Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Jäärajavõistlustel uuel hooajal ühtsed reeglid |
|
Jäärajavõistlustel uuel hooajal ühtsed reeglid
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalal avaldas Eesti Autospordi Liit (EAL) 2004-2005 hooajal jäärajasõidu võistluste korraldamisel aluseks olevad reeglid. Ühtlasi korraldab EAL Eesti karikavõistlused jäärajasõidus.
EAL-is registreeritud jäärajavõistluste korraldajad peavad tuleval aastal juhinduma võistlusjuhendite koostamisel ettekirjutustest, millised avaldati dokumendis "Jäärajavõistluste korraldamise üldalused hooajal 2004-2005".
"Siiani polnud keegi asja organiseerimise vastu huvi tundnud, seepärast tuli initsatiiv Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) poolt. Asja vajalikkust näitas ka korraldajate suur huvi," märkis ERK-s talvise sarja korraldamise eest vastutav Hillar Kalam.
"Me ei tahtnud nende reeglitega kiirustada, et ei oleks vaja kohe vigu parandama hakata. Midagi revolutsioonilist välja ei mõeldud, lihtsalt lepiti kokku, et kõik lähtuvad samadest põhimõtetest," rääkis Kalam.
"Igasuguste tehniliste piirangute kehtestamisel peab alati arvestama nende kontrollimise võimalikkusega - see asjaolu jättis mitmed piirangud kõrvale. Teiseks eesmärgiks on hoida erinevate klasside arv minimaalsena. Nende paljusus on koormav korraldajatele ja vähendab konkurentsi. Kolmas murelaps oli nn. rallikate määratlemine, kuna oli oht, et osadel võistlustel ei pääse nendega enam võistlema," selgitas Kalam raamdokumendi koosamisel arvestatud nüansse.
"Klasside aluseks saab olema rehv. Kasutades tänavasõidurehvi, pole neil autodel mingeid eeliseid. Kõige radikaalsem otsus oli "jääpiikide keelustamine. Siin lähtuti sellest, et taolisi naaste ei tohi hetkel üheski sarjas kasutada. Tegevsportlastel oleks selliste rehvide soetamine mõttetuks lisakoormuseks ja need rehvid annavad eelise neile, kes on elueesmärgiks seadnud teiste edestamise rehvide arvelt."
"Reeglite kohta võib öelda, et need on kõigile võrdsed. Kui keegi on juba varem midagi soetanud või leiutanud, mis ei mahu antud reeglite piiridesse, siis midagi pole parata - kõigile ei saa kunagi meele järgi olla," nentis Kalam.
Kuigi värsked jäärajavõistluste korraldamise üldalused, mille alusel EAL koordineerib Eesti jäärajavõistluste karikasarja korraldamist arvestusgrupis "piikrehv" (2WD, 4WD ja ERK), on lõplikul kujul olemas, ei tähenda see kõigi sel hooajal korraldatavate sõitude automaatselt karikasarja etappideks muutumist.
"Sel aastal on veel mõned asjad natuke lahtised. Praegu on ainult olemas seisukoht, et suuremad korraldajad saavad ühe etapi korraldusõiguse. Näiteks Järvamaa ja Virumaa sarjad. Täpsemalt selgub kõik siis, kui Aivar Parts esitab oma projekti."
Varem publitseeritud analoogsed jäärajasõidu võistlusi puudutanud dokumendid on Hillar Kalami sõnul minevik: "Korraldajad teevad oma võistluste juhendid uute reeglite järgi." Siiski nendib Kalam, et praegu
on veel palju vastamata küsimusi ja korrektne dokumentatsioon jää- ja lumerajasõitude korraldamiseks saab olema aasta pärast.
|
|
|
|