Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. märts 2003 14:06
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Ilmar Raissar - 50

 Loe lisaks
Hardi Mets ja Ilmar Raissar istuvad VIP-auto rooli

Andrus Raissar käib rallimeistrist onu jälgedes

 Foto: Erakogu
Neljapäeval tähistas viiekümnendat juubelit Ilmar Raissar. Viisteist aastat aktiivselt ralliteedel kihutanud Raissar on 1980. aasta meistersportlane ja pälvinud suurmeistri tiitli aastal 1988.

Autorooli istus Raissar esimest korda 1970-ndal aastal, kuus aastat hiljem alustas ta võistlusautoga medalijahti. Esimene silmapaistvam tulemus pärineb NSV Liidu autode mitmevõistluste meistrivõistlustelt VAZ-21011 konkurentsis 1978. aastal, saavutuseks neljas koht.

1980. aastal tuli Ilmar Raissar Eesti meistriks mitmevõistluses klassis VAZ-21011. Aasta hiljem võideti koos Rein Saluriga esimene Paide autoralli 8. klassis. Eesti meistrivõistluste hõbemedal võideti 10. klassis koos Ravu Ivaskiga. Balti liiduvabariikide meistrivõistlustel mitmevõistluses VAZ-21011 klassis kuulus Raissarile 2. koht, mitmevõistluse Eesti meistrivõistlustel klassis VAZ-21011 3. koht.

NSV Liidu meistrivõistlustelt võideti hõbemedal 10. klassis (Volgad) 1982. aastal (koos Ravu Ivaskiga). Samal aastal võideti taas Paide ralli 8. klassis koos Rein Saluriga ning lisaks Vastlaralli 10. klassis.

Aastal 1983 saavutas ekipaaž Raissar-Talvar Paide ralli võidu 8. klassis.

Raissar tuli NSV Liidu meistriks autorallis 1984. aastal koos Rein Talvariga, kui võisteldi Volgal (10. klassis). Hea tulemus saavutati ka kodus võisteldes, tulemuseks Paide ralli võitt klassis A-2 ja Eesti meistritiitel autorallis 8. klassis.

1985. aasta Eesti meistrivõistlustelt lumerajasõidus kuulus Raissarile 3. koht kuni 1600 cm3 masinaklassis.

NSV Liidu meistrivõistluste hõbemedal toodi koju 1986. aastal koos Rein Talvariga spetsiaalautode klassis (A-2). Samal aastal võitsid Raissar-Talvar 8. klassis nii NSV Liidu Rahvaste IX Spartakiaadi, kui ka NSV Liidu tðempionaadi arvestuses pronksmedalid, lisaks võideti rahvusvahelisel Lada rallil 3. koht.

Samal aastal võitis Raissar Estonia autoralli 8. klassis koos Talvariga, ning aasta lõpuks tuli Raissar ka autoralli Eesti meistriks.

1987 aastal saavutati Sotsialismimaade Sõpruse karikasarjas 5. koht. Kuldsete Liivade rallil Bulgaarias 4. koht ja Rajd Polski rallil Poolas 5. koht. NSV Liidu meistrid autorallis koos Talvariga spetsiaalautode klassis (A-2). Rahvusvahelisel Lada autorallil lõpetasid võistluse 2. kohaga. Eesti parim tehnikaspordi võistkond koos Talvariga.

Pronksmedalid Sotsialismimaade Sõpruse karikasarjas

Sotsialismimaade Sõpruse karikasarjas võitsid koos Rein Talvariga pronksmedalid 1988. aastal. Sellesse võistlussarja ja Euroopa meistrivõistluste kalendrisse kuulunud Kuldsete Liivade rallil Bulgaarias saavutasid sots. maade arvestuses 5. koha ja EM-arvestuses 11. koha.

Sõpruse karikasarja etapil Ungaris, Mogürt-Salgo rallil, võideti 3. koht. MM-sarja kuulunud Jyväskylän Suurajot autorallis Soomes saavutasid Raissar/Talvar absoluutses paremusjärjestuse 18. koha ja klassis 2. koha. Rahvusvahelisel Sojuz'88 autorallil pälvisid koos Talvariga 4. koha.



Huvitavamaks võistluseks peab Ilmar Raissar EM etappi.

"Nauditavam sõit oli Bulgaarias. Eriliseks tegi selle võistluse asjaolu, et esimese võistluspäeva järel olime absoluudi viiendal kohal. Esimese kaheteistkümne hulgas ei olnud ühtki tolleaegset sotsmaade autot. Teisel päeval meil auto lagunes, langesime vast viiekümne hulka. Käigukasti polnud võimalik kohapeal väga hästi remontida," rääkis Raissar.

1989 - Eesti meistrid autorallis klassis A-2 koos Rein Talvariga.
Rahvusvahelise Sojuz '89 autoralli, mis oli sotsialismimaade Sõpruse
karikasarja etapiks, võitjad. Eesti meistrid autorallis, autoralli Vana
Toomas ja Paide ralli võitjad klassis A-2 koos Talvariga.

Esmakordselt rahvusvahelise võistlusena toimunud Harju KEK-i rallikrossivõistlusel Vasalemma 89 võitis A-finaalis esikoha Ilmar Raissar ja tuli võistluse absoluutseks võitjaks.

Old Toomas Rally'l saavutati 1991. aastal 5. koht ja 2. koht klassis B-8.

Viimast korda võttis Raissar konkurentidelt mõõtu Saaremaal, 1991. aasta novembris toimunud Tehumardi rallil. Seejärel kuulus talle Eesti meistritiitel autorallis spetsiaalautode klassis (kaardilugeja Rein Talvar).

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia