Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. jaanuar 2006 4:32
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Enamik Eesti rallimeistreid pääses mullu katkestamiseta

 Foto: Karmen Vesselov2005. aastal kuulus Eesti autoralli meistrivõistluste arvestusse seitse etappi, neist üks sõideti Lätis. Autospordiajakiri rally.ee teeb kokkuvõtte, kes oli edukaim ning kel tuli "närida katkestajate leiba".

Parima saavutusega hiilgas mullu Margus Murakas, kes võitis nii Eesti kui Läti autoralli meistrivõistlused ning tuli võitjaks ka Balti karikasarjas. A6 ja E10 ühises arvestuses välja antud meistrimedali teenis suure A-rühma Toyota Corolla WRC-l (fotol) võistelnud piloot koos Aare Ojamäe ja Raul Markusega.

Kõige enam osales A6 ja E10 klasside võistlejaid Saaremaa rallil ja vähim osalejaid oli stardis Viru ja Paide rallil.

Kui viiendat korda rallimeistriks tulnud Margus Murakas võib hooajaga igati rahule jääda, siis paljudele konkurentidele tõi aasta ebaõnne.

Kõige enam katkestasid viimast aastat meistrisarja kuulunud arvestusklassides Mitsubishidel sõitnud Priit Pettai - Aren Põder, Timo Pulkkinen - Lasse Miettinen ning koos kolme kaardilugejaga võistelnud Igor Sokolov. Kõik eelnimetatud jäid raja äärde kolmel korral.

Pingelisem heitlus esikoha nimel käis aga suures N-rühmas. N3 masinaklassis viimasel etapil jõudsid meistrikullani Jaan Mölder ja Tõnu Vunn, kelle särava hooaja rikkus ainsana katkestamine tehnilise rikke tõttu avaetapi viiendal katsel. (Veelgi suurema pettumuse osaliseks said talverallil Mait Meriloo - Peep Kallaste, kui nende tulemus tühistati.)

Meistrivõistluste punkte jahtinud sõitjate hulgast kõige kehvemini käis Martin Rauami ja Andrei Matjuhini käsi. Kumbki piloot oli sunnitud pooleli jätma kaks rallit.

Klasside N1, N2, A4 ja A5 ühises arvestuses anti tavapäraselt välja nn F2 klassi meistritiitel. Masinaklassis N2, mis oli 2005. aastal üks huvitavamaid ja intrigeerivamaid, jõudsid kuldmedalini Riivo Pappel ja Urmas Roosimaa. Hooajal kogusid selles klassis meistrisarja punkte 7 rallipaari, klassis A5 seevastu 5.

Enim oli võistluspaare neis kahes klassis rajal hooaja viimasel etapil Saaremaal ja kõige vähem Lõuna-Eesti talverallil, kus maksimumpunktid noppisid Nissanil sõitnud Arvo Ojaperv ja Mart Ojaperv. Paraku pööras õnn meestele selja ning nii kogunes aasta lõpuks Eestis sõidetud rallidelt neli katkestamist. Neljal korral jäi ralli pooleli ka Fordil sõitnud rallipaaril Janek Minkovski - Kalvo Kalmu.

Rahvuslikes masinaklassides E7, E8 ja E9 läinud aastal eraldi meistrimedaleid ei jagatud, kuid karikavõistluste punktiarvestust peeti. Rääkides katkestajatest, siis osavõtjaterohkes ühisarvestuses tuli nii mõnelgi ekipaažil leppida faktiga, et auto ühelgi rallil lõpuni ei kesta.

Kuigi rajal käis enam kui poolsada ekipaaži, kogusid hooaja lõpuks punkte veerandsada rallipaari. Ülekaalukalt tulid Eesti meistriks Lada VFTS-il kihutanud Rainer Aus ja Toomas Kasak.

Osavõtjaterohkeimaks võistlusklassiks osutus E7. Jaanuarist oktoobrini kestnud Eesti meistrivõistluste hooaja jooksul osales selles masinaklassis enim ekipaaže.

Veomasinate arvestusklassides E11 ja E12 võtsid nelja etapi jooksul mõõtu 12 rallipaari. Kõige rohkem oli veokaid stardis Saaremaal, vähim aga Tallinnas ja Rakveres.

Vahest kibedaim oli hooaeg Aare Müilile ja Tiit Vanamölderile, kes kogesid katkestamise näol ebaõnne kolmel korral. Edukaimad olid aga kaks etapivõitu saavutanud ning kõik rallid lõpetanud Marco Lee ja Rein Jõessar.

Nagu parimad veokamehed, ei pidanud kiiretest sõidumeestest kordagi katkestamiskurbust tundma ka Margus Murakas - Aare Ojamäe, Riivo Pappel - Urmas Roosimaa, Rainer Aus - Toomas Kasak, Aleksander Dorossinski - Aleksandr Kornilov, Kari-Ala Rantala - Petri Vihavainen, Aleksander Käo - Riho Luik ja Andres Kask - Kajar Valle.

Kõige rohkem võistlusautosid oli mullu stardis Saaremaa rallil ja kõige vähem Viru rallil. Ülejäänud etappidel jäi see number vahemikku 69-110.

Lõpetajate protsent oli kõige kõrgem Viru rallil (72,46%), madalaim aga Saaremaa rallil (54,96%). Ülejäänud Eestis peetud rallidel jäi see 56-67 protsendiühiku vahele.

Alljärgnevalt on ära toodud osalejate arv Eesti meistrisarja kuulunud autorallidel.

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia