Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
38. rahvusvaheline Uno X Saaremaa ralli 2005
21.-22. oktoober 2005
PROGRAMM
AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: esmaspäev, 22. august 2005
ALGAB VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 05. september 2005 kell 10.00
Lõpeb: reede, 14. oktoober 2005 kell 12.00
OSAVÕTUMAKSUD
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* klassid N3, A6, E9 ja E10 meeskonna kohta 4500.- EEK
* klassid N1, N2, A4, A5, E7 ja E8 meeskonna kohta 3500.- EEK
* klassid E11 ja E12 (veoautod) meeskonna kohta 1500.- EEK
* võistkonna kohta 1500.- EEK
AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Koht: www.saaremaarally.ee
Aeg: esmaspäev, 17. oktoober 2005 kell 12.00
RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Koht: Võistluskeskus, Kuressaare Kultuurikeskus, Kuressaare Tallinna 6 (edaspidi Võistluskeskus)
Aeg: kolmapäev, 19. oktoober 2005 kella 10.00-20.00
Võistlusmaterjalide kättesaamiseks peab võistlustel osalev meeskond või esindaja esitama korraldajale:
- täidetud ja allkirjadega osavõtuavaldus
- osavõtumaksu tasumist tõendav dokument
- tutvumisauto ülevaatuse kaart
VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5.)
Aeg:
Kolmapäev, 19. oktoober 2005
14.0017.30 LK 8 (Superlisakatse paarisrajal)
18.0021.00 LK 1, LK 2
Neljapäev, 20. oktoober 2005
08.3011.30 LK 4/6, LK 5/7
12.0015.00 LK 9/11
15.3017.30 LK 10
18.0021.00 LK 3
TEHNILINE ÜLEVAATUS, TURBODE KONTROLL JA
MARKEERIMINE (Ajagraafik Art. 5.1.3)
Koht: Toyota müügiesinduse ruumides Kuressaare Kihelkonna mnt 4
Aeg: reede, 21. oktoober 2005 kell 07.0015.30
OHUTUSAUTODE INSTRUKTAAŽ
Koht: Võistluskeskus
Aeg: reede, 21. oktoober 2005 kell 14.00
VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: esmaspäev, 05. september 2005 kell 10.00
Lõpeb: reede, 21. oktoober 2005 kell 15.30
ŽÜRII I KOOSOLEK
Koht: Võistluskeskus
Aeg: reede, 21. oktoober 2005 kell 16.00
STARDIAEGADE AVALDAMINE
Koht: Võistluskeskus, ATT
Aeg: reede, 21. oktoober 2005 kell 17.00 I ringi 1. osale, kell 23.00 II ringi 1. osale
VÕISTLUSTE START
Koht: Kuressaare kesklinn
Aeg: reede, 21. oktoober 2005 kell 18.00
VÕISTLUSTE KÄIK
Reede, 21. oktoober 2005
I ring üldpikkus 64,25 km, sellest 3 LK pikkusega 17,98 km,
sh 1 LK pikkusega 3,68 km asfaldil
18.00 esimese võistlusauto start I ringi 1. osale üldpikkusega 56,18 km, sh 2 LK 14,30 km
19.16 esimese võistlusauto I ringi 1. osa finiš, hoolduspark A
19.36 esimese võistlusauto start I ringi 2.osale, üldpikkus 16,14 km, sh 1 LK pikkusega 3,68 km asfaldil
20.04 esimese võistlusauto I ringi 2. osa finiš, regrupeering.
Kinnist parki (Parc ferme) ei ole.
23.00 II ringi 1. osa stardiaegade avaldamine
Laupäev, 22. oktoober 2005
II ring üldpikkus 363,19 km, sellest 8 LK pikkusega 91,60 km
07.20 esimese võistlusauto start II ringi 1. osale Kuressaares Ringtee 15, üldpikkus 159,66 km, sh 4 LK 42,34 km
11.17 esimese võistlusauto II ringi 1. osa finiš, hoolduspark C ja regrupeering
11.37 esimese võistlusauto start II ringi 2. osale, üldpikkus 102,50 km, sh 3 LK pikkusega 26,63 km
15.18 esimese võistlusauto II ringi 2. osa finiš, hoolduspark D ja regrupeering.
15.38 esimese võistlusauto start II ringi 3. osale, üldpikkus 81,36 km, sh 1 LK pikkusega 22,63 km
17.50 esimese võistlusauto II ringi 3. osa finiš, kinnine park (Parc ferme)
VÕISTLUSTE FINIŠ
Koht: Kuressaare kesklinn
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 17.50
TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Koht: Toyota müügiesinduses Kuressaare Kihelkonna mnt 4
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 peale finišit
KINNINE PARK (PARC FERME)
Koht: Kuressaare Pikk 62
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 peale finišit
VÕISTLUSJÄRGNE PRESSIKONVERENTS
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 19.00
NB! Pressikonverentsist on kohustatud osa võtma üldarvestuse 1., 2. ja 3.koha
saavutanud meeskonnad.
ŽÜRII KOOSOLEK PEALE FINIŠIT
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 19.30
ESIALGSED VÕISTLUSTE TULEMUSED
Koht: Võistluskeskus, ATT
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 20.00
AUTASUSTAMINE
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 21.30
AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
19. 23. oktoobril 2005. a asub võistluste Ametlik Teadetetahvel Võistluskeskuses.
VÕISTLUSKESKUS
Võistluskeskus paikneb 19. oktoobrist 2005. a kuni 23. oktoobrini 2005. a
Kuressaare Kultuurikeskuses, Kuressaare Tallinna 6
Telefon +372 45 20 712
info@saaremaarally.ee
www.saaremaarally.ee
Võistluskeskus avatud
kolmapäev 19. oktoober 10.00-21.00
neljapäev 20. oktoober 08.00-21.00
reede 21. oktoober 08.00-23.30
laupäev 22. oktoober 06.00-21.30
pühapäev 23. oktoober 09.00-12.00
PRESSIKESKUS
Koht: Võistluskeskus
Aeg: reede 21. oktoober 09.00-23.30
laupäev 22. oktoober 07.00-21.00
I KORRALDAJA
1.1. Määrang
38. rahvusvahelise Saaremaa ralli 2005 korraldab Saaremaa Ralli OÜ 21. - 22. oktoobril 2005. a. vastavuses FIA Spordikoodeksiga, FIA Spordikoodeksi lisadega, FIA rallivõistluste Üldmäärusega, EAL Võistlusmäärustikuga käesoleva Võistlusjuhendi alusel.
Võistlusjuhend on avaldatud 22. augustil 2005. a.
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris orig. nr 8937
Võistlus on registreeritud EAL-s nr 110/R
1.2. Vanemametnikud
Korraldustoimkonna esimees: Einar Soe (Eesti)
Korraldustoimkonna liige: Maidu Lempu (Eesti)
Žürii esimees: Juhan Mänd (Eesti)
Žürii liikmed: Jan Sandström (Rootsi), Toomas Diener (Eesti)
EAL turvavaatleja: Eedo Raide (Eesti)
Ralli direktor: Üllar Seeman (Eesti)
Võistluse juht: Peeter Kippasto (Eesti)
Võistluste juhi abi: Helvi Merirand (Eesti)
Rajameister: Aarne Brokmann (Eesti)
Julgestuse ülem: Ants Ley (Eesti)
Tehnilise komisjoni esimees: Antti Jermann (Eesti)
Võistluste arst: Ojar Eerik (Eesti)
Rajakohtunike ülem: Toomas Sepp (Eesti)
Tulemused: Tarvo Tamm (Eesti)
Pressikeskuse juhataja: Kristjan Sooper (Eesti)
Võistlejate vahenduskohtunik: Margus Karjane (Eesti)
Žürii sekretär: Katri Kippasto (Eesti)
Võistluse sekretär: Valdur Kanne (Eesti)
1.2.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid
võistlejate vahenduskohtunik - punane vest
kontrollpunkti vanemkohtunik - punane vest
kontrollpunkti kohtunik - kollane vest
julgestajad - roheline vest
II ÜLDMÄÄRANGUD
Art. 2. Seeriavõistlused
2.1. Saaremaa ralli 2005 on Eesti MV VII etapp autorallis rühmadele A ja N.
2.2. Saaremaa ralli 2005 on Eesti MV VI etapp autorallis rühmale E, k.a veoautod.
2.3. NEZ rahvusmeeskondade karikavõistlus.
III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS
3.1. Üldandmed
Raja kogupikkus: 427,44 km
Kiiruskatsete arv: 11
Kiiruskatsete kogupikkus: 109,58 km
Rada on jaotatud kaheks ringiks ja viieks osaks.
