Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

21. detsember 2004 12:52
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

2004-2005 a jäärajavõistluste korraldamise üldalused

2005. aastal korraldab EAL Eesti jäärajavõistluste karikasarja arvestusgrupis PIIKREHV (2WD, 4WD ja ERK)

EAL-is registreeritud jäärajavõistluste korraldajad peavad juhinduma võistlusjuhendite koostamisel alljärgnevatest põhimõtetest (ettekirjutustest):

1. Osavõtjad

1.1. Jäärajavõistlustel lubatakse osaleda 1993. aastal ja varem sündinutel. Alates kuueteistkümmnendast eluaastast võib võistelda täiskasvanute võistlusklassides. Alates kaheksateistkümmnendast eluaastast võib võistelda ainult täiskasvanute võistlusklassides.

1.2. Korraldaja määrab juhendiga dokumentide loetelu, mida nõutakse osalejatelt (juhiload, kehtiv EAL võistlejalitsents, noortelitsents, kindlustus min. 50 000.- EEK spordiriskiga jne).

1.3. Korraldajal on õigus juhendiga lubada osalema ka juhilubasid mitteomavaid võistlejaid.

2. Võistlusautod

2.1. Lubatakse osaleda kõikidel 2WD ja 4WD kinnise kerega autodel.
2.2. Autod ei pea omama Autoregistri numbrimärke.
2.3. Võistlusautod võivad omada EAL tehnilist kaarti.
2.4. Võistlusautodes ei tohi olla kinnitamata esemeid.

3. Arvestusgrupid

3.1. Jäärajavõistlused peetakse kahes arvestusgrupis mis grupeeritakse rehvide järgi:
TÄNAVAREHVID
PIIKREHVID

3.2. Korraldaja võib arvestusgrupid jagada arvestusklassideks:

Tänavarehvid
2WD noored (1989-1993 kaasaarvatud sündinud)
2WD naised (1987 ja varem sündinud)
2WD esivedu (1987 ja varem sündinud)
2WD tagavedu (1987 ja varem sündinud)
4WD (1987 ja varem sündinud)

Piikrehvid
2WD (1989 ja varem sündinud)
4WD (1989 ja varem sündinud)

ERK
Noored
Standard
ERK

Korraldaja võib oma äranägemise järgi võistlusjuhendiga klasside arvu piirata.

3.3. Korraldaja poolt juhendiga määratud arvestusklassis veosildade järgi tohib osaleda vastava veosillaga võistlusauto ja ainult.

4. Tingimused rehvidele

4.1. Tänavarehv peab vastama järgmistele tingimustele:
naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
• rehvis, mille velje läbimõõt on kuni 13" - 90;
• rehvis, mille velje läbimõõt on 14" ja 15" - 110;
• rehvis, mille velje läbimõõt on enam kui 15" - 130;
• rehvis, mille velje läbimõõt on 17" ja enam - 150;
kõvasulami läbimõõt on max 2,5 mm
väljaulatuva osa pikkus on max 2 mm

4.2. Piikrehvid peavad vastama FIA/Rootsi MM-nõuetele (vaata joonis):
- naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
- naastu ristlõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi
- naast ei tohi olla torujas, seest õõnes ka mitte kulununa
- tüve osa läbimõõt kuni 9 mm
- naastu keskosa kõvasulami läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema silindriline, homogeene ja lamedalt lõigatud
- naastu pikkus kuni 20 mm
- naastu kaal on kuni 4,0 grammi
- naastud tuleb rehvile kinnitada väljaspoolt
- naastude arv on kuni 20 tk rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu
- naastude töötlemine on keelatud. Naastud võivad erineda etteantud tingimustest ainult kulumise tagajärgedest tulenevalt



4.2.1. Piigiklassis on keelatud nn. jääpiikide kasutamine.

4.3. Autod ja rehvid peavad vastama tehnilistele tingimustele võistluse igal ajahetkel.

5. Üldeeskirjad

5.1. Võistluste läbiviimisel lähtutakse EAL-i poolt kinnitatud Kiirusalade Võistlusmäärustest.

5.2. ERK klassid stardivad vastavalt rallikrossi tehnilistele tingimustele vastava autoga ja võistlused viiakse läbi vastavalt rallikrossi võistlusmäärustele.

5.3. Treening- ja võistlussõitudes on kiivri kasutamine kohustuslik. Kiivril peab olema vähemalt E tähistus.

5.4. Tänavarehvi klassis osalevas võistlusautos peab olema kehtiva kasutusajaga tulekustuti ja komplektne apteek. (Tulekustuti kustutusaine min kaal 1 kg.)

5.5. Piigiklassis osalevas võistlusautos peab olema kehtiva kasutusajaga tulekustuti. (Tulekustuti kustutusaine min kaal 1 kg.)

5.6. Treening- ja võistlussõitudes on võistlusautos viibijatel kinnitatud turvarihmade kasutamine kohustuslik.

5.7. Treening- ja võistlussõitudes võib autos viibida ainult juht va. noorteklassis. Kaassõitja peab omama juhtimisõigust ja talle kehtivad samad turvalisusnõuded mis juhilegi.

5.8. Piigiklassis on lubatud võistelda alates kaheksateistkümmnendast eluaastast va. EAL-i litsentsiga noorsportlased.

5.9. Radadel, millel on piiratud tutvumisaeg, ei tohi noorsportlase kõrvalistuja osaleda võistlejana samal võistlusel.

5.10. Turvalisuskaalutlustel, võib korraldaja nõuda treening- ja võistlussõitudes, kõrvalistuja akna avamist.

5.11. Tehnilise komisjoni otsusega võidakse starti mitte lubada autosid, mille tehniline seisukord võib võistluse käigus ohtlikuks muutuda sõitjale ja ümbritsevaile ning mis võivad häirida võistluste kulgu.

5.12. Korraldajal on rikkumiste puhul õigus määrata rahatrahve, kui see on võistlusjuhendiga sätestatud.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia