Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Koeru rahvaralli tuleb sõitjaile ja publikule atraktiivne |
|
Koeru rahvaralli tuleb sõitjaile ja publikule atraktiivne
|
Loe lisaks |
|
|
18. veebruaril Järva maakonnas Koeru ümbruses peetav rahvaralli saab korraldajate hinnangul tulema atraktiivne. "Võin öelda, et kõik katsed on head," lubas võistluse korralduskomitee liige Peep Kristal.
Rahvaralli "Koeru talv 2006" on Eesti noorteralli meistrivõistluste esimene etapp, samuti Moskvich Liiga ja rahvaralli karikavõistluste avaetapp. Võistlusraja kogupikkus on ligikaudu 100 kilomeetrit, sellest kümme lisakatset ca 20 kilomeetrit.
"Rada on tänavu kohati atraktiivsem, kui eelmisel aastal toimunud Koeru rahvarallil. Ilmselt õnnestub kolmel korral sõita jääl, mida mullu ilmastikust tingituna teha ei saanud. Sel aastal on kaks katsetest Väinjärvel ja ühel korral võetakse mõõtu Rakke lubjavabriku karjääri jäisel maastikul," rääkis Peep Kristal.
"Katsed on head," jätkas ta. "Vigursõidus ei ole meil kasutusel ainult kurikad. Rada kulgeb põhupallide ja lumememmede vahelgi. Publikule soovitan Ervita siloaugu ja Vao-Hansa tee katset. 70-protsendi ulatuses kattub see 2005. aasta augustis toimunud Vao sprindi katsega, mis tehnilisuse poolest teenis nii sõitjailt kui pealtvaatajailt kiitvaid sõnu."
Peep Kristali sõnul lähtuti raja ettevalmistamisel 2006. aasta rahvaralli korraldamise arengukavast. "Kiiruslike elementidega katsete pikkused ei ületa kolme kilomeetrit. Üritame kinni pidada uuest arengukavast, mis täna aga sisuliselt puudub, kuna seda veel kinnitatud ei ole."
Korraldajad prognoosivad osavõtjate arvuks kuni sadat ekipaaži. "Oleksime õnnelikud, kui tuleks sada täis saaks, aga hetkel tuleb suhtuda pessimistlikumalt. Eelmisel hooajal osalenud autodest lõikas reform pooled kindlasti maha. Ei usu, et paari kuuga tekkis juurde uus kontingent," sõnas Kristal.
Tänavune Koeru rahvaralli on pühendatud 20 aasta möödumisele rahvusvahelisest rahvaste sõpruse autorallist Sojuz 86, mis toimus 1986. aasta talvel ka Järvamaa teedel. Seetõttu erinevad võistlusklassid harjumuspärasest - näiteks on eraldi arvestus tagaveolistele Lada-tüüpi autodele ja Volgadele. Ka ootavad korraldajad osalema Škodasid.
"Kuna 1986. aastal võideti Sojuzi autoralli Škodal, siis meil on eriauhind parimale Škodal sõitvale ekipaažile," märkis Peep Kristal.
Üldse on võistlusklasse kokku kaheksa: 2WDa mootori töömahuga kuni 1600 m³, 2WDb mootori töömahuga üle 1600 m³, noorteklassid J16 ja J18 ning klassid sotsialistlikes riikides toodetud autodele Moskvitš, Žiguli, Volga ja vabaklass.
Kuigi võistlusjuhendis neljarattaveoliste autode jaoks eraldi arvestusklass puudub, loodab Kristal, et huvilisi leidub ning rajale tuleb ka kiiremaid autosid. "4WD klassist perspektiivis ei tahaks loobuda. Keeruline muidugi öelda, kas huvilisi on, kes sõitma tulla tahaksid. Oleme valmis neljarattaveolisi autosid vastu võtma ja sõidule registreerima. Kui laekub vähemalt kuus sooviavaldust, tuleb kõne alla ka auhinnalise klassi lisamine."
"Kavas ka vana hea tava järgi esinduslik žürii kokku tuua," valgustas Kristal ralli korralduslikku poolt. "See on nüüd Sojuzi ralli järgi. Tahame žüriisse kutsuda tollastest tegijatest sõitjaid ja võistlusautode arendajaid. Seda ikka selleks, et võistlus püsiks kontrolli all."
Sel nädalal avaldati tänavuse rahvaralli hooaja esimese etapi võistlusjuhend ning algas osavõtjate registreerimine. Võistlejate registreerimine lõpeb 10. veebruaril kell 16.
Tänavu toimuva Koeru rahvaralli suuremad toetajad on Koeru vald, Rakke vald, E-Piim, Renek, Natural, Konesko ja Järva Teed.
|
|
|
|