Korduvkatsete arv: 3
Tutvutav LK kogupikkus: 65,78 km
Ralliraja detailide kirjeldus, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse Legendis.
3.2. Eeltutvumiskeeld.
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 19. oktoobrit 2005. a kella 14.00 Kaarma, Kihelkonna, Pihtla, Salme ja Lümanda valdade kiiruskatseteks valitud kruuskattega teedel, v.a Juhendi p 8.5.4. sätestatud aegadel.
Politsei või korraldajate poolt avastatud rikkujaid karistatakse kuni starti mittelubamiseni (vt Juhendi LISA 2).
IV VÕISTLUSAUTOD
Art. 4. Võistlusautod
Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.
4.1. Eritingimused
4.1.1. Põhjakaitsed on lubatud.
4.1.2. Porikaitsekummid on lubatud
4.1.3. Paigaldatavad tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM
Lisa J Art. 253.7., kusjuures:
a) A-rühmas kohustuslik
b) N-rühmas kohustuslik
c) E-rühmas soovituslik (vastavalt ASN-de määrustele)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning ohukolmnurk (soovitav lisaks kollase tulega vilkuv taskulamp).
4.1.4. Radariavastaja (antiradari) paigaldamine ja kasutamine on keelatud.
4.1.5. Kasutada on lubatud vaid ühte varuturbot igal ringil.
Rikkumisega kaasneb eemaldamine võistlustelt.
4.1.6. AVON lõigatud rehvide kasutamine lubatud.
4.2. Masinaklassid.
4.2.1. Seeriaautod N-rühm:
klass 1 kuni 1600 cm³
klass 2 üle 1600 cm³ kuni 2000 cm³
klass 3 üle 2000 cm³
4.2.2. Turismiautod A-rühm (s.h. ka WRC):
klass 4 kuni 1600 cm³
klass 5 üle 1600 cm³ kuni 2000 cm³
klass 6 üle 2000 cm³
4.2.3. Rahvuslik E-rühm:
klass 7 kuni 1600 cm³
klass 8 üle 1600 cm³ kuni 2000 cm³
klass 9 üle 2000 cm³
klass 10 üle 2000 cm³, 4WD; 2WD turbo
klass 11 veoautod GAZ 51 ja GAZ 52
klass 12 veoautod GAZ 53
4.3. Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.
V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE
Art. 5. Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad
5.1. Võistlustele võib registreeruda iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents
5.1.1. Võistlustele registreerimine toimub eelregistreerimisena internetis http://www.saaremaarally.ee asuva registreerimisankeedi või juhendi lisana esitatud osavõtuavalduse alusel.
Taotlus esitada korraldajale hiljemalt 14. oktoobriks 2005. aastaks kell 12.00.
Korraldaja aadress:
Saaremaa Ralli OÜ
Kihelkonna mnt 8A
93821 Kuressaare
Saaremaa
Faks +372 45 24 341või +372 45 24 344
Kui osavõtuavaldus saadeti elektrooniliselt, peab avalduse allkirjastama raja dokumentide väljastamisel.
5.1.2. Võistlejad või esindajad peavad tehnilisel ülevaatusel esitama järgmised kehtivad dokumendid:
- registreerijalitsents
- sõitjalitsentsid (A- ja N-rühmas RV-litsentsid)
- autojuhiload
- liikluskindlustus või Green Card
- Eesti sõitjatel EAL võistlusauto tehniline kaart
- A- ja N-rühma autode kohta homologatsiooniraamat lisadega
- välisvõistlejail ASN stardiluba (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri
või RV litsentsi pöördel)
- välisvõistlejail isikut tõendava dokumendi koopia
- välisvõistlejail elukindlustuse poliis
- rajaga tutvumise kontrollkaart. Esitamata jätmise eest trahv 1000.-EEK (Lisa 2)
Välisvõistlejatel, kelle auto on registreeritud väljaspool Eestit, peab olema koduriigis väljastatud kehtiv Liikluskindlustuse poliis (Green Card). Ilma alalise registreerimisnumbrita ralliautode omanikud peavad taotlema enne rallile registreerimise lõppu EAL-ilt (e-mail: eal@sport.ee, tel. +372 639 8666) ajutist registreerimisnumbrit. Rallikohane R-seeria ASN registreerimisnumber on vajalik Liikluskindlustuspoliisi sõlmimiseks. Vastavad numbrikleebised saab kätte TÜV-is, numbrimärk maksab 100.- EEK. EAL volitus peab olema võistlejal käepärast kogu võistluse vältel võimaliku politsei kontrolli tarvis.
