt:
* Kolmapäev, 11. oktoober 2006
14.0017.30 LK 8 (Superlisakatse paarisrajal)
17.0021.00 LK 1, LK 2
* Neljapäev, 12. oktoober 2006
08.0012.00 LK 4/6, LK 5/7
12.0016.00 LK 9/11
15.0018.00 LK 10
17.0021.00 LK 3
Lisakatsetega LK 1 - LK 7, LK 9 ja LK 11 saab tutvuda kolm (3) korda, LK 8 ja LK 10 kaks (2) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajaga tutvumine enne 11. oktoobrit 2006. aastat kella 14.00 toob endaga kaasa stardikeelu (vt Juhend Art 3.2; VJ LISA 2).
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsel väljaspool Juhendis sätestatud aega või Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse alljärgnevalt:
Esimene kord - rahatrahv 5000.- EEK
Teine kord - võistlustele mittelubamine
8.5.5. Lisakatsetega tutvumisel on keelatud sõita vastu võistlussuunda.
8.5.6. Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega legendis. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke. Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja ja politsei, rikkujaid karistatakse. Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamisel ja leidmisel ei lubata starti.
Võistluse korraldaja karistab võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid TÜV käigus politsei või faktikohtunike teate alusel alljärgnevalt:
A) kiirusepiirangu ületamine kuni 20 km/h:
- esimene kord - rahatrahv 1000.- EEK
- teine kord - 2000.- EEK
- kolmas kord - žürii otsus
B) kiirusepiirangu ületamine üle 20 km/h:
- esimene kord - rahatrahv 2000.- EEK
- teine kord - 4000.- EEK
- kolmas kord - žürii otsus
8.5.7. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art.14.3). Rehvid vastavalt LE nõuetele (nõutud on E-markeeringu, koormus- ja kiirusindeksi olemasolu rehvil). Igasugused rallimustriga rehvid on keelatud.
Rikkumisel karistatakse järgnevalt: esimene kord rahatrahv 5000.- EEK, teine kord žürii otsus.
Tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub Võistluskeskuses enne rajadokumentide väljastamist.
8.6. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse žürii poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art. 152 jt. alusel. Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.
8.7. Testikatset organisaator ei korralda.
8.8. Kõik korraldaja poolt määratud trahvid peavad olema tasutud Võistluskeskuses 13. oktoobril 2006. a kella 15.15-ks.
IX VÕISTLUSTE KÄIK
9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio.
Ralli ametlik raadio on "RAADIO KADI" 90,5 MHz (Kuressaare) ja 98,6 MHz (Orissaare).
9.2. Ralli esimese auto stardiaeg on 17.30 13. oktoobril 2006. a Kuressaare kesklinnas. Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse ATT-l ja ajakaardil ning dubleeritakse AKP 0-s.
9.2.1. Seoses tänavate sulgemisega on ligipääs stardialasse ainult kolonnis stardialasse saabuvatel võistlusautodel.
Kolonnis stardialasse sõiduks peavad kõik võistlusautod saabuma 13. oktoobril 2006. a kella 16.30-ks Kuressaares Ringteel Roonimäe tankla ja Tehnika tänava tänava vahelisel lõigul võistlusnumbrite järjekorras Roonimäe tankla suunas.
Esindajal on lubatud võistlusauto paigaldamine.
9.3. Ajakaartide vahetus võistluste ajal.
Võistlejatele antakse uued ajakaardid järgmistes AKP-des:
AKP 0, AKP 3B, AKP 7A ja AKP 10A ning AKP 12.
9.3.1. Kõik autod stardivad ühe (1) minutilise intervalliga, v.a LK 8.
9.3.2. I ringi 2 osa lõpu AKP-sse ja kinnise pargi (Parc ferme) AKP-sse (TC 13) võib varem saabuda.
9.4. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama Võistluskeskusesse tel. +372 45 20 712, tagastama oma ajakaardi lähimas kontrollpunktis ja eemaldama võistlusnumbrid, v.a juhul, kui meeskond soovib jätkata võistlemist VJ p 9.8. toodud tingimustel.
9.5. LK stardiviis
9.5.1. Meeskonnal antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil.
30 sekundit enne starti süttib 1. sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2. sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3. sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1. punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2. punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3. punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4. punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5. punane tuli
Start kustuvad punased tuled
Valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma.
9.5.2. LK 8 Oriküla stardiviis ja superlisakatse kirjeldus
* Stardiviis start valgusfooriga. Punased tuled süttivad ühe kaupa 1 sekundilise intervalliga. Stardihetkeks on kolme punase tule kustumise hetk.
* Võistluse käik. Kaks autot stardivad üheaegselt. Võistluspaari 1. auto stardib sisemise raja stardikohalt. Võistluspaari 2. auto stardib välimise raja stardikohalt. Kõik võistlusautod läbivad LK jooksul ühe (1) ringi (2 km). Ringiks loetakse teepikkust (2 km) stardikohast stardikohani.
9.6. Tehniline hooldus. Võistlusauto hooldamine ja rehvide vahetus on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohtades hooldusparkides (Service Parc) ja tankimine tankimisalal (Refuel Area).
Hooldusparki lubatakse iga võistlusauto kohta (üks) 1 hooldusauto, mille tuuleklaasile või auto esiosa nähtavale kohale peab olema kleebitud korraldaja antud tunnus. Nimetatud nõude rikkujaid karistatakse rahatrahviga 1000.-EEK.
Tutvumisautosid hooldusparki ei lubata.
9.6.1. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis kasutusel vähemalt 3x5 meetri suurune vettpidavast materjalist kate võistlusauto all.
9.7 Regrupeeringud
Toimub 4 (neli) regrupeeringut:
1) enne sisenemist hooldusparkidesse B, C ja D, kus toimub stardiintervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt, ilma stardijärjekorda muutmata.
2) I ringi 1. osa lõpus toimub regrupeering lisakatsete tulemuste alusel.
Uus stardiaeg avaldatakse ATT-l ja kantakse ajakaardile.
9.8. Katkestanud meeskondade jätkamise võimalus
I ringi 1. osal katkestanud võistlejad võivad uuesti startida alates teisest ringist võistluste juhi, tehnilise komisjoni ja vajadusel võistluste arsti loal järgmistel tingimustel:
- ajakaardile märget mittesaanud (lisakatsel või sellele järgneval ülesõidul katkestanud) võistleja saab võistlust jätkata alates järgmisest ringist, kui:
a) võistleja või võistkonna esindaja teatab Võistluskeskusse, et on käesoleval ringil katkestanud, kuid soovib järgmisest ringist jätkata, sealjuures katkestamise teadet (legendist) ei vormistata;
b) võistlejad või võistkonna esindaja täidavad Võistluskeskuses oleva jätkamistaotluse ning esitavad selle võistluste juhile 13.oktoobril 2006.a kella 22.45-ks.
c) katkestanud võistlusauto tuleb esitada ülevaatuseks lõpuautos või hoolduspargis olevale tehnilise komisjoni liikmele kella 23.00-ks, kes otsustab katkestanud võistlejate arstliku läbivaatuse vajaduse vastavalt auto tehnilise ülevaatuse järel selgunud katkestamise põhjustest;
d) tehnilise komisjoni liige väljastab võistkonna esindajale talongi, mille võistkond esitab enne AKP 3B sisenemist võistluste juhile.
Talongil peavad olema tehnilise komisjoni liikme määratud ametnike lubavad allkirjad.
e) eelneva alusel otsustab võistluste juht võistkonna jätkamise.
Iga mitteläbinud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse oma võistlusklassi (või selle puudumisel kõrgema võistlusklassi) parimale ajale. Klassi parim aeg võetakse ringi katkestamata läbinud võistlejate tulemuste seast. Katkestamisel ülesõidul peale viimast lisakatset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega. Auto toimetamisel hooldusalasse ei kehti Ralli RV VM p. 12.1.2 ja 12.2.1. - 12.2.4. Katkestanud, kuid teisel päeval jätkavate võistlejate kohad stardijärjekorras määrab võistluste juht, arvestades ohutusega.
Võistlustel kasutatakse Eesti Rahvuslike Ralli Võistlusmäärustega lubatud LK maksimumaega. Selle arvutamise valemiks on M = L x 1,2, kus
M = maksimumaeg minutites ja selle osades
L = lisakatse pikkus kilomeetrites
Maksimumaeg arvestatakse võistlejaile, kes kulutavad lisakatse läbimiseks aega üle maksimumaja.
9.9. Kinnise pargi (Parc ferme) režiimi kasutatakse peale finišit Kuressaares Pikk t 62.
9.10. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p. 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada.
X KARISTUSTE KOONDTABEL
Vaata LISA 2.
XI PROTESTID, APELLATSIOONID
11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000.- EEK.
11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
- protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) 1000.- EEK
- protest kogu võistlusauto vastu 2000.- EEK
11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
- hagejal, kui protesti ei rahuldatud
- kostjal, kui protest rahuldati
11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.
11.5. Apellatsioonimaksud:
ASN 20 000.- EEK
FIA 9200.- EUR
XII TULEMUSED
12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt. p. 4.2.-4.3.; 9.5.3.)
XIII AUTASUD, AUHINNAD
13.1. Iga klassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
13.2. Üldarvestuses autasustatakse 16 koha võitjaid karikatega.
13.3. Kolme (3) parimat võistkonda autasustatakse karikaga.
13.3.1. Võistkondlik arvestus
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim.
Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistluselt või kaks katkestavad võistluse, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.
13.4. Võistlus on avatud eriauhindadele.
XIV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA
14.1. Autasustamine toimub laupäeval, 14. oktoobril 2006. a algusega kell 21.30 Võistluskeskuses.
14.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
14.3. Auhindade loetelu avaldatakse võistluste ametlikul teadetetahvlil.
XV AJAKIRJANIKE TEENINDAMINE
15.1. Täidetud akrediteerimisvorm saata korraldajale www.saaremaarally.ee kodulehel enne 11. oktoobrit 2006. a kell 16.00.
15.2. Pressikeskus avatakse reedel, 13. oktoobril 2006 kell 09.00.
Lisa 1
SKEEM REKLAAMIDE JA KLEEBISTE PAIGALDAMISEKS
1. võistlusnumber (2 tk) kuni 50x50 cm - ALEXELA Saaremaa ralli 2006
2. ralli tunnus (1 tk) kuni 50x22 cm - ALEXELA Saaremaa ralli 2006
3. reklaam (1 tk) kuni 40x20 cm - Reserveeritud
4. reklaam (2 tk) kuni 50x20 cm - Tallinna Sadam (Port of Tallinn)
5. reklaam (2 tk) kuni 50x20 cm - Reserveeritud
6. reklaam (1 tk) kuni 50x30 cm - EAL
7. reklaam (2 tk) kuni 30x20 cm - Reserveeritud
|
|
|
|