Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokavanaisa Parker paneb täie hooga edasi
|
Loe lisaks |
|
|
Tänavu sügisel 62-aastaseks saanud Kalju Parker ei kavatse kiivrit veel varna riputada. Oma punase GAZ 53 tahab ta järgmiselgi aastal krossirajale tuua, samuti plaanib ta osaleda vähemalt ühel rallil.
"Masin on korras ja sõiduvalmis," kinnitas õigustatult "veokavanaisa" tiitlit kandev praegu Rakveres elav ja E-Betoonelemendis bussijuhina töötav mees. "Tahaksin proovida ka vähemalt ühte rallit kodust Viru rallit. Sprindietapid sõidan ilmselt kõik kaasa. Krossidega on natukene teine lugu Varstu rada näiteks lõhub liialt masinat ja sinna eriti minna ei taha. Aga eks vaatan esimeste tulemuste pealt. Rallikrossiradadel olen kindlasti platsis, kui aeg vähegi võimaldab."
Eriti meeldib Kalju Parkerile Saaremaa Kogula rada: "Seal võiks ikka kaks etappi toimuda, väga mõnus rada."
Eesti autospordi vaieldamatult staazhikaim tegevsõitja alustas veoautokrossiga juba 60ndate aastate lõpul, osaledes Viljandi autobaasi värvides. "Täpselt enam ei mäletagi, aga ma arvan, et esimene start oli mul 1968. aastal," meenutas ta. "Numbrit mäletan küll 143. Siis ju stardinumber ei muutunud, see jäi sõltumata kohast igal hooajal samaks."
1979. või 1980. aastal jäi Kalju karjäär ajutiselt pooleli. "Sõitsin Tamsalu Einjärvel auto kabiini nässu," lausus ta. "Keegi eessõitja üritas rada lõigata, pani läbi põõsaste ja vajus lombis läbi jää. Tal viskas masina risti ja mina panin täie lauluga sisse. Millegi pärast jäi mul pärast seda asi pooleli ei viitsinud vist autot enam taastada."
Aga 90-ndate lõpus tuli Parker rajale tagasi. "Kõik algas sellest, et mind kohtunikuks kutsuti," pahandas ta naljaga pooleks. "No ei saanud kohe kuidagi kõrvalt vaadata, hirmus sõiduisu tuli jälle peale. Ehitasin taas endale auto, kusjuures sellest vanast, sodiksõidetust, sain veel mõne kasutuskõlbliku jupigi. Näiteks esisilla." Esialgu oli Parkeri sõiduriistaks GAZ 52, mille ta peagi ühena esimestest Eestis GAZ 53 mootoriga varustas.
Kalju lubab uut hooaega veidi vaiksemalt võtta, öeldes, et sõidab eeskätt oma lõbuks ja "suurt kala" püüdma ei hakka. "Eks ma võtan rahulikult, ei taha autot lõhkuda. Startides käib ju tavaliselt suur rammimine. Minu arvates peaks reegleid natukene ringi tegema praegune stardikorraldus, kus masinad tihedasti koos, soosib kokkupõrkeid. Aga tasa sõuad, kaugele jõuad. Mu seni viimane võistlus Tapal algas ju tagareast, aga lõpuks jõudsin päris kõrgele välja."
|
|
|
|