5.1.3. Tehniline ülevaatus enne starti
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma tehnilisele ülevaatusele reedel, 21. oktoobril 2005. a järgmise graafiku järgi:
Võistlusnumber Kellaaeg
Ohutusautod 15.15 15.30
1 - 7 14.45 15.15
8 - 15 14.15 14.45
16 22 13.45 14.15
23 29 13.15 13.45
30 36 12.45 13.15
37 43 12.15 12.45
11.45 12.15 (lõuna)
44 50 11.15 11.45
51 58 10.45 11.15
59 66 10.15 10.45
67 74 9.45 10.15
75 82 9.15 9.45
83 90 8.45 9.15
91 100 8.15 8.45
101 110 7.45 8.15
111 120 7.00 7.45
Dokumentide kontroll, tehniline ülevaatus (TÜV) ja turbode markeerimine toimub TÜV alas Toyota müügiesinduses Kuressaare Kihelkonna mnt 4.
Küljenumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
Tehnilise ülevaatuse territoorium on avatud ainult võistlusautodele.
* TÜV ajagraafiku eiramisel trahv 1500.- EEK (VJ Lisa 2).
5.1.4. Turbode kontroll ja markeerimine toimub reedel, 21. oktoobril 2005. a vastavalt tehnilise ülevaatuse (TÜV) ajagraafikule.
* Markeerimise ajagraafiku eiramisel rahatrahv 1500.- EEK (VJ Lisa 2).
5.1.5. Peale TÜV ei rakendata kinnise pargi (Parc ferme) režiimi.
5.2. Starti lubatakse kuni 120 autot.
5.3. Juhendi p 5.2. määratud võistlusautode arvu ületamisel on korraldajal õigus registreerunud võistlejate hulgast valida starti pääsevad võistlejad.
VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS
Art. 6. Osavõtumaksud
6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
* klassid N3, A6, E9 ja E10 meeskonna kohta 4500.- EEK
* klassid N1, N2, A4, A5, E7 ja E8 meeskonna kohta 3500.- EEK
* klassid E11 ja E12 (veoautod) meeskonna kohta 1500.- EEK
* võistkonna kohta 1500.- EEK
* 1EUR = 16 EEK
6.1.1. Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
6.1.2. Kui võistleja keeldub korraldaja reklaamidest, märkega osavõtuavaldusel, on eeltoodud maksud kahekordsed. Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.
6.1.3. Maksud võib sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt):
Saaremaa Ralli OÜ
Arveldusarve nr 221017072800
Hansapank (kood 767)
SWIFT: HABAEE2X
Viide: Saaremaa ralli osavõtumaks ja osaleja nimi
või tasuda Võistluskeskuses rajadokumentide väljastamisel.
Maksude laekumise viimane tähtaeg on 19. oktoober 2005. a rajadokumentide kättesaamisel.
6.2. Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri.
6.3. Osavõtumaksud tagastatakse juhul kui:
6.3.1. osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel (osavõtumaksust tagastatakse 50%).
6.3.3. korraldaja võib tagastada 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.
6.4. Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2. EAL-i korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 4 000 000 krooni ulatuses (poliisi nr 88981 Seesam Kindlustuse AS).
VII REKLAAM
7.1. Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisele ülevaatusele saabumist vastavalt Lisale 1 ja jääma autole võistluste lõpuni.
Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist, logode või tekstide mõõtude muutmist käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena
Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK kuni rallilt eelmaldamiseni.
VIII ÜLDKOHUSTUSED
Art. 8. Üldkohustused
8.1. Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
8.2. Võistlusrajaga tutvumise, võistlusmäärustiku ja antud juhendi täitmist võistlejate poolt kontrollivad faktikohtunikud. Võistluste direktori kinnitatud faktikohtunike nimekiri koos tööülesannete loeteluga avaldatakse ATT-l.
8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.
8.4. Võistlusnumber ja tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit, need tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele kogu ralli ajaks (LISA 1).
8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon Võistluskeskusest kolmapäev, 19. oktoobril 2005. a kella 10.00 - 20.00.
8.5.2. Allkirjastades rajadokumentide kättesaamise, peab osavõtja teatama korraldajaile täpsed andmed tutvumisauto kohta, esitama oma mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.3. Enne rajadokumentide väljastamist esitatakse tutvumisauto ülevaatuseks.
Võistlusmaterjalide kättesaamiseks peab võistlustel osalev meeskond või esindaja esitama korraldajale:
- täidetud ja allkirjastatud osavõtuavaldus
- osavõtumakse teostamist tõendav maksedokument
- tutvumisauto ülevaatuse kaart
ning teatama oma majutuskoha aadressi ja kontakttelefoninumbrid.
8.5.4. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud järgmiselt:
* Kolmapäev, 19. oktoober 2005
14.0017.30 LK 8 (Superlisakatse paarisrajal)
18.0021.00 LK 1, LK 2
* Neljapäev, 20. oktoober 2005
08.3011.30 LK 4/6, LK 5/7
12.0015.00 LK 9/11
15.3017.30 LK 10
18.0021.00 LK 3
Kõikide lisakatsetega saab tutvuda kolm (3) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajaga tutvumine enne 19. oktoobrit 2005. aastat kella 14.00 toob endaga kaasa stardikeelu (vt Juhend Art 3.2; VJ LISA 2).
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsel väljaspool Juhendis sätestatud aega või Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse alljärgnevalt:
Esimene kord - rahatrahv 5000.- EEK
Teine kord - võistlustele mittelubamine
8.5.5. Lisakatsetega tutvumisel on keelatud sõita vastu võistlussuunda.
8.5.6. Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega legendis. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke. Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja ja politsei, rikkujaid karistatakse. Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamisel ja leidmisel ei lubata starti.
Võistluse korraldaja karistab võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid TÜV käigus politsei või faktikohtunike teate alusel alljärgnevalt:
- esimene kord - rahatrahv 1000.- EEK
- teine kord - 2000.- EEK
- kolmas kord - žürii otsus
8.5.7. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art. 14.3). Rehvid vastavalt LE nõuetele (nõutud on E-markeeringu, koormus- ja kiirusindeksi olemasolu rehvil). Igasugused rallimustriga rehvid on keelatud.
Rikkumisel karistatakse järgnevalt: esimene kord rahatrahv 5000.- EEK, teine kord žürii otsus.
Tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub Võistluskeskuses rajadokumentide väljastamisel.
8.6. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse žürii poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art. 152 jt. alusel. Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.
8.7. Testikatset organisaator ei korralda.
8.8. Kõik korraldaja poolt määratud trahvid peavad olema tasutud Võistluskeskuses 21. oktoobril 2005. a kella 15.45-ks.
IX VÕISTLUSTE KÄIK
9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio.
Ralli ametlik raadio on Raadio Kadi 90,5 MHz (Kuressaare) ja 98,6 MHz (Orissaare).
9.2. Ralli esimese auto stardiaeg on 18.00 21. oktoobril 2005. a Kuressaare kesklinnas. Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse ATT-l ja ajakaardil ning dubleeritakse AKP 0-s.
9.2.1. Seoses tänavate sulgemisega on ligipääs stardialasse ainult kolonnis stardialasse saabuvatel võistlusautodel.
Kolonnis stardialasse sõiduks peavad kõik võistlusautod saabuma 21. oktoobril 2005. a kella 16.45-ks Kuressaares Ringteel lennuvälja ja Uus-Roomassaare tänava vahelisel lõigul võistlusnumbrite järjekorras Kuressaare suunas.
Esindajal on lubatud võistlusauto paigaldamine.
9.3. Ajakaartide vahetus võistluste ajal.
Võistlejatele antakse uued ajakaardid järgmistes AKP-des:
AKP 0, AKP 3B, AKP 7A ja AKP 10A ning AKP 12.
9.3.1. Kõik autod stardivad ühe (1) minutilise intervalliga, v.a LK 8.
9.3.2. I ringi 2 osa lõpu AKP-sse ja kinnise pargi (Parc ferme) AKP-sse (TC 13) võib varem saabuda.
9.4. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama Võistluskeskusesse tel. +372 45 20 712, tagastama oma ajakaardi lähimas kontrollpunktis ja eemaldama võistlusnumbrid, v.a juhul, kui meeskond soovib jätkata võistlemist VJ p 9.7. toodud tingimustel.
9.5. LK stardiviis
9.5.1. Meeskonnal antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil.
30 sekundit enne starti süttib 1. sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2. sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3. sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1. punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2. punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3. punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4. punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5. punane tuli
Start kustuvad punased tuled
Valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma.
9.5.2. LK 8 Oriküla stardiviis ja superlisakatse kirjeldus
* Stardiviis start valgusvooriga. Punased tuled süttivad ühe kaupa 1 sekundilise intervalliga. Stardihetkeks on kolme punase tule kustumise hetk.
* Võistluse käik. Kaks autot stardivad üheaegselt. Võistluspaari 1. auto stardib sisemise raja stardikohalt. Võistluspaari 2. auto stardib välimise raja stardikohalt. Kõik võistlusautod läbivad LK jooksul ühe (1) ringi (2 km). Ringiks loetakse teepikkust (2 km) stardikohast stardikohani.
9.5.3. NEZ rahvusmeeskondade karikavõistlus
1) KV võivad osa võtta NEZ riikide võistkonnad (FIA Põhja-Euroopa tsoon).
2) Iga riigi võistkonna moodustavad 4 rallimeeskonda, kes registreeritakse enne žürii esimest koosolekut starti lubatute seast. Rahvuse määrab rallimeeskonna 1-se juhi kodakondsus. Kirjaliku avalduse võistkonna koosseisust esitab ASN esindaja või erandina rallimeeskond, kel antud riigist väikseim stardinumber.
3) KV osavõtt on tasuta.
4) Iga riigi võistkonda võib registreerida kuni kaks 4WD autot. Seega võib meeskonda kuuluda kaks kuni neli 2WD autot. Autod võivad olla kehtiva homologeeringuga, aga ka rahvuslikest rühmadest.
5) Tulemuste määramiseks koostatakse eraldi tabel KV-l osalevate meeskonna liikmetest. Arvestuspunktid vastavalt KV tabelile ralli finišiprotokolli alusel:
1.- 0 punkti, 2.- 2p, 3.- 4p, 4.- 5p, 5.- 6p jne.
6) Liidetakse kolme parema võistkonna liikme punktid, kusjuures üks neist peab olema 2WD auto tulemus. Vähima summa kogunud võistkond on parim.
*7) Katkestanud saavad punkte vastavalt KV osalenud autode arvule. Näiteks, kui KV tabelis oli 16 osavõtjat, siis katkestanu eest saab võistkond 16p.
8) Võrdse punktisumma puhul liidetakse ka neljanda võistkonna liikme tulemus. Edasise võrdsuse puhul arvestatakse ralli üldjärjestuses kõrgema koha saanut.
9) EAL autasustab kolme parema võistkonna liikmeid.
9.6. Tehniline hooldus. Võistlusauto hooldamine ja rehvide vahetus on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohtades hooldusparkides (Service Parc) ja tankimine tankimisalal (Refuel Area).
Hooldusparki lubatakse iga võistlusauto kohta (üks) 1 hooldusauto, mille tuuleklaasile või auto esiosa nähtavale kohale peab olema kleebitud korraldaja antud tunnus. Nimetatud nõude rikkujaid karistatakse rahatrahviga 1000.- EEK.
Hoolduspark Kuressaare lennuväljal on meeskondadele avatud reedel, 21. oktoobril 2005. a kella 14.00-st kuni 24.00-ni.
Tutvumisautosid hooldusparki ei lubata.
9.6.1. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis kasutusel vähemalt 3x5 meetri suurune vettpidavast materjalist kate võistlusauto all.
9.7. Regrupeeringud
Toimub 3 (kolm) regrupeeringut:
1) enne sisenemist hooldusparkidesse C ja D, kus toimub stardiintervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt, ilma stardijärjekorda muutmata.
2) I ringi 2. osa lõpus toimub regrupeering lisakatsete tulemuste alusel.
Uus stardiaeg avaldatakse ATT-l ja kantakse ajakaardile.
I ringi 1. või 2. osa katkestanud võistlejad võivad uuesti startida võistluste juhi, tehnilise komisjoni ja võistluste arsti loal järgmistel tingimustel:
- ajakaardile märget mittesaanud (lisakatsel või sellele järgneval ülesõidul katkestanud) võistleja saab võistlust jätkata alates järgmisest ringist, kui ta:
a) teatab võistluste juhile, tehnilisele komisjonile ja võistluste arstile, et on käesoleval ringil katkestanud, kuid soovib järgmisest ringist jätkata, sealjuures katkestamise teadet (legendist) ei vormistata;
b) lepib tehnilise komisjoniga kokku aja auto eelnevaks ülevaatuseks ja võistluse arstiga kokku aja meeskonnaga kohtumiseks;
c) esitab võistluste juhile legendiraamatus lisana oleva jätkamistaotluse, millel on tehnilise komisjoni ja võistluste arsti lubavad allkirjad;
d) esitab auto hooldusalal peale remonti täiendavaks ülevaatuseks tehnilisele kontrollile;
e) auto tuleb esitada hoolduspargis tehnilisele komisjonile 21. oktoobril 2005. a. kuni kella 22.45. Iga mitteläbinud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse oma võistlusklassi (või selle puudumisel kõrgema võistlusklassi) parimale ajale. Klassi parim aeg võetakse ringi katkestamata läbinud võistlejate tulemuste seast. Katkestamisel ülesõidul peale viimast lisakatset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega. Auto toimetamisel hooldusalasse ei kehti Ralli RV VM p. 12.1.2 ja 12.2.1-12.2.4. Katkestanud, kuid teisel päeval jätkavate võistlejate kohad stardijärjekorras määrab võistluste juht, arvestades ohutusega.
Võistlustel kasutatakse Eesti Rahvuslike Ralli Võistlusmäärustega lubatud LK maksimumaega. Selle arvutamise valemiks on M = L x 1,2 , kus
M = maksimumaeg minutites ja selle osades
L = lisakatse pikkus kilomeetrites
Maksimumaeg arvestatakse võistlejaile, kes kulutavad lisakatse läbimiseks aega üle maksimumaja.
9.8. Kinnise pargi (Parc ferme) režiimi kasutatakse peale finišit Kuressaares Pikk 62.
9.9. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p. 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada.
X KARISTUSTE KOONDTABEL
Vaata LISA 2.
XI PROTESTID, APELLATSIOONID
11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000.- EEK.
11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
- protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) 1000.- EEK
- protest kogu võistlusauto vastu 2000.- EEK
11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
- hagejal, kui protesti ei rahuldatud
- kostjal, kui protest rahuldati
11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.
11.5. Apellatsioonimaksud:
- ASN 10 000.- EEK
- FIA 4600.- EUR
XII TULEMUSED
12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt. p. 4.2. - 4.3.; 9.5.3.)
XIII AUTASUD, AUHINNAD
13.1. Iga klassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
13.2. Üldarvestuses autasustatakse 1.6. koha võitjaid karikatega.
13.3. Kolme (3) parimat võistkonda autasustatakse karikaga.
13.3.1. Võistkondlik arvestus
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim.
Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistluselt või kaks katkestavad võistluse, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.
13.3.2. NEZ rahvusmeeskondade karikavõistlusel autasustab EAL kolme parima võistkonna liikmeid (vt VJ p 9.5.3.).
XIV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA
14.1. Autasustamine toimub laupäeval, 22. oktoobril 2005. a. kell 21.30 Võistluskeskuses.
14.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
14.3. Auhindade loetelu avaldatakse võistluste ametlikul teadetetahvlil.
XV AJAKIRJANIKE TEENINDAMINE
15.1. Täidetud akrediteerimisvorm saata korraldajale www.saaremaarally.ee kodulehel enne 19. oktoobrit 2005. a kell 16.00.
15.2. Pressikeskus avatakse reedel, 21. oktoobril 2005 kell 09.00.
VÕISTLUSJÄRGNE PRESSIKONVERENTS
Koht: Võistluskeskus
Aeg: laupäev, 22. oktoober 2005 kell 19.00
NB! Pressikonverentsist on kohustatud osa võtma üldarvestuse 1., 2. ja 3. koha
saavutanud meeskonnad.
LISA 1
SKEEM REKLAAMIDE JA KLEEBISTE PAIGALDAMISEKS
1. võistlusnumber 2 tk kuni 50x50 cm Saaremaa ralli 2005
2. ralli tunnus 1 tk kuni 50x22 cm Saaremaa ralli 2005
3. reklaam 1 tk kuni 40x20 cm Reserveeritud
4. reklaam 2 tk kuni 35x21 cm Reserveeritud
5. reklaam 2 tk kuni 55x20 cm Reserveeritud
6. reklaam 1 tk kuni 50x30 cm EAL
7. reklaam 2 tk kuni 30x20 cm Reserveeritud
LISA 2
KARISTUSTE KOONDTABEL
Art.
Karistuse põhjus Stardi-keeld Rallilt eemalda- mine Karistus
Ajaline/Rahaline
VJ 3.2. Eeltutvumine rajaga enne 19.10.2005 kuni
VJ 6.1. Osavõtumaks tasumata *
VJ 8.5.4. LK tutvumiskorra rikkumine 2. kord kuni
VJ 8.5.6. Kiiruse ületamine rajaga tutvumisel 3. korda kuni
FIA15.1.2 Hilinemine tehnilisele ülevaatusele *
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid kuni
FIA 16.3 Startidesse hilinemine üle 15 min. *
VJ 4.1.4. Radariavastaja **
VJ 4.1.5. Turbo vahetus **
VJ 7.1. Reklaamid autol kuni
FIA 7.1 Meeskond **
FIA 8.1.1 Legendi mittejärgimine kuni
FIA 8.3.2 Ajakaart **
FIA 11.1.3 LE kolmas rikkumine **
FIA 11.4 Auto pukseerimine, vedu kuni
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus kuni
FIA 12. Hooldus, tankimine kuni
FIA 13.1 Kiilasrehvid **
FIA 15.1.8 Auto tehniline korrasolek **
FIA 15.1.9/10 Markeeringud autol **
FIA 15.2.2 Tehniline järelkontroll **
FIA 17.3/4 Ajakaart **
FIA 18.1.9 KP kohtunikele mitteallumine kuni
FIA 18.8 KP-de läbimisjärjekord **
FIA 18.8.1 Hilinemine üle 15/30/60 min. kuni
FIA 19.2/3/4 Lisakatsetel sõit **
FIA 19.9 Peatumine LK finiši ja STOP märkide vahel **
FIA 19.12.1 Stardimärge ajakaardil **
FIA 19.14 Kõrvaline abi LK-l kuni
FIA 20.1 Parc ferme **
FIA Lisa V p.6 Rehvid **
FIA 11.1.2 LE teine rikkumine 5 min
FIA 16.3 Hilinemine ralli starti kuni 15 min. 10 sek/min
FIA 18.6.9.a) Hilinemine AKP-sse 10 sek/min
FIA 18.6.9.b) Varemsaabumine AKP-sse 1 min/min.
FIA 18.7.2.b) Remont LK stardis üle 8 min. 1 min/min
FIA 19.7 Hilinemine LK starti 1 min
FIA 19.8 Valestart LK-le 1.rikkumine 10 sek
FIA 19.8 Valestart LK-le 2.rikkumine 1 min
FIA 19.8 Valestart LK-le 3.rikkumine 3 min
FIA 19.10 LK stardist keeldumine 10 min
FIA 19.12.2 LK finišimärke puudumine 5 min
FIA 20.2.2 Remont kinnises pargis (Parc ferme) 1 min/min
FIA 7.3 Nimede ja rahvuslippude puudumine autol 300.- EEK
FIA 11.1.1 LE esmane rikkumine 500.- EEK
VJ 5.1.3. TÜV graafiku rikkumine 1500.- EEK
VJ 5.1.4. Turbode markeerimine 1500.- EEK
VJ 8.4.1. Kaetud auto registreerimismärk 500.- EEK
VJ 8.4.1. Rallitunnuse puudumine 500.- EEK
VJ 8.4.2. Võistlusnumbri puudumine 500.- EEK
VJ 8.5.4. LK tutvumiskorra rikkumine 1 kord 5000.- EEK
VJ 8.5.5. LK vastu võistlussuunda sõitmine 5000.- EEK
VJ 7.1. Reklaammääruste rikkumine 5000.- EEK
VJ 8.5.6. Kiirusepiirangu rikkumine võistlusrajaga tutvumisel 1. kord 1000.-E EK
VJ 8.5.6. Kiirusepiirangu rikkumine võistlusrajaga tutvumisel 2. kord 2000.- EEK
LISA 3
Saaremaa ralli 2005 VAHENDUSKOHTUNIK
Margus KARJANE
|
|
|
|