Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. november 1997 6:23
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Erki Nool sõitmas, Robert Lepikson vaatamas

 Loe lisaks
Saaremaa poristel teedel võitsid Märtin - Kitsing

Ralli direktor Üllar Seeman. Foto: Rando Aav
31. oktoobril ja 1. novembril peeti Saaremaa teedel Saaremaa Ralli '97, mis oli ühtlasi Eesti autoralli meistrivõistluste kuues etapp. FIA rahvusvahelisse kalendrisse kantud ralli korraldaja oli eelmisel aastal sel alal esimese kogemuse saanud Lions Club Sõrve.

Võistlusraja pikkus oli 290 km, millest kiiruskatseid 9 kogupikkusega 122 km. Kaheks ringiks jagatud ralli esimene kolmest lisakatsest koosnev ring sõideti pimeda ajal ning teine 6 lisakatsega ring valgel ajal.

Startis 49 ekipaaži

Võistlejaid tuli osalema ka väljastpoolt Eestit: Soomest, Rootsist, Lätist ja Venemaalt. Reedel läks ralliväravate vahelt võistlustulle 49 N, A ja E grupi ralliautot. 18.01 startis Salme vallamaja eest esimene võistlusauto.

Number 1 all läks rajale EK-Finesti team Markko Märtin - Toomas Kitsing. Teisena startis Harju KEKi ekipaazh Ivar Raidam - Indrek Ilomets, kolmandana Riho Parts - Aare Kaaristo. Kõigilt kolmelt oli oodata häid tulemusi. Aleksander Käo - Meelis Piheli Mitsubishi Lancer kandis stardinumbrit 5. Ekipaaž Markko Märtin - Robert Lepikson sõitis eelmisel Saaremaa Rallil end neljandaks, järgnedes M. Murakas - T. Sildmäele, kes tol korral pronksi võitsid ning sama võinuks neilt oodata ka sel aastal. Murakas ja Sildmäe läksid rajale kuuendana.

Mitmel rehvid puruks, Soome ekipaažile disklaff

Esimene kiiruskatse tõi mitmele ekipaažile kaasa lisaraskusi, kuuel autol purunesid rehvid... Rada oli enamalt jaolt üsna porine, kuid, mõned pealtvaatajailegi magusamad kohad kohati ka veidi kuivemad.

Juba esimesel kiiruskatsel näitas oma oskusi võistluspaar Märtin - Kitsing, edestades teisi ka ülejäänud kahel katsel. Esimese ringi ja ühtlasi võistluspäeva lõpuks olidki parima aja saavutanud Markko Märtin - Toomas Kitsing Toyota Celical, kolmelt lisakatselt aeg 17,38. Neile järgnesid esimesel kiiruskatsel oma Mitsubishit mõlkinud Riho Parts - Aare Kaaristo ajaga 17,57 ja kolmandana Ivar Raidam - Indrek Ilomets (aeg 18,11), samuti Mitsubishi Lanceril.

Katkestajaid oli kuus, neist üks diskvalifitseerimine: number 8 all sõitev Soome rallipaar Silvo Viitanen - Keijo Eerola tarvitanud kontrollpunktis kõrvalist abi.

Erki Nool rallirajal

Kindlasti küsivad paljud, mida teeb Nool rallirajal? "See on alternatiiv puhkusele," muigas Nool ja ütles, et sellise ettepaneku tegi Hyundai Balti pealik Tarmo Noot. Et mõlemale sportlasele, nii rallimees Toomas Tõldsepale kui kümnevõistlejale Erki Noolele on sponsoriks Hyundai, siis sai koos Saaremaale sõitma tuldud. Meeste koostöö rajal klappis, Tõldsepa - Noole kollane Hyundai ohutusauto võistlusmasinaile jalgu ei jäänud, ehkki pealtvaatajate distsiplineerimiseks korduvalt vahepeatusi tehti. Mehed läbisid võistlusraja mõlemal päeval.

Kaardilugeja ametis olnud Nool peab VIP-autos saadud kogemust heaks, "Muljed on positiivsed," rääkis Erki. "Aga aknast välja vaadata polnud palju aega," viitas ta sellele, et rajalegendist tuleb täpselt aru saada, "käsitsi kirjutatud lisamärgetest näiteks."

"Süües kasvab isu," teadis Nool ning arvas, et peaks edaspidi ikka roolimehe tööd ka proovima: "Mu onu sõitis ka aastaid tagasi rallit, kui veel väike poiss olin."



Teine võistluspäev tegi meeled ärevaks

Laupäeval kell 9.01 startis teise ringi I osale Salme vallamaja eest esimene auto. II ringi esimeses osas läbiti 102 km, sellest lisakatsetel 45 km (Taritu, Kehila ja Undva katsed).

R. Parts - A. Kaaristo sõitsid taas välja väga hea aja, neile järgnesid number 1 all sõitnud ekipaazh M. Märtin - T. Kitsing ning 12 sekundiga kaotas liidrile I. Raidam - I. Ilomets.

Finišeeriti kell 11.10 Kihelkonnal. Kell 13.01anti start II ringi teise osa läbimiseks. Ringi 3 kiiruskatset pikkusega 43 km pidid andma selguse, kes on parim.

Head sõitu tegid soomlased Kimmo Jalava - Martti Lukka E klassi Toyota Starletil. (Neile kuulub viies koht Saaremaa Rallilt '96.) Seekord sõideti välja aeg, mis andis üldarvestuses seitsmenda koha.

19,96 km pikkune Undva lisakatse sai saatuslikuks mitmele võistlejale. Seal sõitis põhjalikult teelt välja Soome ekipaaž. Sarnaseid tegusid tegid veel paar võistkonda. Üks "Ladal" võistelnud Eesti ekipaaž leidnud ka männi. Mõnel lisakatsel sõitsid paar võistlusautot kustutatud laternatega, mille eest tehti võistlejaile vastavasisulised märkused, kuna kustutatud tuled lisavad mootorile veidi võimsust juurde.

Võistluse viimane, 9,82 km pikkune lisakatse kandis Fordi Keskuse nime. Sel katsel pandi kohad lõplikult paika, parim aeg sai taas kirja Markko Märtinile.

Paremusjärjestus paika pandud

II ringilise erinevate lisakatsetega Saaremaa ralli lõpetas sel aastal 35 ekipaaži. Esikoht kuulus vaieldamatult parimale rallipaarile M. Märtin - T. Kitsing (II ringi aeg 1:04:26), teise tulemuse said R. Parts - A. Kaaristo (II ringi aeg 1:04:48), I. Raidam - I. Ilomets olid kolmandad (II ringi aeg 1:04:55).

N-3 klassis sai esikoha R. Parts - A. Kaaristo, N-2 klassis T. Tammeka - P. Poom. Volvol sõitnud J. Noren - P. Anderson olid edukaimad klassis E-9, K. Jalava - M. Lukka võtsid võidu E-7 klassis, E-8 parimad olid Lada VFTS-il sõitnud V. Ventsel - A. Kirtsi. A-6 klassi parim oli M. Märtin - T. Kitsing, edestades ekipaaži R. Lipeikis - D. Alekna. A-4 klassi võitjad olid K. Leidt - M. Leidt.

Märtin andis tuld

Markko Märtin ja Toomas Kitsing suutsid teha peaaegu et võimatuna näivat: purunenud rehvi tõttu aega kaotanuna suudeti siiski tulla esimeseks. Märtini arvates oli rada veidi keeruline, kitsad ja suhteliselt libedad teed tegid sõitmise raskemaks.

"Keeruline oli kiviaedade vahel hakkama saada," rääkis Märtin võrreldes rada teiste Eesti etappidel läbitutega. "Ühel katsel purunes rehv. Oleks olnud lihtsam, kui äpardusi poleks juhtunud, sest kaotatud aeg tuli järgnevate katsetega tagasi võita." Ralli korraldus oli Märtini arvates igati "ok".

"Ei, enam ma rallisid ei korralda,"

ohkas ralli direktor pärast võistlust muigamisi, teades, et tegelikult pole see tõsi. Üllar Seeman on mees, kelle valvsa pilgu all toimus teist aastat järjest Saaremaa Ralli. Võistluse sujumise kohta rääkis ta, et alati on asju, mis tegijail meele mõruks teevad, kuid lõppkokkuvõttes võib pidada rallit kordaläinuks.

Võistlejate autasustamisel käis Seeman välja veksli, et järgmisel aastal tuleb taas Saaremaa ralli ja vähemalt sama hea, kui oli äsjane.
"Arvan, et see ralli oli vääriline olema kolmekümnes Saaremaa ralli," andis Seeman omapoolse hinnangu korraldatule.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia