Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > 2005. a Eesti karikavõistlused jäärajasõidus piikrehvidega sõiduautodele |
|
2005. a Eesti karikavõistlused jäärajasõidus piikrehvidega sõiduautodele
ÜLDJUHEND
1. ÜLDKORRALDUS
1.1. 2005. a Eesti karikavõistlused jäärajasõidus (KV) sõiduautodele korraldatakse Eesti Autospordi Liidu Rallikrossikomitee (EAL ERK) poolt mitmeetapilise seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi, mis registreeritakse EAL-s koos rajaskeemiga ja ohutusplaaniga ja esitab selle EAL sekretariaadile (ERK-le) vähemalt 2 nädalat enne võistlust.
1.2. KV viiakse läbi vastavuses EAL Kiirusalade Võistlusmäärustega, Võistluste Korraldamise Üldeeskirjadega, kehtivate tehniliste tingimustega, Jäärajavõistluste Korraldamise Üldiste Alustega, käesoleva Üldjuhendiga ja etappide Juhenditega.
1.3. Võimalikud muudatused kalenderplaani esitatakse EAL Rallikrossikomitee poolt ja kehtestatakse hiljemalt 7 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt Üldjuhendi lisana. Üldjuhendi muudatused jõustuvad 30 päeva pärast otsuse kirjaliku koopia vormistamist EAL-is.
1.4. KV etappide korraldamise otsustab EAL Rallikrossikomitee vastavasisuliste avalduste laekumise järel korraldajatelt. KV etappide arv on vähemalt 3 ja maksimaalselt 8.
2. VÕISTLUSAUTOD
2.1. Klassides Sõiduautod 2WD ja 4WD lubatakse osaleda kõikidel 2WD ja 4WD kinnise kerega autodel.
2.1.2. Autod ei pea omama Autoregistri numbrimärke.
2.1.3. Võistlusautod võivad omada EAL Tehnilist Kaarti.
2.2. ERK klassides osalevad autod peavad omama EAL Tehnilisi Kaarte.
2.3. Kõik võistlusautod saavad osaleda ainult "piikrehvidega" (FIA/Rootsi MM naastrehvid).
2.3.1. Karikavõistlustel on keelatud "jääpiikide" kasutamine.
2.4. Autod ja rehvid peavad vastama tehnilistele tingimustele võistluse igal ajahetkel.
3. ARVESTUSKLASSID
3.1. Sõiduautod 2WD
3.2. Sõiduautod 4WD
3.3. ERK Noored kuni 17. a vanused (kaasa arvatud) sõitjad, 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD) va. rehvid. Kehtivad alates 01.01.2005.
3.4. ERK - 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI AUTOD (ERK) Kehtivad alates 01. jaanuar 2004 ja RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD) va. rehvid. Kehtivad alates 01.01.2005.
4. OSAVÕTJAD
4.1. KV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL kehtivat sõitjalitsentsi. EAL registreerijalitsentse ei nõuta.
5. VÕISTLUSTE KÄIK
5.1. Korraldaja kohustub Juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt 10 min treeningaega.
5.2. Sõiduautod 2WD ja 4WD stardivad võistlustel eraldistardist. Läbitav ringide arv ja sõitude arv avaldatakse konkreetse võistluse Juhendiga.
5.3. ERK võistlusklassid võistlevad rallikrossi võistlusmääruste järgi.
5.3.1. ERK klassides on peale starti keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori.
Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.4. KV etappidel VM rikkujaid karistatakse EAL Rallikrossikomitee poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest).
5.5. Korraldajal on rikkumiste puhul õigus määrata rahatrahve, kui see on võistlusjuhendiga sätestatud.
6. TULEMUSED
6.1. KV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad KV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse n-1 tulemust (n = peetud etappide arv). KV loetakse toimunuks kui toimus vähemalt 3 etappi.
6.2. Igal etapil antakse KV punkte 20 võistlejale arvestusklassis. 25-22-20-18-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.
6.3. Võistlejal, kelle etapi tulemus tühistati võistlusmääruste rikkumise eest, ei kuulu see etapp punkt 6.1. alusel nõrgema tulemusena KV arvestuses mahaarvamisele.
6.4. KV etapp arvestusklassis loetakse toimunuks, kui stardib vähemalt viis võistlejat.
6.5. KV arvestusklassis loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt kümme erinevat võistlejat.
6.6. Kirjalikke esildise KV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul peale etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist.
7. AUTASUSTAMINE
7.1.EAL autasustab KV 3 paremat karikatega.
7.2. KV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2005. a hilissügisel.
Lisa
1. REHVID
Kasutada võib ainult FIA/Rootsi MM tingimustele vastavaid naastrehve
Vaata joonis 1.
- naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
- naastu ristlõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi
- naast ei tohi olla torujas, seest õõnes ka mitte kulununa
- tüve osa läbimõõt kuni 9 mm
- naastu keskosa kõvasulami läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema silindriline, homogeene ja lamedalt lõigatud.
- naastu pikkus kuni 20 mm
- naastu kaal on kuni 4,0 grammi
- naastud tuleb rehvile kinnitada väljaspoolt
- naastude arv on kuni 20 tk. rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.
- naastude töötlemine on keelatud. Naastud võivad erineda etteantud tingimustest ainult kulumise tagajärgedest tulenevalt.
2. OHUTUS
2.1 Autode ja sõitjate ohutus
2.1.1 Võistlusautodes ei tohi olla kinnitamata esemeid.
2.1.2 Klassides sõiduautod 2WD ja 4WD on ohutusstruktuuride kasutamine soovituslik.
2.1.3. Treening- ja võistlussõitudes on kiivri kasutamine kohustuslik.Klassides 2WD ja 4WD peab kiivril olema vähemalt E tähistus.
2.1.4. Klassides 2WD ja 4WD osalevas võistlusautos peab olema kehtiva kasutusajaga tulekustuti. (Tulekustuti kustutusaine min kaal 1kg)
2.1.5. Treening- ja võistlussõitudes on võistlusautos viibijatel kinnitatud turvarihmade kasutamine kohustuslik.Soovitav on kasutada sportlikuks kasutamiseks mõeldud turvarihmasid.
2.1.6. Treening- ja võistlussõitudes võib autos viibida ainult juht va. koos noorsportlasega. Kaassõitja peab omama juhtimisõigust ja talle kehtivad samad turvalisusnõuded mis juhilegi.
2.1.7. Radadel, millel on piiratud tutvumisaeg, ei tohi noorsportlase kõrvalistuja osaleda võistlejana samal võistlusel.
2.1.8. Turvalisuskaalutlustel võib korraldaja nõuda, treening- ja võistlussõitudes, kõrvalistuja akna avamist.
2.1.9. Tehnilise komisjoni otsusega võidakse starti mitte lubada autosid, mille tehniline seisukord võib võistluse käigus ohtlikuks muutuda sõitjale ja ümbritsevaile ning mis võivad häirida võistluste kulgu.
2.2. Radade ohutus.
2.2.1 Raja laius vähemalt 10 m.
2.2.2 Pealtvaatajatele lubatud alad tuleb selgelt tähistada ja eraldada võistlusrajast (vallid, lindid). Kui pealtvaatajad paiknevad raja suunast kaitsmata alal, siis peab see ala olema vähemalt 30 m raja servast eemal ning mitte väliskurvides. Ei tohi kasutada trossi, terastraati või okastraati. Soovituslik piirata vallidega. Kui pealtvaatajad on lähemal kui 30 m, siis tuleb kaitsta neid topeltvalliga ja viia selles piirkonnas kiirused minimaalseks (kurvid, šikaanid)
Joonis 1: Piikrehvi naast.
|
|
|
|