Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
FIA planeerib WRC reeglitesse suuri muudatusi
|
Loe lisaks |
|
|
FIA (Federation Internationale lAutomobile) president Max Mosley teavitas tehasetiime, et autoralli MM-võistlused ei jää ellu, kui kulude kärpimise osas ei astuta kardinaalseid samme.
Max Mosley (fotol) kontakteerus hiljaaegu praeguste ja võimalike tulevaste WRC-sarjas osalevate autotootjatega. FIA president soovib tiimidega diskuteerida reeglimuudatuste üle, mida plaanitakse käiku lasta aastal 2006. Mosley plaanib uuendusi analoogselt vormel-1 sarjas läbi viidud reformiga kulude kärpimise osas.
Välja pakutud reeglid, teatud kui Super 2000, oleksid dramaatiliselt erinevad paegustest reeglitest, kuid Mosley usub, et see on ainus võimalus autoralli MM-sarja elus hoida.
"Ainus võimalus autoralli MM-võistlusi elus hoida, on teha reeglitesse olulisi muudatusi. See ongi praegu olulisim teema," ütles Mosley ajakirjale Autosport.
Mosley uute ideede kohaselt vahetakse praegused turbolaaduritega varustatud mootorid ringi 2-liitriste jõuallikatega. Keerukad elektroonikat täis ülekandemehanismid asendataks lihtsamate ja odavamatega, mis oleksid saadaval kõigile tehasetiimidele läbi ühe varustaja.
Autoralli MM-karussellis osaleb praegu viis tehasemeeskonda. Aga Mitsubishi on oma 2004. aasta programmi katkestanud pärast Saksamaa rallit ning Ford ei ole veel otsustanud, kas ta üldse osaleb järgmisel aastal.
"Kui praegune olukord säilib, siis on peaaegu kindel, et üks meeskond lahkub," tunnistas üks FIA ametnikest. "Kui see peaks juhtuma, siis kaotame ühe Prantsuse meeskondadest. Seejärel on vähetõenäoline, et teine Prantsuse meeskond jääb võistlema Subaruga - seega nad mõlemad lahkuvad. Siis on maailmameistrivõistlused juba kokku kukkunud."
"Super 2000 vastu on tuntud suurt huvi. Need autod maksaksid veerand praeguse WRC-auto hinnast. Kui oleme ettevaatlikud autospordi juhtimisel eelolevatel aastatel, siis suudame hävingu ära hoida. Super 2000 olukord on võimas. Alternatiive pole. Alternatiiv ei ole WRC."
Colin McRae hindab kavandatavaid muudatusi positiivseks. Samas on endine autoralli maailmameister päri teiste sõitjatega, et kahe liitrine vabalt hingav mootor ei ole parim lahendus.
MM-karussellis võistlevad Carlos Sainz ja Markko Märtin on tunnistanud, et FIA plaan võtta kasutusele S2000 autode autod, on läbimõtlematu. "Need ei ole piisavalt võimsad," nentisid piloodid.
Vaata lisaks:
www.speedtv.com
|
|
|
|