Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sebastien Loeb võitis sel hooajal neljanda MM-ralli |
|
Sebastien Loeb võitis sel hooajal neljanda MM-ralli
|
Loe lisaks |
|
|
13.-15. mail toimunud Küprose MM-ralli võitis Sebastien Loeb (Citroen). Sel hooajal neljandat korda poodiumi kõrgeimale kohale pääsenud prantslase edu on kuue etapi järel 11 punktiline.
Sebastien Loeb - Daniel Elena võitsid ligi 1064 kilomeetri pikkuse Küprose ralli enam kui neljaminutilise eduga teiseks tulnud erasõitjate Manfred Stohli ja Ilka Minori (Citroen) ees. Prantslane oli kiireim enamusel katsetest ning andis tempos järele alles kolmel viimasel kiiruskatsel.
Küprose erakordselt kivised ja tolmused teed ning kõrge temperatuur said saatuslikuks paljudele starti asunud võistlejatele. Ralli raskeimal, esimesel võistluspäeval katkestasid võistluse paljude teiste hulgas ka tippsõitjad Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot) ja sel aastal kahel rallil võidutsenud Petter Solberg - Phil Mills (Subaru). Mõlema võistluspaari autodel olid mootoriprobleemid ja järgnevatel päevadel nad enam ei startinud.
Loeb, kes võrdles saareriigi võistlusradasid miiniväljaga, tundis ralli lõpus suurt kergendustunnet. "Olen ralli lõppu viimased kaks päeva oodanud, alates hetkest, mil tõeline võitlus lõppes," sõnas Loeb. "See oli veidi imelik võit, aga mul on hea meel, et see kõik on lõppenud."
Teiseks tulnud Stohl, kes võistles OMV-Kronose eratiimi värvides, oli oma saavutuse üle üliõnnelik. Austerlase saavutus on erakordne juba seetõttu, et tehasemeeskondade varju jäävatel erasõitjatel pole poodiumile asja olnud juba aastaid.
Kolmandal kohal lõpetasid MM-võistluste kuuenda etapi Markko Märtin ja Michael Park (Peugeot), kes pikka aega võitlesid sekundite eest madalaimal poodiumikohal püsinud Fordi erasõitjate Henning Solbergi ja Cato Menkerudiga. Eestlane möödus Solbergist 15. kiiruskatsel, mil norralane pidi 20 sekundiks katsele seisma jääma, et mootorit kontrollida.
Märtin kaotas ralli avakatsel rehvi purunemise tõttu ligi kaks minutit ning oli viimasel päeval raske valiku ees. "Teadsin, et kui tahan poodiumil lõpetada, siis pean rohkem pingutama. See oli aga väga keerukas, kuna ma ei tahtnud riskida tootjapunktide kaotusega, need olid Peugeotl juba samahästi kui käes. Õnneks saime hakkama," ütles Markko Märtin.
Neljanda, viienda ja kuuenda koha vallutasid Fordidel sõitvad ekipaažid. Kiireim oli Henning Solberg, talle järgnesid tehasesõitjad Toni Garemeister - Jakke Honkanen ja Roman Kresta - Jan Mozny.
Fordile oli Küprose etapp viiekümnendaks järjestikuseks ralliks, mil meeskond sai tehaspunkte. BP-Fordi tiimi juht sõnas, et see on märkimisväärne saavutus: "Mitte ükski teine tootja ei ole jõudnud sellele rekordile lähedalegi. See on austusavaldus neile üheksale sõitjale ja M-Spordi meeskonnale, kes on selle tulemuse saavutamisele kaasa aidanud. Kõige enam toob see esile aga Ford Focuse häid omadusi."
Fordil võistlesid ka erasõitjad Antony Warmbold - Michael Orr, kes tõusid teisel võistluspäeval viiendaks, kuid katkestasid ralli sama päeva lõpul tehniliste probleemide tõttu.
Seitsmendaks tulid Harri Rovanperä - Risto Pietiläinen (Mitsubishi). Soomlased näitasid katsetel päris häid aegu, kuid mitmete tehniliste probleemide tõttu ei saanud nad seekord kõrgemate kohtade eest võidelda. Kaheksandana lõpetasid taas erasõitjad, Peugeot 206-l võistelnud Daniel Carlsson - Mattias Andersson.
Ralli üheks suurimaks ebaõnnestujaks võib nimetada Citroeni teist rallipaari Francois Duval - Stephane Prevot. Belglase roolitud Xsara WRC kihutas 11. katsel teelt välja ja meestel jäi ralli pooleli kuuendalt kohalt.
N-rühma võidu saavutasid Subaru Imprezal kihutanud Brice Tirabassi - Matthieu Baumel. Koos Viktor Timkovskiga võistelnud mullune Venemaa autoralli meister Sergei Uspenski lõpetas võistluse N-rühma 11. kohaga ning Eesti N-rühma meister Aleksander Dorossinski, kes kihutas Küprosel koos Dmitri Jeremejeviga, lõpetas võistluse N-rühma 21. kohal.
Küprose ralli järel on maailmameistrivõistluste punktitabelit juhtimas Sebastien Loeb, temast võrdselt üheteist punkti kaugusel on Petter Solberg ja Markko Märtin.
Tootjate arvestuses on enim punkte Peugeot' meeskonnal. Teisel kohal olev Citroen jääb maha üheksa ning Ford kaheksateistkümne punktiga.
Autoralli MM-võistlused jätkuvad juuni algul peetava Türgi ralliga.
Küprose ralli 2005 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen Xsara WRC) 5:02:29,4
2. Manfred Stohl - Ilka Minor (Citroen Xsara WRC) +4:09,5
3. Markko Märtin - Michael Park (Peugeot 307 WRC) +4:41,9
4. Henning Solberg - Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 04) +5:15,7
5. Toni Gardemeister - Jakke Honkanen (Ford Focus RS WRC 04) +7:37,3
6. Roman Kresta - Jan Mozny (Ford Focus RS WRC 04) +10:17,4
7. Harri Rovanperä - Risto Pietiläinen (Mitsubishi Lancer WR05) +12:18,7
8. Daniel Carlsson - Mattias Andersson (Peugeot 206 WRC) +16:03,2
9. Janne Tuohino - Mikko Markkula (Skoda Fabia WRC) +16:46,3
10. Chris Atkinson - Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 2005) +27:01,5
|
|
|
|