Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
01. juuli 2003 13:24
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Kalju Parker paraneb avariist jõudsalt

 Loe lisaks
Rallikrossi teine etapp peetud

Pühapäeval sõidetakse Vasalemmas rallikrossi

Eesti rallikrossi MV punktiseis pärast 2003. a 2. etappi

 Foto: Peeter Nooni
Vasalemma rallikrossil GAZ 53-ga paarikümnemeetrise õhulennu teinud ja võpsikus maandunud veteransõitja Kalju Parker peab juba plaane, kuidas romuks muutunud masin uuesti võistluskorda saada. Tervis on mehel korras, ainult turvarihmadest jäänud sinised vorbid annavad veel tunda.

Tänavuse hooaja rängim avarii auto- ja rallikrossirajal toimus Vasalemma etapi GAZ 53 finaalsõidu viiendal ringil. Silver Tammemägi üritas pikal sirgel Kalju Parkerist mööduda, kuid masinad sattusid kontakti ja Parkeri auto kaotas juhitavuse. Autokrossi veterani punane GAZ 53 paiskus üle turvavalli, sattus seejärel auku, purustas seal parajalt suure kivi ja lendas siis üle nina metsa alla, paarkümmend meetrit rajast eemale.

Õnnetust umbes sajakonna meetri kauguselt näinud krossisõitja Mart Kork kinnitas, et Kalju auto kast oli hetkeks puulatvadest kõrgemal.

Lisaks tolmupilvele kerkis võistlusraja kohale ka kurjakuulutav sinine suitsuvine ning võistluste peakohtunik Aivar Parts otsustas sõidu punase lipuga peatada. Parkeri auto õnneks siiski ei süttinud, sinist suitsu tekitas mootorist välja valgunud õli.

"Ei, põlema ei läinud," kinnitas asjaosaline. "Kuigi auto oli kummuli, tuksus mootor tühikäigul tükk aega edasi. Süütevõti oli välja kukkunud ja ma ei leidnud seda kohe üles."

"Kalju oli stardis tervam ja pääses ette," meenutas toimunut Silver Tammemägi. "Üritasin temast mitu korda mööduda. Kurvides oli mitu võimalust, võinuksin teda lükata ja ta oleks spinni teinud, aga ma ei tahtnud teadlikult sellisele tegevusele minna."

"Viiendal ringil sain Kaljule sirge peal kõrvale. Ta ise eksis veidi ja jättis mulle siseraja vabaks, mille ma loomulikult kohe ära kasutasin," jätkas Tammemägi. "Kalju üritas viimasel hetkel tagasi keerata. Kas ma olin tal selleks hetkeks juba kõrval või saba taga, seda ma täpselt ei tea. Sellisel kiirusel, kindlasti oli üle 100 km/h, piisab väikesest kõksust. Kalju masina viskas risti ja siis ta kadus, mina ei saanud enam midagi teha."

"Tammemägi, ja mõned mehed veel, on kogu aeg olnud sellise tagant tõukaja stiiliga," ei jäänud Parker Tammemägi selgitusega rahule. "Juba eelsõidus tegi ta samu trikke. Seekord sõitis ta mulle tagumisse vasakusse kummi sisse, selle kiilus kinni ja oligi minek käes. Oma kümme meetrit lendasin õhus, seejärel veeresin juba kraavi mööda."

Peakohtunik Aivar Parts otsustas seletuste ärakuulamise järel Silver Tammemägi ebasportliku käitumise pärast diskvalifitseerida. Võistlus kuulutati lõppenuks nelja ringiga. Parker sai esikoha (nelja ringi järel oli ta liider), Tammemägi Vasalemma etapi eest punkte ei saa. Teadaolevail andmeil ei laiene Silver Tammemägi diskvalifitseerimine järgmistele sõitudele.

Silver Tammemägi üritas Kalju Parkerilt peale võistlust vabandust paluda, kuid viimane ei võtnud seda vastu. "Ma saan Kaljust aru, ta oli ikka väga kuri," tunnistas Tammemägi. "Kahju, et nii läks. Sihilikult ei teinud ma seda kindlasti mitte. Hea vähemalt, et Kalju ise ja pealtvaatajad viga ei saanud."

"Ta tuli jah minu juurde, aga mul polnud temaga midagi rääkida," võttis Parker omaks. "Ma ei pea Silveri peale viha, aga loodetavasti teeb ta oma sõidustiilis nüüd korrektiive. On hea meel, et autokrossis valitseb veel õiglus - peakohtunik tegi oma otsuse ära ja rohkem pretensioone mul kellegi vastu ei ole."

Avarii tagajärjed olid kuuekümnendale eluaastale lähenevale Parkerile õnneks kerged. Juba samal õhtul sõitis ta oma väikebussiga Vasalemmast koju Rakverre ja teisipäevaks oli tema keha vägeva matsu juba pea-aegu unustanud. "Esmaspäeva hommikul oli voodist välja saamisega raskusi, sest rihmad tõmbasid kehale vägevad vorbid peale," rääkis krossimees. "Aga pea ei valuta, mingeid põrutuse tundemärke pole. Ma ei läinud isegi arsti juurde."

GAZ 51-l võistlev Gunnar Orav soovitas Parkeri avariid nähes võistlejal siiski ettevaatlik olla. Oraval on kurb kogemus Vasalemmast kolm hooaega tagasi, kui tema auto korda kolm üle katuse veeres ja ta konkurentide alt sõna otseses mõttes läbi käis. "Mul hakkas alles nädal hiljem jalg ära surema, oli vist mingi närvi kinni löönud. Mina
käisin tookord küll arsti juures ja sain ka ravi," rääkis Orav.

Kalju Parker ei kavatse aga püssi põõsasse visata ning lubab juba järgmisel etapil augustis taas rajal olla. "Hea konkurent Marco Lee lubas mu autole tasuta uue nina anda, lähen veel sel nädalal järele," pidas Parker juba remondiplaane.

Vanameistri sõnu võib uskuda: ka mullu elas ta läbi raske avarii, mille tagajärjel tuli praktiliselt uus võistlusmasin ehitada. Parkeri GAZ 52 - pärast avariid ehitati see 53-ks - jäi külakuhja alumiseks osaks Taali krossirajal, kus Mart Kork temast praktiliselt üle sõitis ja Heiki Pihlakas veel omalt poolt matsu andis. Efektne autodehunnik jäi mäletatavasti ka populaarse telesaate "Pealtnägija" vidolindile.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia