Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Veoautokrossi 2005. aasta üldjuhendi projekt |
|
Veoautokrossi 2005. aasta üldjuhendi projekt
2005. a Eesti meistrivõistlused veoautokrossis
Üldjuhendi kirjutas kokku Aivar Ojaperv ja kooskõlastas Marko Luhthein. Kursiivis on märgitud punktid, mis eeldavad enne kinnitamist võistlejate eraldi otsust.
1. ÜLDKORRALDUS
1.1. 2004. a. Eesti meistrivõistlused autokrossis (edaspidi MV) korraldatakse Eesti Autospordi Liidu ja Veoautokomitee poolt mitmeetapilise rahvusliku seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi, mis kooskõlastatakse Veoautokomitees (VAK). MV Üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses .
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL Võistlusmäärustega, rahvuslike tehniliste tingimustega, käesoleva Üldjuhendiga ja etappide juhenditega. Veoautokrossi võistlusmäärused ja veoautokrossi tehnilised asuvad eraldi Lisades.
1.3. MV koosneb 10 (8) etapist.
1.3.1. MV etappide toimumisajad ja korraldajad
(SIIN ON ARUTAMISKOHT - KAS RALLIKROSSIRAJAD KA JNE. EDASPIDI OLEN VÕIMALUSE KORRAL PÜÜDNUD ERINEVATE VARIANTIDEGA ARVESTADA. Kõik on võistlejate otsustada ja loodetavasti tuleb see otsus Tapal.)
1.3.2. Etapi ärajäämise, asendamise ja/või toimumiskuupäeva muutmise otsustab VAK ning avalikustab selle VAK-i esimehe või aseesimehe poolt allkirjastatud bülletäänis. Etapi ärajäämisest või asendamisest informeeritakse võistlejaid hiljemalt eelmise etapi toimumise ajal. Kui etapi toimumiskuupäev muutub ühe päeva võrra, piisab, kui sellest teavitatakse etapi juhendis, kus kuupäeva muutmist eraldi rõhutatakse.
1.4. Võistlustel osavõtumaks kuni 400 EEK.
1.4.1. Etapi korraldaja võib etapi juhendis nõuda eelregistreerimist ja stardirahade eelnevat tasumist, kuid ta peab tagama, et võistleja mittestartimise korral tagastatakse 90 protsenti stardirahadest.
2. ARVESTUSKLASSID
2.1. MV korraldatakse järgmistes arvestusklassides:
2.1.1. veoautod GAZ 51/52 kuni 4000 cc R6 mootoriga
2.1.2. veoautod GAZ 53 kuni 4500 cc V8 mootoriga
2.1.3. veobagid GAZ 51/52 kuni 4000 cc R6 mootoriga
2.1.4. veobagid GAZ 53 kuni 6000 cc V8 mootoriga
2.2 Juhul, kui mõni nimetatud arvestusklassidest ei omanda alates hooajast 2005 osalejate vähesuse tõttu kahel aastal järjest meistrivõistluste staatust, kustutakse see klass meistrivõistluste Üldjuhendist.
2.3. Võistlusautod peavad vastama kehtivatele tehnilistele tingimustele ning omama võistlusauto EAL või LAF tehnilist kaarti. Võistlusautodele esitatavad nõuded on kirjas Tehnilistes tingimustes (Lisa1).
2.4. Võistlusauto peab kandma EAL VM kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, tähistused jmt.). 2005 a. MV võistlusnumbrid vastavalt 2004. a. Eesti autokrossi MV tulemustele.
2.5. Reklaam vastavalt EAL Võistlusmäärustikule. EAL reserveerib kõikidel MV-l osalevate veoautode mõlemal kapotiserval- ja MV-l osalevate veobagide mõlemal küljel ühe reklaampinna. Numbritele ja reklaamidele esitatavad nõudmised on kirjas Tehnilistes tingimustes ja Võistlusmäärustes (Lisa 1 ja Lisa 2).
3. MV OSAVÕTJAD
3.1. MV-l osalejad peavad esitama EAL või LAF sõitja- ja registreerijalitsentsi, juhiload (praegu pole juhilubade nõuet muide mitte kuskil mujal, kui etappide juhendites. Üldjuhendis pole ja ka litsentsi taotlemise vormis pole. Vajab täpsustust: kas C-kategooria, kas noored nn ajutiste lubadega jne.), allkirjastatud osavõtuavalduse ja võistlusauto tehnilise kaardi.
3.1.1. Sõitjalitsents jääb alates registreerimisest kuni võistluse lõpuni hoiule võistluste sekretariaati.
3.2. (Aga venelased, soomlased, sakslased jne? - kas vajaks eraldi määratlemist?)
4. VÕISTLUSTE KÄIK
4.1. Etappidel ... võisteldakse autokrossi võistlusreeglite järgi.
(VARIANT 2: kõigil etappidel võisteldakse Autokrossi võistlusreeglite järgi; eraldi vajab veel märkimist, kuidas bagid - kas ka osadel etappidel rallikrossi reeglite järgi)
4.1.2. Autokrossi võistlus koosneb treeningsõitudest, ajavõtuga kontrollsõitudest, poolfinaal- ja finaalsõitudest. Finaalsõitude arv sõltub osavõtjate arvust.
4.1.3. Kasutatakse stardipaigutust 2-3-2-3-2.
4.1.4. Ajavõtt 0,1 sekundilise täpsusega.
4.1.5. Võistlejaid informeeritakse finishini jäänud ringide arvust eritahvlitega.
4.1.6. Poolfinaal- ja finaalsõidus stardib kuni 12 võistlejat.
4.1.7. Kontrollsõitude koosseisud loositakse, korraga võib rajal sõita kuni 5 võistlusautot. Kontrollsõitudes läbitakse kolm ringi, teise ja kolmanda ringi aeg fikseeritakse eraldi. Parima ringiaja võrdsuse korral võrreldakse teist aega. Edasise võrdsuse korral saab eelise hiljem startinud võistleja.
4.1.8.Võistleja peab poolfinaalsõitudes läbima vähemalt 30% ringide arvust (5 ringi), et pääseda inaalsõitudesse.
4.1.9. Autokrossi võistluste käik kui osaleb kuni 12 võistlejat:
4.1.9.1. Toimub kaks poolfinaalsõitu kumbki 8 ringi ja finaalsõit 12 ringi.
4.1.9.2. Esimeses poolfinaalsõidus stardivad võistlejad vastavalt kontrollsõitude paremusjärjestusele. Poolfinaali võitja saab 1 punkti, teine 2 punkti jne.
4.1.9.3. Teises poolfinaalsõidus stardivad võistlejad vastavalt esimese poolfinaalsõidu tulemustele. Poolfinaali võitja saab 1 punkti, teine 2 punkti jne.
4.1.9.4. Poolfinaalsõitudes saadud punktid summeeritakse. Väikseima punktisumma saavutanud võistleja valib finaalis stardikoha esimesena jne. Punktide võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel oli parem tulemus (koht) teises poolfinaalsõidus.
4.1.10. Autokrossi võistluste käik kui osaleb 13 kuni 24 võistlejat:
4.1.10.1. Toimub kaks poolfinaalisõitu kumbki 8 ringi, C-, B-finaal 6 ringi ja A-finaal 12 ringi.
4.1.10.2 Kontrollsõidus parima aja saavutanud võistleja stardib esimeses poolfinaalis, teise aja saavutanud võistleja teises poolfinaalis, kolmas esimeses, neljas teises jne.
4.1.10.3. Võrdse aja saavutanud võistlejad stardivad erinevates poolfinaalides. Kontrollsõidus parema ringiaja saavutanud võistleja valib poolfinaalis stardikoha esimesena, teise aja saavutanud järgmisena jne.
4.1.10.4. Kummastki poolfinaalist pääseb 4 paremat võistlejat otse A-finaali, järgmised 4 võistlejat otse B finaali ning 4 viimast C- finaali. C- finaalist pääseb 4 esimest B- finaali ja sealt 4 esimest A- finaalsõitu.
4.1.10.5. Stardikoha oma finaalsõidus valib esimesena esimese poolfinaali võitja, teisena teise poolfinaali võitja, kolmandana esimese poolfinaali teine, neljandana teise poolfinaali teine jne. C-, B-finaalist edasipääsenud võistlejad valivad stardikohad vastavalt oma finaali paremusjärjestusele (kohale).
4.1.11. Autokrossi võistluste käik kui osaleb 25 või enam võistlejat:
4.1.11.1. Toimub kolm poolfinaalisõitu igaüks 8 ringi, E-, D-, C-, B-finaal 6 ringi ja A-finaal 12 ringi.
4.1.11.2. Kontrollsõidus parima aja saavutanud võistleja stardib esimeses poolfinaalis, teise aja saavutanud teises poolfinaalis, kolmanda aja saavutanud kolmandas poolfinaalis, neljas esimeses jne.
4.1.11.3.Võrdse aja saavutanud võistlejad stardivad erinevates poolfinaalides. Kontrollsõidus parema ringiaj saavutanud võistleja valib esimesena stardikoha omas poolfinaalis, teise aja saavutanud järgmisena jne.
4.1.11.4. Igast poolfinaalist pääseb 2 paremat võistlejat otse A-finaali, järgmised 2 võistlejat otse B- finaali järgmised 2 võistlejat otse C-finaali, järgmised 2 võistlejat D-finaali ning ülejäänud E- finaali.
Igast finaalist pääsevad 6 paremat järgmisse finaalsõitu.
4.1.11.5. Stardikoha oma finaalsõidus valib esimesena esimese poolfinaali võitja, teisena teise poolfinaali võitja, kolmandana kolmanda poolfinaali esimene, neljandana esimese poolfinaali teine jne. B-, C-, D-, E-finaalist finaalist edasipääsenud võistlejad valivad stardikohad vastavalt oma finaali paremusjärjestusele (kohale).
4.2. Etappidel ... võisteldakse rallikrossi võistlusreeglite järgi (Kui otsustakase, et rallikrossiradadel sõidetakse rallikrossi reeglite järgi, siis lisanduvad siia ka need reeglid.)
4.3. Igale masinaklassile peab olema Juhendiga tagatud vähemalt 10 minutit treeningsõiduaega.
4.4. Ühel autol võib võistelda üks võistleja. Ühel etapil võib võistleja võistelda vaid ühes arvestusklassis.
4.5. Võistlussõitude paremusjärjestus vastavalt finišijoone ületamise järjekorrale ja läbitud ringide arvule.
4.6. Võistlussõidu katkestajad järjestatakse vastavalt läbitud ringide arvule (eelmise ringi finishijoone ületamise järjekord). Ühel ja samal ringil katkestajatest saab parema koha võistleja, kes ületas katkestamisele eelnenud ringil finishijoone esimesena.
4.7. Võistlussõidu peatamine. Võistlussõit võib peatuda vääramatu jõu tõttu või võistluse peakohtuniku otsusel (rada on läbimatu, rajal raske avarii, massiline valestart vms.)
4.7.1. Poolfinaal- või finaalsõit, mis lõpeb peakohtuniku otsusel või vääramatu jõu tõttu enne, kui liider on läbinud 30 protsenti täisringidest, kuulub asendamisele. Asendussõidu start antakse mitte enne, kui 20 minutit pärast võistlejate naasemist boksidesse. Asendussõidu läbiviimiseks võib muuta võistluste ajakava (muuta näiteks erinevate klasside või poolfinaalide stardijärjekorda).
4.7.2. Poolfinaalsõidus, mis lõpeb peakohtuniku otsusel või vääramatu jõu tõttu enne Üldjuhendis ette nähtud ringide arvu täitumist, kuid liider on läbinud rohkem kui 30 protsenti ringidest, kuulutatakse tulemused välja vastavalt katkestamisele eelnenud ringi finishijoone ületamise järjekorrale.
4.7.3. Finaalsõidus, mis lõpeb peakohtuniku otsusel või vääramatu jõu tõttu siis, kui liider on läbinud 31-60 protsenti ringidest, kuulutatakse tulemused välja vastavalt katkestamisele eelnenud ringi finishijoone ületamise järjekorrale, kuid võistlejad saavad üldisesse punktitabelisse pool punktidest, mis on ette nähtud käesoleva Üldjuhendiga. (vaata ka punkt 5.1.2)
4.7.4. Finaalsõidus, mis lõpeb peakohtuniku otsusel või vääramatu jõu tõttu siis, kui liider on üle 60 protsenti ringidest, kuulutatakse tulemused välja vastavalt katkestamisele eelnenud ringi finishijoone ületamise järjekorrale.
4.8. Võistlustulemuste lõpp-protokollis esitatakse võistlejate andmed, saavutatud kohad, ajad katkestamised ja katkestamiste põhjused kõigi võistlusel registreerunute kohta vastavalt EAL Aastaraamat pt. "Autode ringrajasõit" Art.6.6.
4.9. Esildisi saab esitada võistluste juhile 15 minuti jooksul peale esialgsete tulemuste avaldamist antud võistlusel. Vt. EAL Võistlusmäärustik pt. XII.
5. MV TULEMUSED
5.1. Iga etapi 12 esimest saavad punkte järgmiselt: 15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Viimasel etapil saavad võistlejad punkte järgmiselt: 23-20-17-14-12-10-9-8-6-5-3-2. Punktide saamiseks peab võistleja ületama stardijoone (VARIANT 2: võib ka veel karmimaks teha - näiteks peab finaalis läbima 6 ringi).
5.1.2. Juhul, kui etapil osaleb arvestusklassis vähem kui 5 (viis) võistlejat; kui finaalsõit lõpeb peakohtuniku otsusel või vääramatu jõu tõttu enne, kui liider on läbinud 60 protsenti ringidest või kui kui kõik võistlejad katkestavad, saavad 12 esimest võistlejat punkte järgmiselt: 8-7-6-5-4-4-3-3-2-2-1-1. (viimaselt etapilt 15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1)
5.2. MV tulemused selguvad arvestuspunktide liitmisel. Arvesse võetakse paremaid tulemusi toimunud MV etappidelt: 6-st 5; 5-st 4; 4-st 4; 3-st 3; 2-st 2 (SEE KÕIK LAHTINE; Soovitus: kui lisanduvad RK etapid, siis võiks sari koosneda näiteks neljast (viiest) krossist ja neljast (viiest) rallikrossist. Maha arvatakse kummagi ala üks halvim tulemus. Võimalik ka mitte ühegi tulemuse mahaarvamine.)
5.3. Mitme sportlase punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem etapivõite (teisi, kolmandaid jne. kõrgemaid kohti). Edasise võrdsuse korral on määravaks parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.
5.4. Kui võistleja etapitulemus tühistatakse võistlusmääruste või tehniliste eeskirjade rikkumise eest, ei kuulu see etapp p.5.2. alusel nõrgema tulemusena MV arvestuses mahaarvamisele.
5.5. Kirjalike esildisi MV punktiarvestuse kohta saab esitada EALi sekretariaati kolme päeva jooksul peale etapi toimumist.
6. MV AUTASUSTAMINE
6.1. MV masinaklassis loetakse toimunuks, kui hooaja jooksul on osalenud vähemalt seitse võistlejat. Võistleja loetakse etapil osalenuks siis, kui ta on ületanud vähemalt ühes võistlussõidus stardijoone. Kui võistleja osaleb vaid treeningsõitudes, siis ei loeta teda etapil osalenuks.
6.2. MV igal etapil autasustab etapi korraldaja kolme paremat võistlejat karikaga. Juhul, kui samas masinaklassis startis viis või vähem võistlejat, võib korraldaja autasustatada ainult võitjat.
6.3. Eesti MV 2004. aasta kokkuvõttes autasustab EAL kolme paremat võistlejat ja ühte tema mehaanikut karikaga.
6.4. MV autasustamine toimub autospordi 2005.a. hooaja lõpetamisel.
7. ÜLDJUHENDI KEHTIMINE
7.1. Käesolev Üldjuhend kehtib 31. detsembrini 2005 (V.a. erandjuhtumil, mis on toodud punktis 1.3.2.).
7.2. Antud Üldjuhendiga ja Lisadega reglementeerimata olukorrad lahendatakse vastavuses FIA reeglite ja normdokumentidega.
7.3. Kavandatavad muudatused Veoautokrossi Üldjuhendisse 2006 avalikustab VAK hiljemalt 2005. aasta viimase veoautokrossi etapi toimumise ajal.
|
|
|
|