Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
23. mai 2006 0:21
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg

Andrus Laur: Ma ei kujuta oma elu ilma rallit sõitmata ette

Andrus Laur. Foto: Rando AavTänavusel hooajal Eesti autoralli meistrivõistluste mõlemal seni peetud etapil osalenud ning need arvestatava tulemusega lõpetanud Andrus Laur tunnistab, et ei kujuta oma elu võidusõiduta ette. Ja anonüümsete kritiseerijate kommentaarid ebaõnnestumiste kohta teda ei morjenda.

Meenutades 2004. aasta Tallinna rallit ja tänavust Tähtede sõitu, alustame sellest, milline suhe sul puudesse ja postidesse on?

See, mis minevikus juhtunud, on lihtsalt nii juhtunud. Ei usu, et saatus mängus on. See võib juhtuda igaühega, kes autospordiga tegeleb. Kui uskuda saatusesse ja lasta asjadel minna omasoodu, siis ei tegeleks ma enam ammu autospordiga. Mingit erilist suhet ei ole puude ja postidega täheldanud.

Hipodroomil maha niidetud posti teema on üsna pikalt paljudel kondina hambus olnud. Kas ja kuidas suudad parastajate ütlemistest üle olla?

Paraku on parastajaid alati. Kui kellelgi asjasse pühendunud inimesel on midagi öelda, kuulan ära ja teen omad järeldused, aga niisama ütlejatest ei tee välja. Tuleb lihtsalt mitte teha, kuna ütlejaid, nagu ise mainisid, on palju. Mingit erilist jälge võõraste inimeste ütlemised ei jäta, mind ei huvitagi need. Otseselt see üks post ei ole mind küll kuidagi kõigutanud.

Kuidas sa endale hüüdnime said, mille all sind aastaid tuntud on?

Kui viitad hüüdnimele "Laps", siis selle nime autorid on tol ajal Käo juures tööl olnud mehaanikud, kui mina selle tiimiga liitusin. Kuna olin kõige noorem ja mu nimi kohe meelde ei tahtnud jääda, siis hakatigi mind Lapseks hüüdma.

Esimeste küsimuste ja vastustega peaks laiema avalikkuse uudishimu rahuldatud olema. Jätkame teemadel, mis huvitavad ehk kitsamat ringi autospordisõpru ja tõsisemaid huvilisi.

Sul on autospordis olnud võrdlemisi värvikas sõitjakarjäär. Milline osa sellest kõige enam põnevust ja huvi pakkunud on? Võib-olla IRSI jäärajasari või Peugeot 206 Super Cup?


Ei oska mingit ajahetke ega autot eelistada. Kõik on olnud huvitavad ja meeldejäävad kogemused. Aga kindlasti on huvitavad ja õpetlikud olnud mainitud IRSI jäärajasari ning Peugeot 206 Super Cup.

Parem-poolse rooliga Peugeot'ga sõites sain aru, et olen võimeline kiiresti uute olukordadega kohanema, mis andis julgust juurde. Ning jäärajasarjas osalemine oli lihtsalt huvitav kogemus, kuna seal käib ikka kõva võistlus esikoha nimel ning emotsioonid ei jää vaid rajale, kuna tegemist on seal siiski peamisel itaallaste ja prantslastega, kellel veri keeb.

Aga nende sarjade kõrval ei saa ma mainimata jätta ka Kurzemes sõidetud rallit, kus saavutasin F2 klassis esikoha ning Eesti teedel peetud rallid on ka väga põnevad. Unustamatu kogemus oli kindlasti Ford WRC-autoga võistlemine nii Lõuna-Eesti rallil, kui ka Saaremaa rallil.

Oled mõnda aega autorallist eemal olnud, mis põhjusel paus tekkis ja mis tagasi kiskus?

Põhjus, miks eemal olin, on lihtne - sponsoreid napib. Ja tagasituleku põhjus on ka lihtne - ei kujuta oma elu ilma rallit sõitmata ette. Sõidan hingega ja ühe eesmärgi nimel ning loodetavasti jagub minusse uskujaid seniks, kuni ma sinnamaani jõuan.

Kui Markko Märtin mullu novembris uue tiimi sõitjate valmilisele kutsus, kas tunne oli võrreldav sellega, kui sind valiti 2003. aastal 150 kandidaadi seast OMV "noore piloodi" konkursil 10 finalisti hulka?

Ei, neid kahte üritust ei saa võrrelda omavahel. Kuigi olin samamoodi rõõmus ja lootsin, et ehk nüüd naeratab õnn minulegi.

Kas Markko põhjendas sulle oma otsust, miks valituks ei osutunud? Olid pettunud?

Olin väga pettunud ja rääkisime Markkoga tema otsusest. Rääkisime ka põhjusest.

Õnn naeratas sulle siiski kuu aja pärast, kui Silberauto ja sinu kodutiim Cueks Racing sõlmisid koostöölepingu ning said rallidel osalemiseks enda kasutusse Mitsubishi Lanceri, millega 2005. aastal tuli Eesti meistriks Jaan Mölder. Kas saad valgustada tagamaid, kuidas sündis otsus see auto sinu valdusesse anda? Kui suurt rolli mängis seal sinu varasem kogemus Mitsubishil?

Üldsus teadis, et vajasin autot algavaks hooajaks ning Silberautol oli just jäänud auto vabaks, siis juhtuski nii, et sattusime paari abistaja vahendusel kokku ja nüüd sõidan Mitsubishil. Muu on minevik.

Tänavuse hooaja esimesel etapi Otepääl suutsid lõpetada absoluutarvestuse neljanda kohaga, jäädes suure N-rühma võidust vaid 27 sekundi kaugusele, kuid edestades tuttuuel Subarul kolmandaks tulnud "Märtini-tiimi" pilooti Martin Rauamit. Kas see süstis sinusse optimismi algavaks hooajaks?

Mingil määral küll, kuna ei olnud juba kaua sõitnud 4WD autol. Aga asi ei olnud selles, keda ma edestasin, vaid et suutsin tulla teiseks N-rühmas (N3 - toim.).

Kui ehk rallisõbrad olid sinusse usku kaotamas, siis tubli esinemine talverallil oli neile hea ninanips. Võid sa öelda, et Andrus Laur is back?

Andrus Laur on tagasi. Kuigi ei saa teha järeldusi ühe ralli tulemuste alusel, pean siiski tõdema, et hea tunne oli küll finišis.

Alates Tallinna rallist võistled koos Priit Kinnuneniga. Kuidas harjusid?

Trenni ei ole saanud koos palju teha, mõnikümmend kilomeetrit vaid, mis ei ole kaugeltki piisav, et saada koostöö sujuma sajaprotsendiliselt. Tallinna rallil nägimegi, et nendest kilomeetritest jäi puudu ja enne Rakvere rallit üritame seda viga parandada ja lisa kilomeetreid koguda.

Ei saa öelda, et oleksin rahul ega ka väga pettunud Tallinna ralli tulemusega, kuna pole siiski juba kolm aastat kruusal neljarattaveolise autoga korralikult võidu saanud sõita ning andsin endast hetkel parima.

Lisaks rallisõidule oled tänavu instruktorina kaasatud ka On-Eventi rallikoolituse programmi? Kas nimetatud projektis osalemine tuleb sulle kogemuse mõttes ka endale kasuks?

Mingil määral ikka.

Millise võistlusauto roolis end kõige kodusemalt seni tundnud oled?

Kõige rohkem meeldib WRC-autoga sõita.

Kui hooaja lõpul saab ümber leping Silberautoga ja oled jälle "vaba" piloot ning avaneb uus võimalus kandideerida EAL ja Markko Märtini loodud tiimi, kas kasutaksid võimalust?

Eks see ole juba tollel ajal arutleda. Ei tahaks teha siinkohal ennatlikke otsuseid. Aeg näitab, mis saab.

Kui tihedalt oled mõelnud siduda oma tuleviku autospordiga? Lähim eesmärk on kindlasti Eesti meistritiitel, kuid mis plaanid on järgmisteks aastateks?

See vastus sarnaneb eelmisega. Autospordiga tahaks tegeleda nii kaua, kuni vähegi võimalik on. Järgmistel aastatel tahaks sihiks seada juba kaugemad rallid, aga kõik oleneb sponsoritest.

Mida soovid oma pöidlahoidjaile öelda? Ja mida peaksid nemad sulle soovima?

Tahan tänada kõiki, kes on toetanud mind aastate vältel nii majanduslikult kui ka hingeliselt. Mõlemad osad on selles spordis väga tähtsad. Minule võiksid nad soovida unistuste täitumist ja ikka nael kummi!





Andrus Laur - Priit Kinnunen Tallinna rallil. Fotod: Rando Aav, Kaido Saul
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia