Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rauam - Kinnunen N-rühmas kiireimad eestlased
|
Loe lisaks |
|
|
Tallinna ralli avapäeva järel olid N-rühmas võistlevaist eestlastest parimal positsioonil Martin Rauam - Priit Kinnunen. Subaru Imprezal võistlev rallipaar kaotas kahe katse järel klassiliidritele 6,5 sekundit.
Alustas rallit N3 klassis kokku 28 ekipaaži. Absoluutarvestuse viienda ja N-rühma liidrikoha hõivasid sõidetud kiiruskatsete järel Andrei Žigunov - Igor Ter-Oganesjants (Mitsubishi Lancer Evo 7).
Lähimaid konkurente edestasid venelased 2,3 sekundiga. Kari Ali-Rantala ja Petri Vihavaineni (Mitsubishi Lancer Evo 7) järel said kolmanda aja kirja Mika Salo - Jari Jyrkiäinen (Mitsubishi Lancer Evo 8). Liidritest 5,7 sekundi kaugusele jäid Teemu Laatunen - Petri Lantta (Subaru Impreza), kellele 0,2 sekundiga kaotasid lätlased Aivis Egle - Normunds Aizkalns (Mitsubishi Lancer Evo 6).
Avapäeva järel olid kuuendad Toni Klemets - Panu Plosila (Subaru Impreza Spec-C), kellele omakorda kaotasid 0,2 sekundiga Martin Rauam - Priit Kinnunen (Subaru Impreza).
"Esimene katse tuli meil enam-vähem välja, ainus miinus oli ehk rabe sõidustiil. Ka tegin ühe käiguvahetuse vea," ütles ralli avapäeva N-rühmas parima eestlasena lõpetanud Martin Rauam.
"Ülesõidul selgus, et meil autol on šarniiri polt lahti. Saime selle kuidagi kinni, kuid teist katset läbides kartsime, et see tuleb uuesti lahti. Muresid oli muidugi veel. Paldiski katsel kadus poole peal turborõhk ära," rääkis Rauam. Ta tunnistas, et probleemid võisid olla tingitud võistlusauto "viimasel hetkel" sõidukorda sättimisest. "Esimest korda testidagi sain autot alles võistlusele eelneval ööl."
"Žigunovil tundub kõik klappivat ja tema edu ei maksa imeks panna. Tal on normaalne hoog," jätkas Rauam. "Midagi müstilist tema edus ei ole. Avakatsel oli Žigunov meist sekundi jagu kiirem, teisele katsele jätsime me ise aga arvatavasti maha 4-5 sekundit."
Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn jäid kruusa- ja asfaldikatse läbimise järel Rauamile - Kinnunenile alla 1,8 sekundiga ning lõpetasid avapäeva Saku Vierimaa - Veijo Vyorykkä (Subaru Impreza WRX Sti) järel üldarvestuse 18. ja N3 klassi üheksanda kohaga.
"Esimene katse tuli täitsa normaalselt, kuid linnakatsel oli auto seadistus paigast ära ja autot oli väga raske juhtida. Tegime selle tõttu väikse apsu ühes väga kiires mahapöördes otse sõites. Kaotasime sellega ligi neli sekundit," sõnas Mölder junior.
17-aastane piloot tunnistas, et esimese võistluspäeva lõppedes sihiti kohta esimese viieteistkümne piirimail. "Plaanisime 15-ndale kohale jääda, kuna homsetel esimestel katsetel on palju kiviklibu ja loodame, et esiautod selle ära pühivad. Seega võib öelda, et koht on väga hea," rääkis Mölder junior.
Klassiliidritele kaotavad Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn 8,8 katsekilomeetri läbimise järel 8,3 sekundit.
Paariaastase võistluspausi järel rallirajale naasnud Aleksander Käo lõpetas esimese võistluspäeva N3 klassi kahekümnendal kohal ning oli sellega absoluutarvestuses viiendas kümnes. Kiireimale N-rühma ekipaažile kaotasid Subaru Imprezal võistlevad Aleksander Käo - Riho Luik 34,2 sekundit.
|
|
|
|